• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Afaceri mai mari cu 5% pentru Agricover, în 2012

    agrointeligenta.ro -

    Afacerile grupului Agricover, singurul furnizor de soluţii complete pentru agricultura românească, au crescut în 2012 cu 5% faţă de anul precedent, în ciuda contextului global dificil.

    „Performanţa noastră demonstrează că modelul de business pe care Agricover îl promovează este unul corect, axat pe localizarea şi integrarea nevoilor clienţilor, dovedindu-se câştigător chiar şi în condiţii macroeconomice dificile”, a declarat Robert Arsene (foto), CEO al grupului Agricover.

    La rezultatul final pozitiv al grupului, au contribuit cu creşteri de peste 80 de milioane de lei linii de business precum Agricover Livestock – comerţul cu animale vii şi carne sau finanţarea fermelor prin Agricover Credit IFN, precum şi performanţele Agricover Bulgaria, potrivit unui comunicat al companiei.

    Astfel, în 2012, grupul Agricover a raportat o cifră de afaceri de 970 de milioane de lei, în creştere cu 5% faţă de anul 2011, în timp ce EBITDA de 38 de milioane de lei a reprezentat o reducere de cca. 15% faţă de 2011, dictată de condiţiile dificile cu care s-a confruntat anul trecut agricultura atât în România, cât şi în Europa.

    Continuă consolidarea relaţiei cu fermierii şi procesatorii

    „Agricultura românească a suferit în 2012 mai multe şocuri. Iarna grea, urmată de vara secetoasă, instabilitatea macroeconomică si volatilitatea majoră a preţurilor cerealelor şi-au pus amprenta asupra întregului domeniu agribusiness. Mă bucur că Grupul Agricover a crescut în ciuda acestor probleme. Vom consolida în continuare parteneriatele cu fermierii şi procesatorii din România, pentru susţinerea agriculturii şi a industriei alimentare româneşti”, a declarat Robert Arsene.

    Creşterea afacerilor grupului se datorează atât performanţelor unor linii de business înfiinţate recent, care au confirmat pragmatismul strategiei de dezvoltare a Agricover, cât şi celor consacrate precum Distribuţia de inputuri pentru agricultură, care a continuat trendul pozitiv şi în 2012, crescând cu 15% faţă de anul precedent. Lider pe piaţa distribuţiei de inputuri, creşterea acestei linii de business se datorează în principal sporirii numărului de clienţi şi restructurării portofoliului de produse în conformitate cu strategia Grupului şi cerinţele clienţilor.

    A crescut distribuţia de motorină pentru fermieri

    O contribuţie deosebită a fost adusă de distribuţia de motorină pentru fermieri, unde portofoliul clienţilor a crescut cu 28% faţă de anul 2011. Rezultate demne de semnalat s-au înregistrat şi pe proiectele mai „tinere” precum distribuţia de inputuri din Bulgaria unde, prin dezvoltarea unor parteneriate strategice, cifra de afaceri a crescut cu 41% în 2012 faţă de 2011.

    O linie de business relativ tânără care a înregistrat o creştere substanţială este Agricover Livestock – comerţul cu animale vii şi carne, ale cărei venituri s-au triplat în 2012 pe fondul dezvoltării de parteneriate cu fermierii. Astfel, din totalul estimat de 150 de exploataţii zootehnice profesioniste, în prezent aproximativ 90 de ferme sunt membre ale Clubului Fermierilor din Zootehnie – Agricover.

    “Dorim să construim împreună o platformă de integrare, unde interesele coincid. Agricover, prin poziţia de lider în agribusiness-ul românesc, este un jucător care înţelege problemele cu care se confruntă fermierii şi caută să găsească în permanenţă soluţii, astfel încât parteneriatul să fie durabil şi profitabil ambilor parteneri”, a precizat Robert Arsene.

    În 2013, priorităţile de dezvoltare ale Agricover Livestock sunt legate în principal de diversificarea activităţii. Astfel, grupul îşi propune dezvoltarea unei platforme de integrare similare şi pentru fermele de vaci de lapte, având ca scop facilitarea valorificării laptelui şi prefinanţarea achiziţiei de tăuraşi pentru îngrăşat, precum şi intrarea pe segmentul de procesare (tranşare şi abatorizare), proiecte care se estimează că vor stimula creşterea cu 30-40% a afacerilor Agricover Livestock.

