• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cum va arăta tractorul viitorului?

    agrointeligenta.ro -

    Cum va arăta tractorul viitorului a fost una dintre dezbaterile importante ce au avut loc la expoziția internațională Agritechnica 2015, eveniment ce s-a desfășurat la Hanovra în perioada 10-14 noiembrie. În viziunea lui Roger Stirnimann, profesor de inginerie la Universitatea Bern din Elveția și membru al Asociației de Inginerie Agricolă din Elveția, piața mașinilor agricole încercă să răspundă și să se adapteze provocărilor agricole vehiculate deja pentru anii următori.

    Principala grijă a constructorilor de mașini agricole este de a răspunde cererilor venite din partea celor care lucrează în agricultură, consideră inginerul elvețian, care a făcut o evaluare și privind modul în care se va dezvolta industria pentru a face față tendințelor politicilor agricole implementate de marile economice ale lumii.

    Tractoarele mici, ușor de manevrat, vor câștiga teren în China și India

    În noile state industrializate, așa cum sunt China și India, micile ferme de familie încep și ele să folosească tractoare. Aici se pretează mai ales tehnologiile simple, ușor de operat și de întreținut. Pe de altă parte, nu vor fi deloc de neglijat durata de viață a tractoarelor și prețul care se impune a fi unul accesibil.

    Pe de altă parte, fermierii din vestul Eruopei au un alt set de nevoi, similare cu cele ale agricultorilor americani. Se pune accept pe anduranță, pe eficiență, pe raport preț-calitate și pe confort. Acești producători agricoli caută o îmbunătățire în tracțiune, o reducere a tasării solului și sisteme de comunicații între tractoarele din flota cu care lucrează, sisteme care să poată fi folosite indiferent de diferențele de brand pentru care optează. Totodată, deloc de neglijat, se pune accept pe vizibilitatea mașinilor în câmp, pe scaunele cât mai comode, pe climatizare și pe aplicații ce permit operarea complexă din cabina tractorului.

    Și, totuși, ce vor face constructorii în raport cu aceste solicitări din partea clienților? Se încearcă mai ales simplificarea procesului de construcție, cu reducerea costurilor și posibilitatea de a se investi mai mult pe partea de optimizare și personalizare a dotărilor.

    Pe de altă parte, cu un alt ochi, marile branduri sunt preocupate de legislația pe care tehnica agricolă o are de respectat, în special cea referitoare la normele de protecție a mediului. În afară de emisia de noxe, se lucrează mult la limitele de greutate, restricțiile de lățime sau îmbunătățirea sistemului de frânare.

    Soluții inovatoare deja disponibile 

    În termeni de soluții imediate pe piața tractoarelor, constructorii au venit la ediția din acest an a Agritechnica cu o serie de inovații menite să crească eficiența mașinilor agricole și care reduc efectele nocive asupra solului. Astfel, este de amintit sistemul propus de Fendt pentru a schimba presiunea din anvelopele tractoarelor în timpul mersului, ceea ce ajută tractoarele dotate cu VarioGrip și GripAssist să facă o trecere rapidă între munca din câmp și circulația pe șosea, dar și pe diferite parcele ale fermei, unde solul poate varia. O altă soluție ar fi folosirea anvelopelor VF care au nevoie de o presiune cu 40% mai mică pentru a oferi aceleași rezultate la muncile agricole.

    Sursa: www.agriculture.com


    Te-ar mai putea interesa

    Ofertă la tractorul Zetor Fronterra de 136 CP cu dotări premium și garanție: 65.500 de euro Ce se întâmplă cu tractoarele pe care RAR le găsește neconforme la ITP Herculano: Remorci fiabile și eficiente pentru agricultorii români

    Ultimele știri

    Un oier trage semnalul de alarmă: Samsari care iau mieii măsluiesc cântarele cu telecomanda! Îngrășăminte naturale pentru fertilizarea răsadurilor – 7 rețete simple Anunț APIA pentru toți fermierii care vor să încaseze subvenții pe hectar și animale