Se vor găsi în supermarket peste 50% produse românești? Iată răspunsul ministrului Achim Irimescu
agrointeligenta.ro -Inițiativa legislativă care a făcut multe ”valuri” la sfârșitul anului trecut, cea referitoare la obligarea supermarket-urilor de a avea pe rafturi cel puțin 50% produse românești este, potrivit ministrului Achim Irimescu o inițiativă destul de greu de susținut în contextul unei piețe europene cu liberă concurență.
”În principiu, noi ca minster trebuie să ținem cont și de prevederile europene ale legii concurenței. Nu este ușor de susținut o astfel de inițiativă pentru că avem o piață europeană cu liberă concurență. După știința mea, nu există o astfel de prevedere în nici un alt stat din Uniunea Europeană. Este adevărat că se poate discuta cu supermarketurile pentru o reflectare mai bună a intereselor cetățeanului român și în acest sens se poate face multe lucruri, dar cam atât”, a declarat ministrul Achim Irimescu, prezent în cadrul emisiunii ”Cultivat în România” de la România TV.
Soluția: asocierea producătorilor români
Chiar dacă se pare că această proiect de lege nu va avea foarte mulți ”sorți de izbândă”, șeful de la MADR este de părere că micii producători, pentru a avea o șansă la negocierea cu supermarketurile, trebuie să se unească și să devină o organizație puternică care poate negocia de la egal la egal cu marile magazine.
”Cred că, în paralel, ar trebui să facem multe alte acțiuni. De exemplu, producătorii noștri să se unească foarte serios, pentru că avem foarte multe organizații de producători și să fie în măsură să poată să facă presiune pe piață cu produse de foarte bună calitate. Pot să vă spun că știu funcționari de la Comisia Europeană care își amintesc cu plăcere de roșiile românești. Este adevărat că, până și filozofii sunt de părere că trebuie să mâncăm mâncare produsă local”, a mai spus ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.
În perioada imediat următoare conducerea MADR și-a propus să identifice, la nivel de minister soluțiile și resursele financiare pentru a derula o campanie de informare și promovare a consumului de produse românești.