• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Analiza etichetelor la raft: În România se vinde pate de gâscă…cu apă din belșug

    agrointeligenta.ro -

    Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România, o organizație neguvernamentală, apolitică și nonprofit, a analizat eticheta mai multor tipuri de pate comercializate în magazinele din România. Nu mică a fost mirarea specialiștilor să descopere că românii sunt înșelați pe față: deși clienților li se spune că produsul conține ficat ”din belșug”, cea mai mare parte din conținutul conservelor este reprezentat…de apă. Ficatul este prezent în proporție de doar 15% în rețetele pate-urilor.

    Astfel, pateul de ficat ‘Moldova în bucate’, produs de SC Vascar SA, afișează în denumirea produsului faptul că acesta este un ‘pate de gâscă cu ficat din belșug’. ”În momentul în care citim lista ingredientelor însă, observăm că primul ingredient, în ordinea descrescătoare a cantității, deci cu ponderea cea mai mare în produs, este apa, urmat de ficatul de gâscă în proporție de 15%. În condițiile în care ficatul de gâscă reprezintă numai 15%, restul produsului fiind compus din apă, slănină, ficat de porc, făină albă de grâu, sare, condimente și altele, considerăm că eticheta produsului este una care induce în eroare consumatorii, creând impresia că acest conținut de ficat de gâscă este unul mult mai mare”, exemplifică APC România modul în care sunt înșelați românii.

    Alte două pateuri, de data aceasta produse de SC Prefera Foods SA, prezintă o altă particularitate pe etichetă, care poate fi considerată o practică comercială incorectă. Astfel pe eticheta produselor ‘Capricii și Delicii’ pate cu ficat de rață și pate cu ficat de gâscă, în imediata apropiere a denumirii produsului, apare o pictogramă ‘45% ficat’. Din prezentare ar rezulta că este de vorba de pate cu ficat de rață/gâscă cu 45% ficat. Însă, surpriză, citind eticheta, vom observa că ambele produse au 40% ficat de pui și numai 5% ficat de rață/gâscă.

    Se cere corectarea etichetelor

    APC România consideră acest lucru drept o practică comercială incorectă, care poate induce consumatorii în eroare. ”Având în vedere că etichetele celor trei produse sunt concepute într-un mod care poate însemna inducerea în eroare a consumatorilor, APC România solicită în mod public celor două companii producătoare modificarea etichetelor produselor, astfel încât consumatorii să poată face o alegere corectă, fără a fi influențați în mod fals să cumpere un produs pe care altfel nu l-ar fi achiziționat”, a precizat conf. univ. dr. Costel Stanciu, președinte APC România.

    Ce spune legea

    Conform art. 6 din Legea 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii, cu modificările și completările ulterioare, ”o practică comercială este considerată ca fiind înșelătoare dacă aceasta conține informații false sau, în orice situație, inclusiv prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o, chiar dacă informațiile sunt, în fapt, corecte în raport cu unul sau mai multe” dintr-o serie de elemente”.


    Te-ar mai putea interesa

    ANM a emis o alertă meteo de vijelii și averse torențiale în 18 județe până joi dimineață Mușcate: plantare, îngrijire, înmulțire Furtuna Renata ajunge în România – sunt așteptate ploi, vijelii și temperaturi scăzute

    Ultimele știri

    Ministrul Agriculturii din Ucraina a demisionat din cauza acuzațiilor de corupție Comerțul agroalimentar al UE – creștere pozitivă. Excedent comercial de 5 miliarde de euro Polițiștii au prins trei hoți de vaci. Animalele furate au fost returnate fermierului