• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • O oportunitate de piață pentru produsele din lapte românesc

    Violina Gorcinschi -

    O oportunitate de piață pentru produsele din lapte românesc. Deserturile reprezintă la acest moment o piață cu potențial uriaș pentru procesatorii de lapte din România, dar încă neexploatată, apreciază președintele APRIL, Dorin Cojocaru. Noile generații de consumatori arată un interes major pentru lactatele cu un conținut proteic ridicat, dar și pentru deserturi, arată șeful APRIL.

    Dorin Cojocaru, președintele Asociației Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL), invitat la ediția de astăzi, miercuri – 28 august, a emisiunii Agrostrategia, o coproducție TVR1 și Agrointeligența – AGROINTEL.RO, a prezentat industria deserturilor ca o piață de desfacere cu potențial uriaș pentru producătorii/procesatorii de lactate, având în vedere interesul ridicat pentru astfel de produse.

    Deserturile – o piață cu potențial uriaș pentru fermieri

    Președintele APRIL a concluzionat, din analiza trendurilor de pe piață, că deserturile, dar și iaurturile și laptele îmbogățite proteic, sunt la mare căutare.

    „Mai este un domeniu neexploatat – deserturile. Avem tot feluri de iaurturi și lapte îmbogățit proteic, acum e la modă. Acum cu INVESTALIMUL mă așteptam să ni se dea mai mulți bani ca să ne schimbăm tehnologia, să prelucrăm zerul, să venim cu tehnologii noi. Sper ca pe DR-22 să se vină cu bugete noi pentru că piața o cere”, a afirmat Dorin Cojocaru.

    Citește și: Studiu: Înghețata din lapte de iapă, alternativă bună la cea din lapte de vacă

    De exemplu, iaurtul cu fructe este un produs atractiv în special pentru părinți deoarece este un compromis între o dietă echilibrată și pofta copiilor de dulce. De asemenea, și persoanele mai în vârstă consumă mai multe alimente dulci.

    „Iaurtul cu fructe – unele au TVA 19% pentru că au suplimentare cu zahăr, dar provine din magiunuri acel zahăr, că și aici a fost o discuție cu TVA. Unii nu făceau diferența dintre zahăr și zaharuri.  Pe zona de deserturi ai budinci, ai tot feluri de alimente îmbogățite, cu tot felul de minerale care merg pe piață. Și pensionarii au dorința aceea de a mânca ceva dulce, așa le cere organismul”, a explicat președintele APRIL.

    Citește și: Se înființează Consiliului Laptelui format numai din fermieri crescători de animale

    Totuși, consumatorii trebuie să fie atenți și să ia în considerare că nu fiecare brand respectă eticheta.

    „Și aici trebuie să citim cu atenție eticheta și să vedem unde este produs și în ce condiții pentru că eu între food safety (n.r.: siguranța alimentară) și anumite valori nutriționale aleg food safety. Cine îl face? Pentru că eu cunosc brandurile, dacă știu cine produce, cam știu cine își respectă eticheta și cine nu. Viitorul este așa: produse îmbogățite proteic, deserturi, gamă diversificată pentru procesatori”, a spus Dorin Cojocaru.


    Te-ar mai putea interesa

    Prima tranșă din subvențiile-bonus achitate fermierilor. Sumele virate în conturi Start cereri la APIA pentru ajutorul de 200 de lei/bovină și 70 de lei/ovină Adrian Pintea – anunț de ultimă oră despre plata tranșei a doua din subvenția APIA

    Ultimele știri

    Subvenția de 1.500 euro/hectar intră la plată! Guvern: Noi terenuri care intră la subvenția APIA. Suprafețele – înscrise în Registrul Agricol! Guvernul a suplimentat banii pentru investițiile în irigații