• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • TRANSAVIA, desemnată Campion al Dezvoltării Durabile pentru producție și consum responsabile

    Roxana Dobre -

    TRANSAVIA, liderul sectorului avicol din România, a fost desemnat Campion al Dezvoltării Durabile, fiind câștigător al secțiunii: societăți comerciale, indiferent de domeniul de activitate, pentru domeniul „producție și consum responsabile”.

    Premiul, acordat de Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă (DDD) din cadrul Guvernului României, a fost înmânat reprezentanților companiei în cadrul Galei Dezvoltării Durabile din 2 ianuarie 2024, conform unui comunicat de presă. În domeniul „producție și consum responsabile” au fost apreciate și recompensate folosirea modalităților de a produce fără a crește impactul negativ asupra mediului și a societății, respectarea principiilor de muncă decentă, precum și comportamentele de consum responsabil.

    „Ne mândrim că suntem o companie care nu doar vorbește despre sprijinirea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă, ci demonstrăm acest angajament prin fapte concrete. În ultimul deceniu am investit mai bine de un sfert de miliard de euro, din fonduri proprii, în dezvoltarea și modernizarea facilităților de producție, în tehnologii avansate care ne permit să fim cei mai eficienți din sector și să ne reducem amprenta de carbon. Am implementat practici agricole durabile pentru a proteja biodiversitatea și acordăm o atenție deosebită bunăstării animalelor noastre. Ne mândrim cu certificările noastre recunoscute la nivel internațional și cu cea mai mare investiție în energie regenerabilă din industria alimentară din România, care ne va permite de anul viitor să ne asigurăm până la 100% din energia necesară din surse proprii. Primim acest premiu atât ca o recunoaștere a eforturilor noastre, cât și ca un impuls, o motivație crescută pentru a continua pe acest drum. Mulțumim echipei noastre dedicate, partenerilor noștri și, mai ales, celor care aleg produsele noastre din rafturile magazinelor, împărtășind și susținând astfel viziunea noastră pentru un viitor mai durabil”, declară Theodora Popa, Vicepreședinte TRANSAVIA.

    Citiți și: TRANSAVIA participă la ANUGA, cel mai important târg internațional pentru industria alimentară și a băuturilor

    Fotovoltaice în fermă TRANSAVIA

    Performanțele TRANSAVIA în domeniul sustenabilității

    Performanțele TRANSAVIA în domeniul sustenabilității pot fi urmărite în Rapoartele de sustenabilitate pregătite conform standardelor GRI, pe care compania, singura din sector, le publică, în mod transparent, încă din 2019.

    Controlul total asupra siguranței și calității produselor, dar și al impactului de mediu, este posibil deoarece afacerea de familie, cu capital 100% românesc, are un model unic în regiune, fiind cu adevărat 100% integrată vertical. Totodată, prin politica „ZERO pierderi”, toți cei aproape 2400 de angajați au grijă de resurse, făcând zi de zi lucrurile exact așa cum trebuie, de la bob la furculiță.

    Citiți și: Valoarea cumulată a portofoliului de mărci TRANSAVIA depășește 103 milioane de euro, în creștere cu 28% față de anul trecut

    Calitatea produselor TRANSAVIA este parte integrantă din strategia de sustenabilitate a companiei

    TRANSAVIA este sigurul producător de carne de pui din România care produce, crește și procesează toții pui exclusiv în facilitățile proprii, putând astfel garanta calitatea și siguranța tuturor produselor oferite. Compania deține ferme de reproducție și incubație, ferme de creștere, abatoare, fabrică de procesare și flotă proprie pentru transportul produselor.

    Calitatea produselor TRANSAVIA este parte integrantă din strategia de sustenabilitate a companiei, iar un element de bază în realizarea acestui angajament este hrana sănătoasă și nutriția corectă a puilor. În lanțul de producție, integrat vertical 100%, de la bob la furculiță, sunt procesați exclusiv pui crescuți în facilitățile proprii, hrăniți cu cereale produse în cele peste 10.000 de hectare cultivate în propriile ferme vegetale. Recolta este procesată în propria Fabrică de Nutrețuri Combinate, asigurând astfel, zilnic, nutrețuri proaspete fermelor de creștere și de reproducție.

