• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Studiu: Jumătate dintre consumatorii români nu au încredere în etichetele bio

    Angelica Lefter -

    Consumatorii români nu au încredere în etichetele produselor ecologice. Potrivit unui studiu, cumpărătorii români și-ar dori să aibă mai mare transparență din partea retailerilor prin care să fie demonstrată autenticitatea produselor.

    Jumătate dintre români nu mai au încredere în etichetele ecologice, suspectând că multe dintre acestea sunt doar strategii de marketing, relevă studiul ”Consumatorul Etic din România 2025”, dat miercuri – 19 februarie, publicității.

    Citiți și: Trecerea unei ferme la sistem bio: perioade de conversie pentru teren și animale, subvenții

    Românii, sceptici față de eticheletele bio sau eco (foto: focuspress.ro)

    Utilizare excesivă a termenilor ”natural” și ”bio”

    Potrivit sursei citate, ”greenwashing”-ul, utilizarea excesivă a termenilor ”natural” și ”bio” și lipsa unor reglementări clare au amplificat această neîncredere. În acest context, consumatorii își doresc mai multă transparență din partea brandurilor și retailerilor, punând presiune pe companii să demonstreze autenticitatea produselor lor, se arată în studiul realizat de MKOR, citat de Agerpres.

    În ciuda scepticismului, interesul pentru sustenabilitate crește, arată sondajul. 43% dintre consumatori iau în calcul impactul ecologic al produselor atunci când cumpără, un procent în creștere față de anii anteriori. Totuși, acest interes nu se reflectă întotdeauna în alegerile de cumpărare din cauza prețului ridicat al produselor eco. Mai mult de jumătate dintre români (53%) spun că nu își permit să cumpere produse etice, ceea ce transformă sustenabilitatea într-un lux inaccesibil pentru mulți.

    38% dintre români spun că nu știu exact ce înseamnă o certificare eco autentică

    Totodată, 38% dintre români spun că nu știu exact ce înseamnă o certificare eco autentică, ceea ce indică, atât o lipsă de informare, cât și o nevoie crescută de claritate din partea brandurilor. În lipsa unor criterii transparente, consumatorii sunt mai predispuși să creadă că termenii ‘natural’ și ‘organic’ sunt folosiți abuziv pentru a justifica prețuri mai mari.

    ”Consumatorii nu mai acceptă promisiuni vagi despre sustenabilitate. Vor dovezi clare, acces la informații detaliate și standarde transparente. Brandurile care nu oferă această claritate riscă să piardă încrederea publicului și să fie percepute ca oportuniste. Pentru ca produsele sustenabile să fie cu adevărat apreciate, trebuie să fie însoțite de transparență reală, nu doar de etichete atrăgătoare”, susține Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR.

    Deși interesul pentru un stil de viață responsabil este în creștere, sustenabilitatea nu este încă un criteriu principal de achiziție pentru majoritatea românilor. Doar 43% dintre consumatori iau în considerare impactul ecologic al produselor, iar acest procent, deși în creștere cu 5% față de anul anterior, rămâne sub pragul la care ar putea determina o schimbare reală în industrie.

    Factorii care împiedică un grad de adopție mai crescut rămân prețurile crescute, calitatea percepută și disponibilitatea produselor, ceea ce arată că, pentru mulți români, sustenabilitatea rămâne o preocupare secundară atunci când vine vorba de bugetul propriu.

    Citiți și: Laptele bio – greu de vândut! Fermierii îl vând la preț de lapte convențional

    Disponibilitate redusă a produselor ecologice în magazine

    De asemenea, 29% dintre respondenți spun că disponibilitatea redusă a produselor eco în magazine îi împiedică să le cumpere mai des. Produsele sustenabile sunt percepute ca fiind mai greu de găsit, iar în unele cazuri, diferența dintre produsele convenționale și cele ”eco” nu este clar comunicată, ceea ce face ca alegerea să fie dificilă pentru consumatori.

    În acest context, companiile care vor să atragă mai mulți consumatori responsabili trebuie să pună un accent mai mare pe educație, transparență și accesibilitate.

    Studiul MKOR Consumatorul Etic din România în 2025 a fost realizat pe o mie de respondenți, cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani. Caracteristicile eșantionului: reprezentativ la nivel național după gen, vârstă și distribuție geografică. Metoda de cercetare: sondaj de opinie (CAWI).


    Te-ar mai putea interesa

    APIA – protocol de colaborare cu ITM pentru controalele pe condiționalitate socială Ministerul Agriculturii a publicat sumele APIA pentru plata ANT teren arabil Arabia Saudită a cumpărat 920.000 de tone de grâu, inclusiv de la Cerealcom. Preț per tonă

    Ultimele știri

    APIA – anunț IMPORTANT pentru toți fermerii care vor subvenții pe hectar și animale! Val de ger cumplit în România. Șefa ANM: „Vârful acestui episod va veni cu minime de -22 de grade” România, prin ANSVSA, a deschis o nouă piață de export pentru carne de pasăre către Republica Cuba