• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Compania BAYER anunță lansarea unui NOU ERBICID pentru CULTURA DE GRÂU!

    Roxana Dobre -

    Noutăți pentru fermieri de la compania Bayer, în 2018. Investițiile pentru producătorii agricoli continuă și în acest an iar marea surpriză vine cu lansarea unui nou erbicid, un produs selectiv pentru combaterea ȋn postemergenţă a unei game largi de buruieni monocotiledonate anuale şi perene şi a unor dicotiledonate anuale din culturile de cereale

    Sorin Daraban, Marketing Manager Bayer Crop Science România, a anunțat pentru cititorii Agrointeligența-www.agrointel.ro care sunt noutățile pentru anul 2018.

    ”Pentru campania 2018, compania Bayer se va concentra în ceea ce privește produsele recent lansate pe piața din România pe două mari direcții. Prima va fi, bineînțeles, consolidarea prezenței în piață a produselor lansate cu un an anterior. Vorbim aici despre erbicidul CAPRENO pentru controlul buruienilor în postemergență timpurie la porumb. Vorbim în al doilea rând despre produsul VELUM PRIME, lansat pe segmentul legumicol, pentru controlul nematozilor și a făinării. În ultimul rând, pe segmentul horticol, am lansat și produsul LUNA EXPERIENCE. Țintim extinderea etichetei pentru controlul dăunătorilor la capitolul LUNA EXPERIENCE pe segmentul de horticultură”, ne-a declarat Sorin Daraban.

    Acesta a amintit și de erbicidul ATLANTIS FLEX, un produs pentru controlul buruienilor în cultura de cereale păioase. ”Vom avea un eveniment dedicat pentru lansarea produsului ATLANTIS FLEX”a mai completat specialistul.

    Potrivit datelor disponibile pe site-ul Bayer, produsul poate fi utilizat pentru grâul de toamnă şi de primăvară, grâul durum, triticale şi secară.

    Erbicidul se aplică ȋn postemergenţă, între fenofaza de 3 frunze (BBCH 13) până la apariția celui de al 2-lea nod (când acesta este la cel mult 2 cm deasupra nodului 1- BBCH 32). Momentul optim de aplicare ȋn relaţie cu dezvoltarea buruienilor: dicotilele sunt în faza de 2-4 frunze iar monocotilele anuale şi Apera spica-venti (iarba vântului) sunt înainte de ȋnfrăţire. Volum de soluție: 200-400 l/ha. Pentru creșterea eficacității produsului, mai ales asupra speciilor dificil de combătut (Bromus sterilis), se recomandă utilizarea produsului împreună cu un adjuvant (adjuvant recomandat Biopower 1 l/ha). Într-o rotaţie normală, după cereale erbicidate cu Atlantis Flex se poate semăna orice cultură succesivă necerealieră.

    În general se recomandă arătură adâncă înainte de înființarea culturilor ca muștar sau rapiță de toamnă, în special după o perioadă prelungită de secetă dintre momentul aplicării și cel al înființării următoarei culturi. În situaţia unor accidente în care cultura erbicidată cu Atlantis Flex trebuie ȋntoarsă, se pot semăna cereale de primăvară, mazăre, porumb sau cartof, după o arătură adâncă.

    Servicii complete pentru fermieri în 2018

    Specialistul Bayer a amintit și faptul că în afară de produse de protecție a plantelor, în portofoliul Bayer se regăsesc și semințe, hibrizi de rapiță. ”În campania anului 2017 am lansat hibridul Invigor, pe care fermierii românii au avut ocazia să-l vadă la Bayer AgroArena din 2017. Am recoltat foarte bine, peste 5,5 tone la hectar în Marghita. Vom continua poate și consolidarea procesului de lansare și poziționare a hibrizilor de rapiță în decursul campaniei anului 2018”, ne-a mai spus Sorin Daraban.

    O noutate pentru 2018 este și lansarea unui serviciu de asigurare cu companii agreate și autorizate, cu expertiză în domeniu, pentru fermieri. ”Nu în ultimul rând, aș puncta și portofoliul de servicii, pentru că în afară de produse de protecție a plantelor și hibrizi de rapiță, ne focusăm și pe servicii. Serviciile vin practic să acopere, ca să spun așa susținerea și know-how-ul pe care Bayer îl poate da în fermă pe întreg procesul tehnologic. Prin servicii, mă refer aici la cartare agrochimică și analiză de apă prin partenerul CARTARIS, servicii disponibile prin programul de fidelizare Bayer Fidelis . Și în ultimul rând, în primăvara acestui an, 2018, vom lansa și servicii de asigurare cu companii agreate și autorizate, cu expertiză în domeniu, tot în conceptul Bayer Agroservices disponibile în programul de fidelizare Bayer Fidelis”, a mai arătat specialistul.

