• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Marius Monenciu, Zetor România: Tractorul Zetor Forterra CL 140 – cel mai vândut model în 2023

    Daniel Befu -

    Cel mai bine vândut tractor Zetor din România este tractorul Zetor Forterra CL 140. Utilajul de 136 de cai putere a fost, în 2023, prima opțiune a fermierilor români care au ales acest tractor atât pentru exploatații mici, cât și pentru ferme medii și mari, de peste 1.000 de hectare.

    Despre tractorul Zetor care s-a vândut cel mai bine în România în 2023 am vorbit cu Marius Monenciu, directorul național de vânzări al Zetor Tractor România – www.zetor.ro. Specialistul a subliniat că fermierii români s-au îndreptat anul acesta mai ales spre tractoare care au depășit pragul de 100 de cai putere.

    ”Cel mai vândut model în 2023 și modelul care a prins foarte bine la fermierii din România este tractorul Zetor Forterra CL 140. Este un tractor de 136 de cai. Dacă în anii anteriori modelele cele mai vândute erau tractoarele de 100-110 cai , acum trendul s-a schimbat pe tractoarle de 130-140-150 de cai, Acest model a fost foarte căutat în ultima perioadă, pentru că s-a schimbat tehnologia în agricultură. Se merge mai mult pe partea de minimum till. Pentru partea de semănat nu prea mai putem utiliza tractoare de 80-90-100 de cai, cum utilizau fermele mari înainte, astfel că avem nevoie de un tractor de 130-140 de cai, pentru a putea utiliza semănătorile cu prelucrarea solului”, a explicat Marius Monenciu.

    Reprezentantul Zetor România a subliniat că un aspect important luat în calcul la alegerea unui tractor este și prețul. ”Ca preț suntem middle, adică avem cel mai mic preț față de gama similară de utilaje oferită de brandurile consacrate. Prețul e mai mic cu un procent de 18-20% față de prețurile concurenței. Din aceste motive notorietatea modelului Forterra CL 140 a crescut în ultima perioadă”, ne-a declarat Marius Monenciu, directorul national de vânzări al Zetor România.

    Pentru fermierii care sunt insuficient familiarizați cu brandul de tractoare cehesc, Marius Monenciu face un mic timeline: ”Tractoarele Zetor se fabrică în Cehia din 1946, având o tradiție de 78 de ani, producția lor începând în același timp cu a celor de la Tractorul Brașov din România. De la momentul zero, cele două mărci de tractoare au urmat traiectorii diferite, Zetor remarcându-se prin calitate, ceea ce l-a făcut să devină lider de piață în Cehia, Slovacia, Polonia și Ungaria. Chiar și acum în Ungaria este considerat tractorul national, maghiarii neavând producție proprie de tractoare. În anii ‘70-‘80 Zetor ajunsese lider pe piața europeană de tractoare din punct de vedere al unităților vândute și al calității lor. Deci, practic, ajunsese să cucerească și Europa occidentală. În acest moment, Zetor este în top 8 producatori pe plan mondial”.

    Tractorul Zetor Forterra CL 140

    Tractorul Zetor Forterra CL 140, ideal pentru ferme mici, medii și mari

    Profilul clienților care au achiziționat modelul Forterra CL 140 în decursul acestui an, este al fermierilor chibzuiți, care-și chivernisesc resursele financiare de o manieră responsabilă și care în evoluția lor, au nevoie să obțină fiabilitate, economie de costuri în exploatare și performanță în lucrările agricole.

    ”Tractorul Forterra CL 140 se adresează tuturor fermierilor, atât în fermele mici și mijlocii, adică de la 50-70 ha în sus. Cea mai mare fermă în care se găsește un Zetor Forterra CL 140 achiziționat recent, lucrează 1.200 de hectare. În fermele mici este folosit ca tractor prioritar și pentru arătură și pentru lucrările grele, pe când în fermele mari este utilizat pentru lucrările de însămânțare, pentru erbicidări, dar și pentru transport. E un model care are o versatilitate foarte mare, în ceea ce privește utilizarea în toate tipologiile de ferme”, detaliază coordonatorul de vânzări la nivel national, al companiei.