    TRANSAVIA a inaugurat de curând cea mai modernă fabrică de făinuri proteice datorită căreia toate subprodusele care nu sunt destinate consumului uman sunt procesate și utilizate, fără a produce practic deloc deșeuri. La fel, compania se îngrijește și ca nămolurile din stațiile proprii de epurare a apelor și așternutul din fermele de creștere să fie utilizate, după o pregătirea tehnologică corespunzătoare, ca îngrășământ natural în fermele vegetale. Astfel, compania reduce semnificativ folosirea fertilizatorilor chimici și protejează biodiversitatea.

    TRANSAVIA este singura companie cu capital 100% românesc care și-a asumat standardele pentru a fi co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar.

    Campionii dezvoltării durabile în domeniul „producție și consum responsabile”, câștigători ai acestei ediții, au derulat proiecte de succes care evidențiază legătura dintre domeniul „consum și producție” și dezvoltare durabilă prin cel puțin unul dintre următoarele Obiective ale Dezvoltării Durabile (ODD): ODD 7 (energie), ODD 8 (muncă decentă și creștere economică), ODD 9 (industrie, inovație, infrastructură), ODD 11 (orașe și comunități durabile), ODD 12 (consum și producție), ODD 17 (parteneriate internaționale). Pentru desemnarea celor cinci „campioni” care derulează proiecte de succes în domeniul „producție și consum responsabile”, juriul de experți a avut în vedere calitatea proiectelor de a fi colaborative, beneficiul public adus de acestea, creativitatea, replicabilitatea şi vizibilitatea proiectelor, precum și capacitatea de a genera continuitate.

    Concursul reprezintă un demers prin care Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă (DDD) din cadrul Guvernului României își propune să identifice organizațiile care dovedesc atenție la problemele delicate ale societății și care derulează acțiuni în domeniul sustenabilității. Cei 5 Campioni care au primit trofee activează în domeniile: ONG, școli, universități, administrație publică și societăți comerciale.

    Competiția face parte dintr-un amplu program de conștientizare și informare privind cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă înscrise în Agenda 2030.

    TRANSAVIA este liderul pieței locale de carne de pui

    TRANSAVIA – liderul pieței locale de carne de pui

    TRANSAVIA este liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brandul de carne de pui Fragedo și semipreparate pe bază de pui Papane. Inclusă în topul celor mai valoroase portofolii din România, TRANSAVIA operează sustenabil cu un model de business integrat vertical, bazat pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță.

    În cei peste 32 de ani de activitate, TRANSAVIA a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor. Unul dintre cei mai mari angajatori români, TRANSAVIA are în prezent aproape 2.400 de angajați, care activează preponderent în cele 31 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii. În fermele TRANSAVIA, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui. Aproximativ 30% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene și de pe alte continente. Fragedo, brand emblemă al companiei, este primul brand din România care, în urma evaluării Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) a primit dreptul de a purta pe spotul TV sigiliul Marca Etică, ce atestă respectarea principiilor etice și a bunelor practici de publicitate. TRANSAVIA publică Rapoarte de Sustenabilitate din 2019 și este singura companie cu capital 100% românesc care și-a asumat standardele pentru a fi co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar.

    TRANSAVIA are cea mai mare investiție în energie verde din industria alimentară din România, datorită căreia își poate asigura până la 100% energia necesară proceselor tehnologice din surse proprii, regenerabile.


    Te-ar mai putea interesa

    Ce putem planta lângă sau sub un nuc Primul județ în care DAJ anunță că a virat despăgubirile de secetă în conturile fermierilor! Rabla pentru tractoare – ghid final. Condiții, acte necesare, procedură de înscriere

    Ultimele știri

    Fragedo, brandul de carne numărul 1 pentru copii: alegerea părinților pentru calitate și siguranță, 6 ani la rând Ucraina: 200.000 de fermieri în armată și terenuri agricole confiscate ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Chesnoiu: Autoritatea este esențială pentru sănătatea populației!