Plantațiile de kaki, susținute de marile supermarketuri. În Spania
agrointeligenta.ro -Potențialul fructelor kaki sau curmalul japonez – cum i se mai spune, este recunoscut în multe țări ale lumii, inclusiv în Europa. În timp ce în România nu se poate vorbi încă de o exploatație autohtonă importantă, în Spania, fermierii sunt sprijiniți de marile rețele de magazine pentru a obține o recoltă cât mai bună. Astfel, 2014 a însemnat o produție națională de 80.000 de tone de kaki în Spania.
Mercadona și Edeka sunt cele două lanțuri de supermarketuri care au fost premiate anul acesta pentru sprijinul acordat producători spanioli de kaki. Ambele branduri au încheiat contracte ferme cu fermierii, asigurându-le acestora desfacerea producției de kaki din acest an. Mai mult, rețelele au desfășurat campanii de informare a clienților cu privire la beneficiile consumului de kaki, promovând, totodată, fructele cultivate în Spania. Mai mult, lanțul Edeka a reușit să exporte kaki în Germania, unde cultivatorii spanioli au înregistrat vânzări de 2.500 de tone în ultimul sezon, iar fructele lor au ajuns în 15.000 de magazine din țara lui Angela Merkel.
Pentru 2015, principala miză a fermierilor spanioli este să extindă exportul de kaki sau Persimmon, cum mai este numit acest fruct care seamănă cu o tomată și este originar din Asia. În scopul unor vânzări cât mai mari, Spania are de gând să demareze activități de promovare a kaki în Canada, Germania, Franța sau Marea Britanie.