• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Urmările scandalului aflatoxinei: laptele va avea etichete speciale

    agrointeligenta.ro -

    Comisia Europeană a decis ca laptele să aibă o etichetă de origine şi face o evaluare pentru a stabili ce tip de marcare ar avea un impact mai mare, a declarat recent comisarul european pentru Agricultură, Dacian Cioloş.

    „Decizia este luată. Va exista o etichetare de origine pe lapte, iar Comisia face o evaluare să vedem ce fel de etichetare. Etichetare a originii naţionale, sau a originii europene”, a spus Cioloş, citat de Mediafax.

    El a afirmat că se fac evaluări şi analize de impact, iar în perioada următoare Comisia Europeană va veni cu o propunere de etichetare justificată.

    Dacian Cioloș ”recomandă” crearea unui brand național

    Comisarul european a sfătuit fermierii români să creeze un brand naţional pe segmentul laptelui. „Dincolo de asta revin cu posibilitatea de a avea un branding privat al producătorilor, al originii laptelui. Cred că este în avantajul dumneavoastră şi uitaţi-vă la modelul irlandez. Mai sunt şi alte state membre unde producătorii, asociaţia producătorilor de lapte din Irlanda s-a hotărât să facă un branding al originii laptelui şi să-l comunice consumatorilor”, a mai spus Cioloş.

    În prezent, aproximativ 90% din laptele folosit în România ca materie primă este de provenienţă internă, însă acest procentaj ar putea să scadă din 2015, când cotele de producţie în statele UE vor fi eliminate.


    Te-ar mai putea interesa

    Terenurile agricole care vor fi scutite de la impozite începând de anul viitor A intrat în vigoare interdicția la pășunat până pe 24 aprilie. Excepție pentru anumite suprafețe O fabrică de lactate își închide porțile după peste 100 de ani – nu mai face față prețurilor

    Ultimele știri

    Oierii au ”colindat-o” pe ”doamna Ursula”, la Bruxelles: ”Ne-am adus pită, slănină, brânză, stăm aici până ne rezolvăm problemele” OP-ED | Radu Magdin, CEO Smartlink Communications: România, putere Agrifood. Optimismul e important, dar organizarea regională e esențială Prognoza meteo pentru ultimele săptămâni din 2025 și primele săptămâni din 2026