    Agricultura digitală prinde teren și printre fermierii români care vor să țină pasul în materie de performanță cu colegii lor europeni. Aplicația care arată individual, pe fiecare plantă, ce necesar de tratamente este indicat sau cea care recunoaște toate buruienile din culturi, și arată tratamentele pentru acestea, doar cu o simplă fotografie vor face parte din arsenalul de dotări ale fermierilor. Sorin Daraban a arătat că agricultura digitală nu este gândită să livreze doar produse ci o viziune integrată, un concept. 

    ”Se fac teste în Germania cu niște senzori care pot să citească, la nivelul centimetrilor, plante. Astfel că vor putea aplica diferențiat pe o plantă 5 grame de substanță activă și pe alta 7 grame, pe cealaltă 9 grame sau pe alta nimic, în funcție de statusul plantei respective. Aceasta va fi etapa a doua de dezvoltare a marketingului digital, aflat deja în teste. Pe viitor nu se va pune un focus pe a aplica mai mult ci mai eficient și inteligent.  De unde vine nevoie aceasta? Fermierii mari care fac tehnologie, a se vedea agricultorii din Vest dar și cei din România care se află la un nivel european, au deja tehnologia existentă în fermă adică utilaje performante,  know-how-ul performant dar și performanțe financiare. Ca urmare trebuie să își mute tehnologia spre altceva adică spre eficientizare, asta înseamnă tehnologie de farming digital. Deja au început să apară accesul la sateliți, drone se fac acele hărți digitale și, practic, jocul se va muta spre îmbunătățirea și schimbarea modului de decizie. Cum funcționează agricultura digitală: astăzi avem acei senzori care sunt mobili sau ficși care culeg informații din teren. Înțelegerea acestor date este critică pentru că ele sunt esențiale în luarea deciziilor investiționale ulterioare care vor duce categoric într-un final la un profit mai mare sau mai mic în funcție de calitatea deciziilor. Așadar toate aceste date ajung într-un centru de comandă, sub directa supraveghere a fermierilor și a specialiștilor pe care îi au în jur care îi ajută să aleagă ce cumpără, când cumpăr, de la cine, cum aplic, când aplic etc. Repet, toate acestea pentru a asigura potențialul maxim de profit”, a explicat specialistul Bayer din România.

    Aplicația Weedscout va ajunge la fermierii români la sfârșitul anului 2018 sau începutul lui 2019

    Sorin Daraban a anunțat o altă noutate absolută pentru fermierii din România, și anume că Bayer a lansat o serie de aplicații mobile la Târgul Agritechnica care se desfășoară anual la Hanovra, Germania. Una dintre aplicații, numită Weedscout, care va ajunge și la agricultorii din România, a fost prezentată în varianta de testare de specialistul companiei.

    Aplicația Weedscount va ajunge la fermierii români la sfârșitul anului 2018 sau începutul lui 2019

    ”Instalată pe telefonul mobil aplicația va fi capabilă să identifice buruieni. Cum va face asta? Fac o poză buruienii respective iar când imaginea este stabilizată marginile fotografiei se înroșesc. Odată fotografia capturată mă duc în baza de date unde îmi va arăta fotografia identificată și în partea de jos îmi va arăta un grad de acuratețe a buruienii în cauză. Ideea este că aplicația se dorește a fi utilă și în perspectiva unui ajutor pentru fermieri în a se perfecționa și în identicare. Pe măsură ce vor fi înregistate cât mai multe fotografii în baza de date va veni cu o acuratețe de 100 la sută, acum situându-se la 89 la sută. Mai mult decât atât o să fie și hărți unde fermierul poate vedea un istoric din ultimii ani al buruienilor din sola lui, solă care va avea locație GPS”, a explicat Sorin Daraban care a completat că aplicația va fi lansată cel mai probabil la sfârșitul anului 2018 sau la începutul anului 2019.

    Mai mult, directorul de marketing al Bayer a spus că pe lângă această aplicație vor mai fi lansate și altele similare pentru identificarea dăunătorilor, bolilor, a gradului de atac la nivel foliar, deci vorbim despre o paletă vastă de aplicații mobile.

    Citiți și:

    EVENIMENT INEDIT organizat de BAYER! MEDIA FAIR le-a oferit jurnaliștilor TABLOUL COMPLET: de la NOUTĂȚI la informații strategice!


    Te-ar mai putea interesa

    Primul județ în care DAJ anunță că a virat despăgubirile de secetă în conturile fermierilor! Rabla pentru tractoare – ghid final. Condiții, acte necesare, procedură de înscriere Tractoarele Zetor pe care fermierii le pot cumpăra prin programul Rabla pentru Tractoare

    Ultimele știri

    Avans APIA 2024 – ultima oră! Prag depășit pentru plățile către fermieri! ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Pintea, MADR: Autoritatea și-a câștigat încrederea nu doar pe plan național, ci și pe scena europeană Auchan și Cora – amenzi uriașe de la Consiliul Concurenței! Judecătorii le-au respins contestațiile!