Patronul de la Jidvei, Claudiu Necşulescu, investeşte în vie, dar şi în turism
agrointeligenta.ro -Claudiu Necşulescu este proprietarul Jidvei, cel mai mare producător român de vinuri de calitate de origine controlată din zona Transilvaniei, cu o suprafaţă de 2.120 de ha de viţă-de-vie. În Top 50 Fermieri, Necşulescu ocupă poziţia 13 cu o avere estimată la 45-50 milioane de euro.
Deşi este de loc din Constanţa, o regiune în care se află una dintre cele mai renumite podgorii din ţară, Claudiu Necşulescu a ajuns să facă vinuri în cu totul altă parte, la Târnave. Ca şi alţi oameni de afaceri din industria vinului, debutul în afaceri l-a făcut în comerţ exterior. Vindea animale, cereale, utilaje agricole, mobilă, iar la un moment dat a ajuns la vinuri.
Conjunctura l-a făcut să preia în 1999, împreună cu tatăl său, activele fostului IAS Jidvei, plin de datorii. Practic, era vorba de circa 500 ha de vie, o suprafaţă compromisă aproape în totalitate, şi circa 300 de hectare de pomi fructiferi. A pornit de la câteva sute de hectare, iar acum a ajuns la peste 2.000 ha. Jidvei are în derulare investiţii în valoare de peste 20 milioane de euro, din care 10 milioane de euro sunt din surse proprii.
Acestea vizează replantarea a 412 hectare de viţă-de-vie, din care 200 la Cernavodă (Jidvei a intrat în urmă cu câţiva ani şi în podgoria Murfatlar), achiziţia de utilaje agricole şi construirea unei crame noi la Tăuni, dar şi modernizarea Cramei de la Cernavodă şi a sediului nou de birouri la Jidvei.
În urmă cu un an, Jidvei a derulat investiţii de 6,5 milioane de euro, în principal în replantări de viţă-de-vie. Compania exportă vin, sub 10% din cifra de afaceri, în state din Europa, dar şi în SUA şi Asia (inclusiv China).
A restaurat Castelul de la Cetatea de Baltă
Familia Necşulescu (Claudiu este ajutat de tatăl său) a investit nu doar în vie, ci şi în refacerea Castelului de la Cetatea de Baltă, cumpărat de la moştenitorii contelui Bethlen. Aici, chiar în fostele grajduri ale contelui, a fost amenajată o pensiune turistică de patru stele. Castelul este inclus deja într-un circuit destinat oenoturismului.
Pentru doritori, aici se organizează degustări, însoţite şi de un program artistic. De altfel, familia Necşulescu sprijină şi un festival folcloric „Strugurele de Aur”. În acelaşi timp, a fost înfiinţată şi o şcoală de vie, care furnizează material săditor pentru nevoile proprii, dar şi pentru producători din ţară.
Anul 2012 a fost marcatde două mari direcţii pentru Jidvei: rebranding pentru unele game deja existente din portofoliu şi lansarea noilor game superpremium. Patronii Jidvei se aşteaptă anul acesta la o creştere cu 10% a cifrei de afaceri comparativ cu nivelul de 19,5 mil. euro (sumă fără TVA) din 2012.