• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • agrointel.ro
  • Ştiri agricole
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Agribusiness
  • Anunțuri
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Succesul grupului de legumicultori de la Sabangia – Tulcea

    agrointeligenta.ro agrointeligenta.ro -

    În timp ce majoritatea producătorilor nici nu vrea să audă de grupuri de producători, în județul Tulcea se pare că un astfel de model a prins.

    Se întâmplă la Sabangia, unde a fost constituit un grup (Legume Sabangia), care reunește două firme și trei persoane fizice, după cum susține pentru Agrointel.ro Nicolae Cristia, administratorul acestuia.

    Trecerea la grup implică înregistrarea producției, adică se adaugă TVA, ceea ce face diferența între competitivitate și necompetitivitate pe piață, spune Cristia. Nu în ultimul rând, comercianții preferă să lucreze fără TVA. Iar acestea sunt doar două dintre motivele pentru care grupurile n-au avut prea mare succes în România.

    localitatea-sabangia1

    În ceea ce-i privește, calitatea de grup de producători i-a ajutat pe legumicultorii de la Sabangia să înceapă demersurile pentru construirea unui deposit prin Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA). Investiția a demarat în acest an, urmând să fie finalizată în 2015.

    Recoltă industrializată

    Inedit este și faptul că grupul s-a orientat către producția de mazăre și fasole păstăi pentru industrializare, mai ales că există în zonă și două unități importante de procesare (Frigorifer Tulcea și fabrica Contec de la Tecuci) cu care există contracte de livrare încheiate.

    „Astfel de relații ne ajută pentru că putem să nefacem un plan de afacere“, spune Cristia, care se plânge totuși că statul nu mai susține de câțiva ani legumele pentru industrializare. Pe lângă mazăre și fasole păstăi, Legume Sabangia mai produce ceapă și rădăcinoase, dar și ardeioase. În total, grupul lucrează aproximativ 340 ha de legume, producția fiind vândută în piețe angro și la comercianți, și mai puțin la supermarketuri.

    Deocamdată, grupul de producători nu ia în calcul o dezvoltare extensivă – ar fi greu de găsit și suprafețe disponibile în acest sens -, prioritatea fiind extinderea intensivă, cu alte cuvinte, majorarea producției, dar și trecerea la culturi cu o valoare mai mare pe suprafață.

    Articolul a fost publicat în numărul din luna iunie al revistei Agrointel.

    Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

    CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!

    Abonare gratuită la știri

    Te-ar mai putea interesa

    9 MARTIE: ÎNTÂLNIRE DE GRAD 0 LA BUCUREȘTI PE TEMA AGRICULTURII DIGITALE! Soluție la consumul rapid de azot din sol! NUTRINO PRO, primul produs Agro-Est pe bază de azot cu eliberare lentă! DK Expression, prima rapiță care aduce profitul în fermă

    Ultimele știri

    Fabrica de brânzeturi care plătește fermierilor 1,5 euro pentru un litru de lapte de capră! ȘEFUL APIA ANUNȚ pentru FERMIERII CARE VOR SUBVENȚII! Primul spital universitar veterinar din România, inaugurat de USAMV București

    Căutare în articole