    Ca o curiozitate, în ultima perioadă vânzarea de tractoare Forterra CL 140, a fost mai crescută în regiunea Moldovei. ”În partea de nord-est a țării a avut propriu-zis cea mai mare pondere de vanzare. Noi credem că pe zona respectivă vânzarea a început să crească foarte bine, prin prisma faptului că s-a schimbat tehnologia de cultură și în acea zonă. Dacă în sudul și în sud-vestul României, schimbarea de tehnologie de la convențional, la lucrări minime s-a produs deja de câțiva ani încoace, zona de nord-est a țării a trecut ceva mai târziu pe minimum-till”, crede specialistul.

    Tractorul Forterra CL 140 are cel mai ridicat cuplu motor din categoria sa

    În dialogul purtat cu Agrointeligența – AGROINTEL.RO, Marius Monenciu a punctat care sunt caracteristicile principale care definesc tractorul Forterra CL 140 și îl fac să fie un model de succes în fermele din România. Primul și cel mai cel mai important punct forte ale acestui tractor sunt costurile foarte reduse de operare, date de întreținerea ușoară și consumul de combustibil foarte redus, ne-a precizat oficialul Zetor.

    ”Tractorul Forterra CL 140 este echipat cu motor în patru cilindri, cu putere de 136 de cai. Constructiv sunt tractoarelor grele și robuste, pentru 136 CP având o greutate de 5.200kg, care îl face să aibă o aderență sporită la sol.”, a subliniat Marius Monenciu.

    ”O altă caracteristică care-l face să iasă în evidență în fața concurenței, este cuplul motor al acestui model de utilaj. Practic, modelul Zetor Forterra CL 140 e mai tare decât orice tractor de pe piață la din punct de vedere al cuplului pentru motor de patru cilinde de aceeași putere, de putere similară. Având un cuplu maxim de 607 NM și o rezervă de cuplu de 43%. Ce pot spune spune e că la aceste valori ale cuplului, depășește cu mult cuplul modelelor altor mărci consacrate, concurentele noastre directe pe această piață de tractoare în patru cilindri. N-o să folosesc nici un nume de concurență, fiindca nu mi s-ar părea fair, însă modelul Zetor Forterra CL 140 este cel mai sus din punct de vedere al cuplului la un motor în patru cilindri din categoria sa, dacă-l comparăm cu modele similare de la orice alt brand de pe piață”, a mai spus specialistul.

    Citiți și: Ioan Ștefan Drienovski, Zetor România: Conservarea utilajelor agricole peste iarnă – sfaturi utile

    Cel mai redus consum, la categoria de modele de 130-150 CP

    O calitate excepțională a tractoarelor Zetor e că se bazează pe un consum redus de combustibil, fiabilitate ridicată și simplitatea construcției. Aceste elemente recompensează fermierii, nu numai cu costuri de utilizare reduse, dar și cu o mentenanță și servisare facile. ”Aș puncta o trăsătură care diferențiază modelului Zetor Forterra CL 140 și anume că este lider de piață pe segmentul de consum redus. Asta înseamnă că acest model consumă cel mai puțin dintre toate tractoarele din gama concurențială. Cercetătorii de la Universitatea Mendel din Brno, Republica Cehă, au făcut teste comparative privitoare la consumuri și rezultatul studiului confirmă o scădere de 19,2% a consumului, față de motoarele anterioare și o reducere de minim 15% a consumului față de concurență”, explică Marius Monenciu.

