Producătorii catalani şi-au făcut marcă unică pentru a-şi putea vinde piersicile
agrointeligenta.ro -Șapte companii catalane au semnat un acord pentru a promova, prin intermediul Afrucat, asociaţia producătorilor de fructe din Catalunia, vînzările internaţionale de piersici plate (paraguayo) specifice regiunii lor sub un singur brand, Oki, informează Eurofresh.
„Oki”, piersica plată din Catalunia, se diferenţiază de alte sortimente de piersici plate spaniole, precum cele din Aragon şi Murcia, prin coaja lipsită de puf şi aroma mai puternică.
Sortimentul, care deţine o treime din producţia de piersici din regiunea autonomă din nord estul Spaniei, este conceput pentru a fi un „campion” al vânzărilor internaţionale lucru de care ţine seamă şi „branduirea” sa sub un cuvânt din limba chineză care identifică „ceva special, gustos, rafinat”. Se estimează că în acest an recolta de „Oki” va atinge 65 de milioane de kilograme, cu 38% mai mult ca în 2011.
„Oki” este în centrul celui mai dinamic sector de producţie din agricultura Cataluniei – sortimentului fiind alocate din 2017 şi până acum suprafeţe din ce în ce mai mari (o creştere de 12-ori) şi înregistrând recolte din ce în ce mai semnificative (o creştere de 25 de ori). Chiar şi fără noua vedetă a catalanilor, Spania era oricum cea mai dinamică exportatoare de piersici de pe piaţa europeană, vânzând dincolo de graniţe 80% din producţia internă (585 000 de tone în 2010).
Spania este singura ţară din blocul celor douăzecişişapte ale Uniunii Europene care a continuat să îşi extindă în ultimii ani suprafaţa de cultivare.