• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • O oportunitate de piață pentru produsele din lapte românesc

    Violina Gorcinschi -

    O oportunitate de piață pentru produsele din lapte românesc. Deserturile reprezintă la acest moment o piață cu potențial uriaș pentru procesatorii de lapte din România, dar încă neexploatată, apreciază președintele APRIL, Dorin Cojocaru. Noile generații de consumatori arată un interes major pentru lactatele cu un conținut proteic ridicat, dar și pentru deserturi, arată șeful APRIL.

    Dorin Cojocaru, președintele Asociației Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL), invitat la ediția de astăzi, miercuri – 28 august, a emisiunii Agrostrategia, o coproducție TVR1 și Agrointeligența – AGROINTEL.RO, a prezentat industria deserturilor ca o piață de desfacere cu potențial uriaș pentru producătorii/procesatorii de lactate, având în vedere interesul ridicat pentru astfel de produse.

    Deserturile – o piață cu potențial uriaș pentru fermieri

    Președintele APRIL a concluzionat, din analiza trendurilor de pe piață, că deserturile, dar și iaurturile și laptele îmbogățite proteic, sunt la mare căutare.

    „Mai este un domeniu neexploatat – deserturile. Avem tot feluri de iaurturi și lapte îmbogățit proteic, acum e la modă. Acum cu INVESTALIMUL mă așteptam să ni se dea mai mulți bani ca să ne schimbăm tehnologia, să prelucrăm zerul, să venim cu tehnologii noi. Sper ca pe DR-22 să se vină cu bugete noi pentru că piața o cere”, a afirmat Dorin Cojocaru.

    Citește și: Studiu: Înghețata din lapte de iapă, alternativă bună la cea din lapte de vacă

    De exemplu, iaurtul cu fructe este un produs atractiv în special pentru părinți deoarece este un compromis între o dietă echilibrată și pofta copiilor de dulce. De asemenea, și persoanele mai în vârstă consumă mai multe alimente dulci.

    „Iaurtul cu fructe – unele au TVA 19% pentru că au suplimentare cu zahăr, dar provine din magiunuri acel zahăr, că și aici a fost o discuție cu TVA. Unii nu făceau diferența dintre zahăr și zaharuri.  Pe zona de deserturi ai budinci, ai tot feluri de alimente îmbogățite, cu tot felul de minerale care merg pe piață. Și pensionarii au dorința aceea de a mânca ceva dulce, așa le cere organismul”, a explicat președintele APRIL.

    Citește și: Se înființează Consiliului Laptelui format numai din fermieri crescători de animale

    Totuși, consumatorii trebuie să fie atenți și să ia în considerare că nu fiecare brand respectă eticheta.

    „Și aici trebuie să citim cu atenție eticheta și să vedem unde este produs și în ce condiții pentru că eu între food safety (n.r.: siguranța alimentară) și anumite valori nutriționale aleg food safety. Cine îl face? Pentru că eu cunosc brandurile, dacă știu cine produce, cam știu cine își respectă eticheta și cine nu. Viitorul este așa: produse îmbogățite proteic, deserturi, gamă diversificată pentru procesatori”, a spus Dorin Cojocaru.


    Te-ar mai putea interesa

    Ștefania Ionescu – tânăra fermieră din Lehliu Gară care a găsit tehnologia eficientă pentru cultura de rapiță Cu ce stropim trandafirii contra afidelor, păduchii verzi ai rozelor! Avansul APIA, din 16 octombrie. Adrian Pintea, MADR: ”Se vor face demersuri pentru plăți mai mari”

    Ultimele știri

    APIA a început noi plăți pentru sectorul de creștere a animalelor Primul cod galben de caniculă din această vară. Județele unde temperaturile ajung la 37 de grade Al treilea eveniment Agrii Practic a avut loc în platforma de rapiță de la Balta Doamnei, județul Prahova