Paritate între prețul unui litru de lapte și cel al unui covrig – cine câștigă: fermierul sau patiserul?
Violina Gorcinschi -Egalitate între prețul unui litru de lapte și cel al unui covrig, soluție pentru a remunera fermierii. În Germania, un proprietar de brutărie și un fermier au găsit o soluție pentru ca afacerea să prospere, iar producătorul de lapte să fie remunerat corect – acesta ia, pentru un litru de lapte bio, prețul unui covrig, adică aproape un euro. În România, deja prețul unui litru de lapte este, în medie, cât al unui covrig, adică de 2 lei.
Puțin sub un euro pentru litrul de lapte. Mulți fermieri nu pot decât să viseze la asta. Prețul laptelui în Germania este, în prezent, în jurul sumei de 45 de cenți. Cel bio este cu 10 cenți mai mult. Cu toate acestea, un brutar din sudul Germaniei plătește furnizorului său de lapte prețul covrigilor, potrivit Agrarheute, care a realizat un interviu cu acesta.
Paritate între prețul unui litru de lapte și cel al unui covrig – 95 eurocenți pe litru de lapte
Heinrich Beck, proprietarul brutăriei și patiserii BeckaBeck, a stabilit un acord cu furnizorul său de lapte, Trösterhof, de câțiva ani: pentru un litru de lapte, fermierul primește valoarea unui covrig BeckaBeck.
Beck a povestit că dorea să își îmbunătățească rețetele prin utilizarea de lapte bio, iar ferma lui Trösterhof, care trecuse recent la producția organică, era sursa perfectă. De aici încolo, trebuia stabilit doar prețul. Remunerarea trebuia să fie corectă și ambele părți să fie mulțumite. Brutarul a luat, ca „etalon”, covrigul produs în brutărie: era una din cele mai vândute produse și pentru producerea acestora se folosea și lapte.
Citește și: Un mare procesator străin închide o fabrică de lapte din România. Toți angajații, concediați
Acum, Trösterhof îi furnizează zilnic, lui Beck, de la 200 până la 400 de litri de lapte, care este folosit pentru diverse produse de panificație. Ferma primește acum 95 de cenți pe litru. Atât costa covrigul în magazin. Merită pentru brutar?
Prețul record al laptelui – merită pentru client?
Această înțelegere este o afacere bună pentru ambele părți, potrivit lui Beck. „Vreau să plătesc fermierului un preț corect. Nu este întotdeauna doar despre a face bani, trebuie să faci și ceva pentru țara ta , nu doar profit, profit, profit”, a spus acesta.
Filosofia lui pentru selecția laptelui este: „Trebuie să aibă un gust bun, trebuie să vină din surse locale și, dacă este organic, este grozav.”
Cei aproximativ 40 de fermieri de la care se aprovizionează cu materii prime sunt importanți pentru Heinrich Beck. De aceea, plătește preț mare pentru laptele lui Trösterhof. Aceasta înseamnă că nu trebuie să mărească prețul covrigilor pentru clienții săi. Nu poate decât să recomande modelul său de preț echitabil.
„Mă simt bine, indiferent unde mă duc”, spune Beck. Pe lângă certitudinea că face ceva pentru comunitatea sa, laptele de la Trösterhof îmbunătățește și calitatea produselor sale.
Citește și: Crescătorii de vaci din cooperative își construiesc propria fabrică de lapte
În comparație cu laptele achiziționat anterior, laptele crud organic de la Trösterhof are un conținut mai mare de grăsimi, ceea ce sporește calitatea produselor de panificație, ceea ce înseamnă că rămân proaspete și moi mai mult timp. Beck foarte mulțumit de creșterea calității.
Model de succes: BeckaBeck continuă să prospere pe piața locală
Modelul funcționează. BeckaBeck este acum probabil cea mai mare brutărie din regiune. Familia Beck operează în prezent 20 de filiale în Baden-Württemberg și aprovizionează, de asemenea, unele magazine.
Heinrich Beck conduce compania din 1990. Nu vrea să extindă afacerea în continuare. Directorul general spune că nu vrea mai multe de 20 de filiale pentru că atunci nu va mai fi o afacere de familie . Succesorul a fost deja garantat. Toate cele trei fiice vor să continue să conducă compania.