• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • AFACERE DE FAMILIE. NICUȘOR ȘERBAN, fermierul care readuce LAPTELE CU CAIMAC pe mesele românilor!

    Andreea Elefterie -

    Lăptăria cu Caimac – fabrica de lactate produse din lapte de la vacă, lapte 100% românesc! Fermierul Nicușor Șerban, administratorul Agroserv Măriuța și președinte al Asociației Holstein RO, a inaugurat, alături de fiica și de ginerele său, unitatea de procesare a laptelui ridicată în imediata apropiere a fermei proprii de vaci din județul Ialomița.

    Ministrul agriculturii, Petre Daea, l-a felicitat pe Nicușor Șerban pentru inițiativa și curajul de a investi pentru procesarea laptelui din ferma proprie

    Evenimentul de inaugurare a fabricii ”Lăptăria cu Caimac” a avut loc marți – 12 iunie, în localitatea Drăgoești, județul Ialomița, și s-a bucurat de prezența ministrului agriculturii Petre Daea, dar și de cea a numeroși fermieri și mass-media.

    ”Aventura cu fabrica de lapte a început undeva în 1998, când, locuind și având o mică afacere la țară, am considerat necesar că e bine să am în curte, ca orice gospodar care ține la gospodăria lui, și animale, printre care și vaci. Așa am început cu prima vacă, s-a făcut a doua, s-a făcut a zecea. Am început apoi colaborarea cu marii procesatori și prima livrare de lapte pe care am făcut-o a fost 120 litri de lapte/zi. Mă gândesc cu nostalgie cum duceam laptele cu bidoanele atunci și la ce facem acum. Am crescut la 100 de vaci. Astăzi mulgem aproximativ 1.000 de vaci zilnic. Sperăm să asigurăm pentru fabrică cel puțin pentru primul an toată producția de lapte, după care probabil vom fi nevoiți să cumpărăm lapte și de la fermierii colaboratori și mai apropiați ca zonă”, a declarat fermierul Nicușor Șerban la inaugurarea fabricii care a costat aproape 5 milioane de euro.

    Fiica și ginerele au preluat afacerea cu lactate

    Momentul deschiderii fabricii a fost unul cu atât mai special pentru familia Șerban cu cât a marcat și transferul între generații, fermierul Nicușor Șerban anunțând că predă ”ștafeta” afacerii cu lactate fiicei sale Mădălina și soțului acesteia, Adrian Cocan. Cei doi tineri au fost, de altfel, implicați și în construirea fabricii, un vis ambițios pe care familia Șerban a reușit să îl împlinească cu ajutorul fondurilor europene și al unui împrumut bancar.

    ”Împreună am construit proiectul acesta și brandul de lactate. Este un proiect de suflet pentru noi, pentru că pentru mine și pentru Adrian este felul nostru de a continua cu succes afacerea familiei. Ceea ce părinții noștri au început acum 24 de ani, vrem să continuăm cu succes. Nu suntem ingineri agronomi, nu suntem zootehniști și atunci a trebuit să facem ceva să aducem ferma în zona noastră de compentențe, de marketing și de business. De 10 ani ferma noastră produce un lapte foarte bun pe care îl dăm spre parteneri din țară, din străinătate, mai ales în ultimii ani. Ne-am hotărât să facem noi aici produse de specialitate, fără prafuri, fără aditivi, fără nimic ce nu ar trebui să fie acolo. Vrem să fim mândri de aceste produse și ele să fie consumate cu plăcere de cei mai exigenți dintre dumneavoastră. Întreaga idee a acestui brand pivotează în jurul publicului căruia ne adresăm, un public din ce în ce mai critic și mai exigent. Produsele pe care le facem aici sunt declarația noastră că și în România se poate, că putem să facem produse la nivel național la standarde europene, de calitate, de top, de care să fim mândri. Am gândit acest brand pentru consumatori plecând de la principiul de transparență, plecând de la principiul de a ne trata consumatorii așa cum noi ne dorim să fim tratați și să facem produse pentru noi și pentru copiii noștri”, a vorbit Mădălina Cocan, fiica lui Nicușor Șerban, și cea care, de acum încolo, alături de soțul ei, preiau afacerea ambițioasă cu lactate obținute din ”lapte de la vacă”.

    Ce este caimacul: Pojghița, stratul de grăsime care apare pe suprafața laptelui fiert sau a iaurtului atunci când acestea ramân nemișcate. Caimacul protejează laptele de dedesubt de contactul cu aerul și este un indicator al laptelui integral. Caimacul a ajuns, în timp, să semnifice excelența, tot ce e mai bun din ceva. „Să iei caimacul” înseamnă să iei partea cea mai bună a unui lucru.

    Lapte provenit din fermele românești

    Fabrica ”Laptăria cu Caimac” reprezintă un moment de turnură pentru ferma de vaci Agroserv Măriuța unde se găsesc 2.500 de capete de bovine din rasa Holstein, dintre care 1.000 de vaci la muls. Unitatea de procesare închide lanțul integrat de producție, un lanț în care 90% din hrana animalelor este asigurată din exploatarea unei suprafețe de 3.500 de hectare, iar laptele obținut de la vaci intră în procesare imediat după ce a fost muls.

