• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Fonduri europene pentru afacerea cu plante medicinale sau cum pot fi sprijiniți micii fermieri să producă ierburi de leac în sistem ecologic

    agrointeligenta.ro -

    Afacerea cu plante medicinale este reprezentată nu doar din cultivarea ierburilor de leac, ci o componentă importantă o reprezintă depozitarea, procesarea, dar și promovarea acestor produse naturale. În Cehia, cea mai mare companie care comercializează plante aromatice pe piața internă, Byliny Mikes a reușit să implementeze un proiect în valoare de peste 600.000 de euro dedicat acestei industrii de viitor.

    240.000 de euro au provenit din fonduri europene nerambursabile acordate pentru proiectul ”Stocarea și procesarea pantelor aromatice în Cehia”, iar banii au fost folosiți inclusiv pentru a-i ajuta pe micii fermieri să treacă de la cultura convențională la cea ecologică, după cum este prezentat proiectul în cadrul publicației specializate ”Bune practici”, editată de Rețeaua Națională de Dezvltare Rurală.

    depozit plante medicinale fonduri europene

    Depozit pentru plantele medicinale

    Obiectivul principal al proiectului a fost construirea unui depozit pentru ierburi și plante aromatice care să respecte standardele de calitate impuse la nivel european.

    Activitățile proiectului au presupus construirea unei instalații de înmagazinare, concepută pentru a asigura cele mai bune condiții de depozitare a materiilor prime și a plantelor prelucrate.

    În plus, au fost realizate și activități de promovare care au avut ca scop sensibilizarea publicului cu privire la importanța cultivării plantelor medicinale. Totodată, au fost planificate și acțiuni specifice de promovare și materiale adaptate pentru școli.

    Vânzare online pentru produsele din plante medicinale

    Cantitatea plantelor colectate și depozitate a crescut considerabil, iar calitatea lor a fost îmbunătățită substanțial. În plus, activitățile de promovare și informațiile furnizate pe website-ul companiei au avut un impact direct asupra cunoștințelor oamenilor despre plantele medicinale și au contribuit la creșterea gradului de conștientizare a publicului larg cu privire la importanța acestei activități tradiționale.


    Te-ar mai putea interesa

    Plăți finale la APIA. Calculator tranșa a doua din subvenția pe hectar și animale, din 2 decembrie Ordin MADR: Terenurile care sunt scoase de la subvenția APIA Rabla pentru Tractoare 2024. Data la care începe înscrierea fermierilor în aplicația AFM

    Ultimele știri

    Prețul cerealelor în Bărăgan. Valentin Popa, fermier: Am înlocuit porumbul cu rapița! ANSVSA – recomandări pentru tăierea porcului de sărbători Comisarul UE pentru Agricultură: ”Acordul Mercosur are multe clauze de protecție pentru fermieri”