ZF.ro: Lidl are în Polonia preţuri cu până la 67% mai mici la produsele de bază faţă de România
agrointeligenta.ro -Lanţul de magazine de tip discount Lidl are la aceleaşi produse în România şi Polonia diferenţe de preţ de până la 67%, arată datele companiei de cercetare de piaţă Hipercom Consulting, citate de Ziarului Financiar.
Astfel, Lidl are în Polonia preţuri mai mici la salam, iaurt sau unt comparativ cu piaţa locală. La polul opus, în România sunt preţuri mai mici la hrană uscată pentru pisici, la tarte cu creveţi şi legume şi la roşii uscate în ulei.
Pentru această comparaţie Hipercom Consulting a ales aceleaşi produse, sub acelaşi brand şi la acelaşi gramaj. Pentru a face comparaţia de preţ au fost alese produsele promovate în cataloagele Lidl din cele două ţări, unde compania promovează săptămânal câteva zeci de articole alimentare şi nealimentare. Spre deosebire de ceilalţi retaileri care pariză atât pe branduri naţionale şi internaţionale, cât şi pe mărci private, Lidl promovează în cataloage în special mărci proprii. De altfel, acestea reprezintă circa 80% din totalul produselor aflate pe rafturile magazinelor Lidl.
Datele au relevat faptul că în Polonia sunt mai ieftine produsele de bază – iaurt, salam sau unt -, în timp ce România are preţuri mai mici la delicatese.
Reprezentanţii Lidl România nu au răspuns până la închiderea ediţiei pentru a explica de ce există diferenţe de preţ între cele două ţări la aceleaşi produse în aceeaşi perioadă. România este una dintre cele mai sărace economii din UE, ocupând o poziţie la coada clasamentului alături de Bulgaria.
Pentru mai multe informații despre prețurile practicate de Lidl în România, citiți articolul pe www.zf.ro
Vă reamintim că în octombrie anul trecut, adevărul despre diferențele de preț practicate de Lidl a fosts emnalată de către polonezul Michael Pycela, un client fildel al lanțului. Pentru acesta a fost un veritabil șoc să vadă ce prețuri practică retailerul, la aceleași produse, dar în România. Pycela a fost atât de intrigat încât s-a dus direct la calculator și, pe pagina de Facebook a Lidl România, și-a spus tot păsul:
”Bună, Lidl! Ai FOST magazinul meu preferat din Polonia. Prețurile sunt bune, calitatea o bate pe cea de la Biedronka (polonezii vor înțelege), dar îmi displace profund ce faci în România. Ieri, un prieten din Polonia mi-a spus că organizezi Săptămâna Franceză (perioadă în mare prețurile la produse din Franța sunt promoționale – n.r.) cu produse și prețuri bune. M-am decis să verific și eu. Știu că prețurile din România sunt în general MAI MARI decât cele din Polonia la multe și multe produse (în special la cele de bază precum lapte, pâine și carne), dar NICI CHIAR AȘA! Ai două EXEMPLE de produse cu diferențe de preț de 50% între România și Polonia! Poți să îmi explici, te rog, cum este posibil ca oamenii să plătească MAI MULT, când ei câștigă MAI PUȚIN? PS: Un leu echivalează cu 1 zlot (Bine, este 0,9571 zloți)”.
Cele două exemple date de clientul polonez arată clar o diferență uriașă între prețurile practicate în România de Lidl față de cele din Polonia. Astfel, dacă la noi brânza Camembert costă 9,99 de lei, clienții polonezi cumpără același produs, cu aceeași cantitate, de la același producător și retailer, la doar 6,66 de zloți La buletele de cartofi, se menține o diferență scandaloasă: 6,99 de lei prețul în România față de 4,44 zloți cel din Polonia.
Pentru că postarea clientului polonez, deși în limba engleză, a atras imediat atenția utilizatorilor români de Facebook, Lidl a venit cu un răspuns de-a dreptul strigător la cer și care nu a convins pe nimeni: ”Michal, îți mulțumim că ești interesat de oferta noastră. Referitor la întrebarea ta, noi ne străduim pe cât posibil să păstrăm prețurile la un nivel convenabil pentru clienții noștri, dar comparând prețurile, ar trebui să iei în considerare diferențele privind taxele (naționale – n.r.) și costurile logistice. Sperăm că răspunsul nostru a fost de ajutor și îți dorim o ședere plăcută în România”.
Pentru mai multe informații despre prețurile practicate de Lidl în România, citiți articolul pe www.zf.ro
Foto: www.curierulnational.ro