    ”Am început acest proiect cu o idee în ianuarie 2014, când prețul laptelui era într-o criză foarte serioasă. Am început cu un proiect modest, dar făcând câteva calcule, am descoperit că nu este viabil și am început să căutăm surse de finanțare. Am găsit într-un final finanțare nerambursabilă la AFIR. Am primit 2.462.000 euro, am luat de la Banca Transilvania o sumă importantă și, cu resursele întinse la maxim, am reușit să construim ceea ce astăzi vedeți aici. A fost un proiect extrem de ambițios, ne-am dorit să punem în piață produse pe care să le dăm copiilor noștri. Am ajuns să construim o fabrică cu 6 linii de producție în loc de una, cu o capacitate de 72.300 litri/zi de lapte crud, am construit o fabrică cu cameră curată, conform tuturor standardelor europene și americane, pentru că ne dorim foarte tare să mergem la export în Europa și în Orientul Mijlociu (…) Am realizat multe într-un timp scurt. La 1 martie 2017 în locul în care ne aflăm astăzi era cultură de porumb și nu am fi realizat nimic din toate astea fără o echipă serioasă, au muncit mulți oameni și au realizat într-un timp foarte scurt, cu echipamente strânse din toată UE, o fabrică absolut senzațională”, a spus Adrian Cocan, ginerele fermierului Nicușor Șerban și managerul de dezvoltare pentru ce înseamnă, de acum încolo, brandul ”Lăptăria cu caimac”.

    Lapte cu caimac și minimă procesare

    O veritabilă afacere de familie, ”Lăptăria cu Caimac” readuce pe masa românilor laptele adevărat, cel cu minimă procesare și complet lipsit de ”adaosuri” sau lapte praf. Este și motivul pentru care pe ambalajele din sticlă, procentul de grăsime nu este unul fix. ”Pe sticla de lapte, procentul de grăsime este variabil, între 3,8% și 4,1%. Acest lucru se întâmplă deoarece ne dorim să tratăm laptele cu blândețe, să nu scoatem nimic din el și să păstrăm toți nutrienții principali. Vrem să îl lăsăm așa cum îl dă vaca. Sigur, îl pasteurizăm, pentru că vrem să asigurăm securitatea consumatorului, să fie întotdeauna un lapte sigur pentru consum. Laptele nu mai trebuie să fie fiert acasă, dar trebuie să păstrăm cât de integral laptele oferit consumatorului nostru. Mai mult, cum laptele nostru face un strat de caimac, de aici, de la faptul că ne dorim să dăm ce e mai bun din piață, pentru noi a fost firesc numele brandului Lăptăria cu Caimac”, a explicat Mădălina Cocan de unde este inspirat numele noului brand de lactate.

    Produse ambițioase: smântână coaptă și lapte condensat

    Pe lângă laptele de vacă, la fabrica ”Lăptăria cu Caimac” se vor produce și iaurt și brânză proaspătă și maturată, precum și alte produse acidofile. ”Vom face și produse care nu se găsesc acum pe piață, respectiv smântână coaptă. Vom face produse pentru consumatori, dar vom face și produse care se adresează segmentului Horeca, cum ar fi lapte condensat sau smântână proaspătă pentru frișcă. Produsele o să fie disponibile în curând”, a mai adăugat tânăra antreprenoare din județul Ialomița.

    Afacere de familie cu succes asigurat

    Prin tehnologia de vârf, produsele de calitate și angajamentul luat în fața consumatorilor, ”Lăptăria cu Caimac„ marchează un moment important pe piața românească, o piață în care laptele autohton începe să își recapete locul binemeritat la raft. Cât despre visul fermierului Nicușor Șerban, acesta este pe mâini bune, iar succesul afacerii sale de familie este asigurat de implicarea tuturor membrilor într-un proiect care are viitor. ”Business-ul nostru este un business de familie, așa că aș vrea să îi mulțumesc mamei, pentru că și-a ales cea mai grea sarcină: să crească și să educe generația care va gestiona mâine acest business, pentru că noi aici construim un business pentru generații. Generația asta are acum 1 an și 7 luni”, a spus Mădălina Cocan în finalul discursului său de la inaugurarea fabricii de lactate din lapte 100% românesc.


    Te-ar mai putea interesa

    Subvenții APIA 2024 – tranșa a doua. Plățile finale achitate pe hectar și cap de animal Rabla pentru tractoare – ghid final. Condiții, acte necesare, procedură de înscriere Lege nouă în vigoare la ANAF pentru impozitarea micilor fermieri!

    Ultimele știri

    Fragedo, brandul de carne numărul 1 pentru copii: alegerea părinților pentru calitate și siguranță, 6 ani la rând Ucraina: 200.000 de fermieri în armată și terenuri agricole confiscate ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Chesnoiu: Autoritatea este esențială pentru sănătatea populației!