• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Originea mierii, trecută pe etichetă: La Bruxelles s-au propus mențiunile UE, non-UE și amestec UE cu non-UE

    agrointeligenta.ro -

    Vestea pe care o așteptau apicultorii români a venit săptămâna aceasta de la Bruxelles, acolo unde pe masa discuțiilor de la Consiliul de Miniștri ai agriculturii s-a aflat și problema etichetării corecte a mierii.

    ”La Consiliul de Miniștri s-a solicitat etichetarea originii mierii pentru că noi știm foarte bine că producătorii europeni respectă niște standarde foarte ridicate și avem certitudinea că aceste produse, dacă sunt controlate corespunzător, reprezintă ceea ce scrie pe etichetă. Drept urmare s-a propus introducerea etichetării cu mențiunea UE, non-UE și amestec UE cu non-UE, în acest fel nu păcălim consumatorul. Este foarte important consumatorul să știe pe ce plătește”, a declarat ministrul agriculturii Achim Irimescu.

    Șeful MADR a arătat că o astfel de reglementare este necesară întrucât piața europeană a mierii se ridică la 200.000 de tone anual. ”În acest context apar produse denumite miere, dar unde nu avem certitudinea că, ce scrie pe borcan găsim de fapt și în interiorul lui”, a spus ministrul Irimescu.

    Problema originii îndoielnice a mierii este o problemă și în România, întrucât apicultorii autohtoni se plâng mereu de concurența neloială a produselor de calitate slabă din import, aduse la noi în țară la preț de dumping.


    Te-ar mai putea interesa

    Școală de șoferi gratuită pentru tinerii care vor să își ia permisul. Cererile, până pe 27 ianuarie O fabrică de lactate își închide porțile după peste 100 de ani – nu mai face față prețurilor Fermă XXL, scoasă la vânzare. 900 de hectare de teren și efectiv de 100.000 de capete

    Ultimele știri

    Oierii au ”colindat-o” pe ”doamna Ursula”, la Bruxelles: ”Ne-am adus pită, slănină, brânză, stăm aici până ne rezolvăm problemele” OP-ED | Radu Magdin, CEO Smartlink Communications: România, putere Agrifood. Optimismul e important, dar organizarea regională e esențială Prognoza meteo pentru ultimele săptămâni din 2025 și primele săptămâni din 2026