    O arhitectură simplă a sistemului de propulsie a utilajului, e o trăsătură căutată de mulți fermieri, completează șeful de vânzări al Zetor România: ”Consumul redus de combustibil al motoarelor este dat de o soluție constructivă simplă, robustă și cu anduranță foarte mare în timp. E vorba de o pompă de injecție mecanică comandată electric, care conferă calitate, longevitate în exploatare și fiabilitate, adică riscul de a se defecta e mai mic. Totodată, reparația ei este mult mai ieftină și mult mai ușoară și mai rapidă. Modelul despre care vorbim are doi arbori de echilibrare, care reduc vibrația și asigură un mers lin al motorului. Acest model utilizează sistemele SCR și DPF, care-i permit să respecte normele de poluare Stage V”.

    Transmisia oferă 24 trepte de viteze în față, 18 în spate și 7 rapoarte în intervalul de lucru 6-12 km/h

    Cutiile de de viteză pentru gama Forterra sunt dezvoltate in-house de către Zetor. Producția proprie permite companiei un control mai bun al calității și o paletă largă de cutii oferite, ceea ce oferă și o anduranță ridicată în exploatare. Cu referire specifică la cutia pentru tractorul Forterra CL 140, aceasta se caracterizează prin simplitate și fiabilitate ridicată. ”Este una clasică în patru trepte, cu două game, completate de către un multiplicator de cuplu power-shift, cu 24 de drepte de viteză în față și 18 trepte de viteză în spate. Treptele de viteză sunt bine etajate în domeniul de lucru 6-12km/h, fiind disponibile șapte rapoarte. Știm că vitezele de lucru care se utilizează în agricultură sunt în general între 6 și 12km/h. În regim de lucru, un tractor nu prea merge sub 6 k/h și nici peste 12-14km/h și cu cât ai mai multe rapoarte în intervalul acesta de viteză, cu atât o să ai un consum mai bun și o aduranță mai mare în timp a motorului. Adică nu va merge subturat sau supraturat, dat fiind că avem șapte trepte de viteză într-un interval de 6 km/h. Majoritatea tractoarelor clasice mecanice vin cu cutii de viteze cu 12 rapoarte față și 12 în spate sau cu 16 în față, 16 în spate, iar acest număr de rapoarte se întinde pe intervalul de viteză 0- 40km/h”, oferă Marius Monenciu detaliile tehnice care definesc modelul Forterra CL 140 în ce privește transmisia.

    Și pe partea de hidraulică, cei de la Zetor au fost inovativi. ”Tractoarele Zetor au fost primele care, în 2012, au oferit pentru prima dată funcția de control automat al poziției mecanismui ridicător spate. Practic este o funcție care reglează automat mecanismul în trei puncte, astfel încât tractorul să fie adaptat la teren fără, a fi necesar ca operatorul să mai trebuiască să îl ridice și-l coboare în funcție de denivelările solului. E o funcție care se folosește foarte mult la arat, deoarece controlul automat al poziției mecanismului ridicător spate, păstrează adâncimea egală de de ară tură indiferent de denivelările de teren, oferind o comoditate mult mai mare și o ușurință în lucru operatorului tractorului, atât celui cu experiență cât și celui nou în domeniu. Această inovație din 2012, cu compania Zetor a câștigat multe premii la competiții de profil, a devenit noul standard în branșă. Acum controlul automat al mecanismului ridicător spate îl folosesc cam toți producătorii de top din domeniu. Ca și caracteristici definitorii pentru sistemul hidraulic automat aș menționa și forța de ridicare a mecanismului ridicător spate de 85 de kilonewtoni (kN) și 77 KN e pe toată cursa cilindrilor. Tradus, înseamnă că mecanismul ridicător spate are o forță maximă de ridicare de 8500 kg și o forță de ridicare de 7700 kg, pe toată cursa mecanismului ridicător spate”, punctează Marius Monenciu cele două cifre, care fac parte din setul standard de date tehnice care se dau despre tractoare, ca fermierii să aibă o imagine clară a caracteristicilor utilajelor.

