• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Explicația APIA pentru cei aproximativ 100.000 de fermieri rămași „pe afară” la plata avansului pe suprafață

    agrointeligenta.ro -

    Circa 100.000 de fermieri au rămas cu cererile de plată a avansului pe suprafață neprocesate, la încheierea termenului legal pe care APIA l-a avut la dispoziție, pe fondul funcționării greoaie a modulului electronic realizat de SIVECO – Teamnet pentru această operațiune, dupa cum a declarat ministrul Agriculturii, Achim Irimiescu.

    La rândul său, directorul APIA, Mihail Puțintei, a explicat că întârzierile au fost cauzate de firma SIVECO – Teamnet care, spune el, a refuzat să prezinte Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, de la bun început, detalierea tehnică funcționalităților.

    Când a început efectiv APIA să lucreze la cererile fermierilor

    Într-o adresă transmisă, luni, la solicitarea Hotnews, directorul APIA, Mihail Putinței, a oferit explicații pentru situația creată. ”Contextul în care a fost încheiat și semnat contractul subsecvent în baza acordului cadru menționat anterior este legat de faptul că legislația europeană privind acordarea plăților în avans pentru anul 2015 a apărut destul de târziu, respectiv la data de 30 septembrie 2015 (modificarea prevederilor Regulamentului UE 1307/2013 prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1748/30.09.2015)”, a arătat Puțintei.

    El spune că prin acest ultim act normativ european au fost modificate prevederile și regulile de acordare a avansurilor pentru plățile directe în anul 2015.

    Aceste modificări au presupus rediscutarea cerințelor tehnice agreate anterior cu dezvoltatorul aplicației informatice, reprioritizarea acestora și implicit evaluarea specificațiilor detaliate, a efortului tehnic și uman pentru realizarea acestei funcționalități. ”Astfel, cerințele de dezvoltare au fost finalizate în data de 08.10.2015, iar în data de 15.10.2015 s-a transmis prestatorului solicitarea de încheiere a unui contract subsecvent care să aibă ca obiect funcționalitatea necesară de implementare a plăților în avans”, a mai spus șeful de la APIA.

    Mihail Puțintei: ”S-a pierdut foarte mult timp, perioadă în care softul s-ar fi putut dezvolta”

    Puțintei a mai explicat că ulterior parcurgerii acestor acțiuni au fost inițiate etapele prevăzute de acordul cadru ce stau la baza implementării funcționalităților, respectiv evaluarea de către evaluatorul extern a efortului necesar dezvoltării modulului de plată în avans, apoi contractarea și stabilirea unui grafic al livrărilor parțiale și finale.

    ”Condiția încheierii contractului era ca valoarea serviciilor informatice să se bazeze pe estimarea făcută de direcția IT și în timpul implementării, prestatorul să prezinte detalierea functionalităților. Urmare a detalierii tehnice, evaluatorul extern ar fi trebuit să facă evaluarea efortului pe baza căreia să se realizeze plata serviciilor de dezvoltare”, a mai subliniat directorul APIA.

    El a mai explicat că prestatorul extern a refuzat aceasta modalitate, motiv pentru care a încercat alte metode de evaluare, de exemplu liniile de cod.

    După mai multe consultări cu Direcția Juridică a APIA și controlorul delegat al Ministerului Finanțelor Publice, prestatorul a acceptat să realizeze detalierea funcționalităților care a fost evaluată de evaluatorul extern și pe baza acestei evaluări s-a încheiat contractul în data de 10.11.2015.

    Specificațiile funcționale și scenariile de testare au fost semnate în data de 17.11.2015, instalarea pe mediul de test a livrabilului intermediar ce conține funcționalitățile necesare începerii plății în avans pentru SAPS a fost făcuta pe data de 18.11.2015, iar pe mediul de producție în data de 20.11.2015. 

    Modulul electronic în cauză este realizat de consorțiul SIVECO – Teamnet, în urma unui contract cu APIA, încheiat în noiembrie 2015 în baza unui Acord-cadru pe perioada 2014 – 2016. Valoarea totală a acordului cadru este de 28.884.500 euro fără TVA, pentru cei 3 ani.


    Te-ar mai putea interesa

    Tractoarele Zetor pe care fermierii le pot cumpăra prin programul Rabla pentru Tractoare Subvenții APIA 2024 – tranșa a doua. Plățile finale achitate pe hectar și cap de animal Tractoarele New Holland pe care fermierii le pot cumpăra prin Programul Rabla pentru Tractoare

    Ultimele știri

    Mesaj din industria cărnii – ce se întâmplă cu prețul cărnii de porc de Sărbători Micii și salamurile din România – interzise în SUA și UK. Motivul pentru care s-au blocat exporturile Fermierul de pe Valea Trotușului care crește 8 vaci și produce o brânză specială, premiată la nivel mondial