    Agricover Credit IFN oferă finanţări în agricultură

    Agricover Credit IFN, prima instituţie financiară nonbancară din România specializată pe finanţarea producătorilor agricoli, a înregistrat în 2012 o creştere cu 40% a volumului plasamentelor ca urmare a măririi cu 56% a numărului de clienţi şi diversificarea portofoliului de produse dedicate finanţării agriculturii. Agricover Credit IFN oferă finanţare atât fermierilor din sectorul vegetal, cât şi celor din zootehnie şi industria procesatoare.

    Grupul Agricover va continua procesul de investiţii şi în 2013, după ce în 2012 a investit peste 2.000.000 de euro în achiziţia unui siloz şi a unui depozit orizontal la Marghita şi Tinca, în judeţul Bihor. În plus, au fost investiţi peste 300.000 de euro în retehnologizarea laboratoarelor din silozuri pentru a asigura corectitudinea şi transparenţa totală a serviciilor de silozare de la recepţionare la depozitare şi livrare, aspecte esenţiale în consolidarea încrederii şi creşterea nivelului de satisfacţie a clienţilor, atât fermieri cât şi procesatori.

    Mereu atent la tendinţele şi nevoile pieţei, Grupul Agricover a dezvoltat recent o platformă de comerţ online pentru agricultură şi produse de grădinărit sub marca Covera (http://www.covera.ro), singura platformă online adresată companiilor şi persoanelor fizice din România.

    Portofoliu cu 3.500 de fermieri

    Grupul Agricover are în portofoliu peste 3.500 de fermieri în România şi Bulgaria, circa 110 procesatori şi deţine parteneriate solide cu cei mai importanţi furnizori de inputuri pentru agricultură, cu bănci şi instituţii financiare atât din România cât şi internaţionale.

    „Suntem optimişti în privinţa evoluţiei afacerilor Grupului în 2013, când ne aşteptăm la un agricol normal, pe fondul scăderii volatilităţii preţurilor la produsele agricole şi al echilibrării cererii şi ofertei. Grupul Agricover crede în viitorul agriculturii româneşti şi va continua să fie partenerul de încredere al fermierilor care doresc să facă performanţă”, a subliniat Robert Arsene.

    Grupul Agricover este singurul furnizor de soluţii complete pentru agricultură din România, un integrator în circuitul serviciilor si produselor din agricultură, deţinând poziţia de lider pe piaţa de agribusiness. Înfiinţată în anul 2000, prin fuziunea dintre Comcereal Buzău şi Ulvex, Agricover şi-a extins afacerile în domeniul agribusiness-ului, construind un modelul de business ca integrator între fermieri şi industria alimentară. Având peste 600 de angajaţi, Grupul Agricover include: Agricover Distribuţie, Agricover Cereale, Agricover Silozuri, Agricover Logistică, Agricover Credit IFN, Agricover Livestock, Agricover Bulgaria.

    Solutiile integrate oferite fermierilor includ seminţele, îngrăşămintele, motorina, produsele fitosanitare consultanţă tehnică de specialitate, suport financiar, asigurarea recoltei, servicii logistice şi de siloz, precum şi sprijin în valorificarea recoltelor.

    Grupul Agricover acoperă întreg teritoriul României: circa 100 de reprezentanţi de vânzări şi achiziţii, personal specializat în serviciile financiare oferite fermierilor, consultanţi şi specialişti de la instituţii renumite în domeniul agricol. În ceea ce priveşte activitatea de preluare a cerealelor, aceasta se desfăşoară în peste 30 puncte de lucru, baze de recepţie şi silozuri, situate în 9 judeţe, compania dispunând de o capacitate totală de depozitare de peste 700.000 tone, ocupând astfel locul al doilea din punct de vedere al capacităţii de depozitare a cerealelor în România.


    Te-ar mai putea interesa

    Tractoarele Zetor pe care fermierii le pot cumpăra prin programul Rabla pentru Tractoare Tractoarele New Holland pe care fermierii le pot cumpăra prin Programul Rabla pentru Tractoare Piața cerealelor, din nou sub presiune. Prețuri la zi

    Ultimele știri

    Avans APIA 2024 – ultima oră! Prag depășit pentru plățile către fermieri! ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Pintea, MADR: Autoritatea și-a câștigat încrederea nu doar pe plan național, ci și pe scena europeană Auchan și Cora – amenzi uriașe de la Consiliul Concurenței! Judecătorii le-au respins contestațiile!