    Estetica Forterra CL 140 a fost făcută de celebrul studio de design Pininfarina

    Confortul și design-ul ergonomic sunt principalele caracteristici ale unei cabine de tractor Forterra care a fost proiectată să ofere operatorului un maxim de confort, utilitate și economie, pentru toate tipurile de teren și în orice mediu. Tractorul Zetor Forterra CL 140 poate fi echipat cu scaun cu suspensie pneumatică sau mecanică și cu un panou multifuncțional de control în partea dreaptă.

    Tractoarele Zetor vin ca dotare standard cu aer condiționat, care reușește să confere o temperatură în cabină de + 18°C la temperaturi exterioare de +60°C. Tractoare Zetor beneficiază și de funcția ISOBUS, care este o funcție a calculatorului prin care poți corela și controla calculatoarele atașamentelor, cu calculatorul tractorului. Prin această funcție se conectează partea de computer a tractorului cu computerele echipamentelor tractate, precum semănătoarea, ori echipamentul de erbicidat. Aceasta e o funcție standard, oferită în prezent de toți jucătorii importanți din domeniu,

    Designul, este Pininfarina, compania care desenează Ferrari, Lancia, Alfa Romeo, Maserati și Peugeot. ”La Pininfarina se definește un concept și se se duce pe planșeta de desenat. Designul realizat a vrut să inspire dinamism și totodată să dea o agresivitate bună tractorului, însoțită de o vizibilitate sporită în cabină, pentru operator. Tractoarele sunt echipate cu o trapă, care oferă pe lângă vizibilitate sporită operatorului și un grad ridicat de protecție. Cabina e gândită să ofere protecție împotriva căderilor de obiecte și totodată protecția la răsturnare. De altfel, în 1974 Zetor a fost prima companie producătoare care adus conceptul de protecție la răsturnare în lumea tractoarelor. Au fost primii care au utilizat un standard în materie”, descrie specialistul Zetor România atuurile pe partea estetică și siguranță, ale modelului Forterra CL 140.

    Descriptiv, modelul vedetă al Zetor, sună interesant. Însă cum se simte în practică? Ne dă răspunsul tot Marius Monenciu: ”Dacă ar fi să evadăm din abstract și să ofer o imagine mai vie a trăirii pe care o ai când operezi modelul Forterra CL 140, rezultat în urma colaborării dintre Zetor și Pininfarina, l-aș descrie ca pe un mic T-Rex al regnului tractoarelor, cu o agresivitate sporită pe partea de design, iar când urci în cabină și îl pornești, prin sunetul specific metalic al motorului, acest Zetor îți oferă o senzație de masculinitate, de putere și de neînvins. În momentul în care te urci într-un Zetor, ai parte de tot confortul oferit de orice alt brand consacrat de tractoare. Simți cuplul tractorului, puterea instantană a acestuia și făcând o comparație între tractoare și brand-urile de mașini, când te orice într-un Zetor, este același lucru ca atunci când te urci într-o Skoda. Adică ai parte de tot ce înseamnă confort și calitate, dar la un preț mai mic. Unul din prim-miniștrii Cehiei, a spus că cehii au trei lucruri bune: berea, Skoda și Zetor. Berea este cea mai bună din lume, Skoda nu e cea mai bună din lume, dar e o masină confortabilă și de încredere, iar Zetorul este un tractor robust, cu care îți faci treaba excelent”.


    Te-ar mai putea interesa

    A început Rabla pentru Tractoare! AFM: Înscrierea nu necesită achitarea niciunui avans către dealeri! Ordin MADR: Terenurile care sunt scoase de la subvenția APIA Fraudă în apicultura românească, anchetată de Parchetul European. S-au făcut primele percheziții

    Ultimele știri

    Plăți finale APIA 2024. Prima listă cu fermieri care încasează a doua tranșă din subvenții Deutz-Fahr renunță la producția de combine și închide fabrica din Croația Avertisment al Președintelui ANPM: Trufele românești ar putea dispărea, din cauza braconierilor!