• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • IPSO Agricultură – VÂNZĂRI SPECTACULOASE în 2016: 700 de tractoare, 140 de combine și 900 de implemente

    Gabriela Gimbășanu -

    Compania de utilaje IPSO Agricultură a început anul în forță, iar acest lucru este demonstrat de cifre prezentate de o manieră foarte transparentă în cadrul unui eveniment cu jurnaliști, eveniment ce a avut loc astăzi, 20 ianuarie, la sediul din Mogoșoaia al dealerului din agricultură. În prezența mass-media, echipa de management a IPSO Agricultură a făcut publice cifrele companiei – atât cele referitoare la volumul de vânzări realizate în anul 2016, precum și datele referitoare la cifra de afaceri și evoluția acesteia. Este prima companie din această piață cu o concurență acerbă care alege să-și pună rezultatele la vedere, încă de la începutul anului.

    DSC_0110

    IPSO Agricultură a ales să marcheze începutul de an cu o conferință de presă în care mass-media de specialitate au putut afla care sunt realizările companiei în anul ce tocmai s-a încheiat, dar și care sunt obiectivele strategice stabilite pentru anul 2017. Informarea de presă s-a desfășurat sub sloganul ”Definim trecutul, construim viitorul!” și a avut loc la sediul din Mogoșoaia. Aici, specialiștii companiei au aruncat o privire către trecut, către cei 20 de ani de activitate în România, perioadă marcată de greutăți dar și de realizări, și fără să zăbovească prea mult în trecut au vorbit despre dezvoltare, dar mai ales despre promisiunea lor de a rămâne în România, alături de fermieri și de a le oferi cele mai bune tractoare și utilaje cu ajutorul cărora să-și crească profitabilitatea afacerilor lor.

    Cifra de afaceri IPSO Agricultură a crescut 

    Cel care a deschis evenimentul a fost Arnaud Van Strien, directorul Polului Agricol IPSO Agricultură România, Ungaria și Croația, care le-a vorbit celor prezenți despre anul 2016, despre realizările companiei de până acum și despre piața românească de utilaje agricole. Așa cum arată statisticile companiei, evoluția vânzărilor a fost resimțită și în creșterea cifrei de afaceri, în numai trei ani creșterea resimțită fiind de 88%.

    DSC_0152

    ”Chiar dacă în România a fost un an destul de bun, pot să vă spun că piața în Europa este la cel mai scăzut nivel din ultimii 23 de ani. S-a vândut 137.000 de tractoare în Europa, unde în medie se vând în jur de 140.000-160.000 în UE28. Vânzările s-au concentrat în principal în Franța, Polonia și Marea Britanie. Piața românească de utilaje este destul de mică. De exemplu, Franța este prima țară pe piața de tractoare, alături de Germania, aici se vând în medie în jur de 25.000-30.000 de tractoare pe an. În 2016 chiar dacă producția a fost bună, prețurile sunt cele care au pus probleme. În medie, prețurile sunt în scădere și asta se vede mai departe în profitabilitatea fermierului. Pe cele trei țări pe care le acoperim acum, unde avem o concurență puternică, cu toate acestea piața nu este încă matură așa cum este în Franța sau Germania. Chiar dacă s-a înregistrat o creștere ușoară în ultimii ani, ne învârtim în jurul subvențiilor. În Croația sunt la stadiu de SAPARD, este o piață unde fermierii au așteptări, în schimb Ungaria este o piață în scădere. Cu toate acestea, pe România am avut o dezvoltare puternică la toată gama de produse pe care o comercializăm. Am înregistrat o creștere de 3,5% la tractoare, 7% la combine și 3% la implemente. În ceea ce privește cifra de afaceri, pe polul agricol am înregistrat o creștere spectaculoasă în 2016. La nivelul diviziei de agricultură, aveam o cifră de afaceri de 91 de milioane de euro în 2013 în cele trei țări și am încheiat 2016 cu o cifră de afaceri de 171 de milioane de euro și cu 469 de angajați. În 20 de ani ne-am maturizat, dar prima bogație a noastră rămân oamenii și al doilea lucru care este important este să lucrăm cu plăcere și să oferim plăcere”, a declarat în deschiderea evenimentului Arnaud Van Strien, directorul al Polului Agricol IPSO Agricultură România, Ungaria și Croația.

    DSC_0119

    În 2016, IPSO Agricultură a vândut aproximativ 1.800 de utilaje

    Gabriel Petrișor, director comercial al IPSO Agricultură, a prezentat evoluția vânzărilor în cifre și pe segmente de utilaje. Anul trecut compania a vândut 700 de tractoae și 140 de combine de recoltat.

    DSC_0293

    ”Pe scurt, am avut un an-record de vânzări. Estimăm că pe fondul unei creștere de piață la tractoare de 30-32% am crescut mai repede decât piața, având o evoluție de 35%. Am vândut în jur de 700 de tractoare, anul trecut. Focusul nostru și ceea ce este foarte important și realistic este să ne păstrăm minim o treime din piața tractoarelor. În prezent avem o cotă de piață de 30% și ne mândrim cu aceste rezultate. Referitor la combine, cifrele sunt puțin diferite, 140 de unități vândute, am avut o creștere și mai bună de 40%, asta în timp ce piața a fost în ușoară scădere – în total s-au vândut în jur de 600 unități. În ceea ce privește cota de piață, am crescut cu 8%, avem 23% cotă de piață pe segmentul combine. În mare, avem peste 1.800 de utilaje vândute în 2016, astfel: 700 de tractoare, 140 combine, 900 de implemente și 60 de încărcătoare telescopice autopropulsate – lider la nivel mondial, și 80 de utilaje de tuns iarba, un business în contiună creștere. Referitor la CA, am avut un an foarte bun. față de 2013, anul trecut am reușit să atingem un plus 88%. Chiar dacă se vorbește foarte mult de subvenții, doar 23% din vânzările de anul trecut s-au făcut prin FEADR, restul sunt achiziții normale, fără a apela la fonduri europene. Dacă nu ne dăm seama de nevoile fermierilor, atunci riscăm să ieșim din piață și să nu avem performanțe bune. Trebuie să avem echipamente performante pentru a avea performanță în agricultură”, ne-a spus Gabriel Petrișor, director comercial IPSO Agricultură.

    IPSO Agricultură, parte a grupului francez Monnoyeur, unul dintre cei mai mari distribuitori de utilaje agricole la nivel internaţional, cu o reţea de birouri extinsă în 9 ţări, cele mai multe din Europa este lider pe piaţa de utilaje agricole din România. Compania oferă soluţii integrate producătorilor agricoli din România, piese de schimb, service în câmp şi pregătirea operatorilor.


    Te-ar mai putea interesa

    Rabla pentru tractoare – ghid final. Condiții, acte necesare, procedură de înscriere Piața cerealelor, din nou sub presiune. Prețuri la zi Lege nouă în vigoare la ANAF pentru impozitarea micilor fermieri!

    Ultimele știri

    Avans APIA 2024 – ultima oră! Prag depășit pentru plățile către fermieri! ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Pintea, MADR: Autoritatea și-a câștigat încrederea nu doar pe plan național, ci și pe scena europeană Auchan și Cora – amenzi uriașe de la Consiliul Concurenței! Judecătorii le-au respins contestațiile!