• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • FERMIERII CARE NU AU LUAT AVANS, CHEMAȚI DE URGENȚĂ LA APIA!

    agrointeligenta.ro -

    Fermierii care nu s-au aflat până acum pe listele de plată ale Agenției de Plăți şi Intervenție pentru Agricultură (APIA) sunt chemați pe baza de programare pentru clarificările necesare în vederea intrării mai rapide la plată. Este vorba despre acei fermieri care s-au aflat la controlul prin teledetecție și pentru care începând de ieri, marți 29 octombrie, a început să primească rezultatele verificărilor de la firma desemnată pentru executarea acestora, Gauss.

    Potrivit unui buletin informativ al APIA Gorj, în perioada 28 octombrie – 15 noiembrie 2019, se desfășoară activitățile de fallow-up pe baza rezultatelor controlului prin teledetecție, pentru cererile unice de plată, depuse în campania 2019. Întâlnirea cu fermierii pentru clarificări în actiunea de follow-up se realizează pe bază de grafic de programare, la sediile Centrelor locale, iar atunci când situația o impune și prin deplasare la sediul unităților administrativ teritoriale de care fermierii aparțin.

    Fermierii sunt chemați la APIA pentru lămuriri

    La programarea întâlnirilor cu fermierii s-a avut în vedere, în afara codurilor de neconformitate care necesită clarificări şi aspecte ale cultivărilor comune și eventualele cazuri de supradeclarare ale blocurilor fizice (BF). Astfel, au fost programați la clarificări toţi fermierii care au declarat parcele în acelaşi BF, indiferent dacă sunt sau nu controlaţi prin teledetecţie.

    Ca urmare a solicitărilor de clarificare primite, fermierii se prezintă la acțiunea de follow-up, în locația și la termenul stabilit, unde i se vor aduce la cunoștiință neconformitățile constatate la controlul prin teledetecție. Cu această ocazie i se va înmâna fermierului declaraţia (Anexa 4) pentru completare, luare la cunoştinţă, semnare şi datare.

    În vederea optimizării activităților generate de acțiunea follow-up, pentru intâlnirea cu fermierii, funcționarii APIA pregătesc prin descărcare de pe fisierul de teledetectie, campania 2019, atât documentele în format electronic cât și documentele în format printat după cum urmează:

    -harta BF cu rezultatul controlului, harta martor şi tabelul aferent livrate în fişiere de format pdf, electronic, pentru fiecare BF – fişierul având denumirea BF respectiv;
    -rapoartele de teledetecţie şi clarificare cu fermierul,, campania 2019;
    -raportul de teledetecție și clarificare cu fermierul „ZIE”, an de cerere 2019;
    -raportul de teledetecție și clarificare cu fermierul „Diversificare”, an de cerere 2019.

    Membrii echipelor follow-up trebuie să prezinte fermierilor rezultatele verificărilor prin teledetecție atât pe documentele imprimate cât şi digital şi vor explica semnificaţia codurilor de neconformitate pe parcelă (grup de culturi) şi cultura agricolă, cuprinse în Anexa nr. 4. Echipa va prezenta fermierilor a căror exploatatie a fost selectată și pentru controlul de ecocondiționalitate și Raportul comasat, în copie. Prezentarea acestor rapoarte este necesară pentru a se avea în vedere eventualele neconcordanţe dintre clarificările aduse de fermier în “Raportul de control prin teledetecție şi clarificare cu fermierul – campania 2019” şi rezultatele din Raportul comasat.

    În cadrul întâlnirilor cu fermierii în acțiunea de follow-up, pentru a prezenta în mod obiectiv rezultatele controlului prin teledetecție, funcţionarii APIA vor utiliza aplicația IPA online astfel încât să fie vizibile imaginile satelitare dar și a vectorii cu rezultatele controlului și a digitizărilor inițiale realizate de fermieri. Totodată utilizarea aplicației IPA-online este obligatorie, astfel încât orice modificare de amplasament a vreunei parcele să poată fi realizată la momentul clarificării.

    Cum își pot salva fermierii subvenția

    Dacă în urma clarificărilor aduse de fermieri în acțiunile follow-up au loc modificări ale datelor din cererea de spijin, suprafețe, culturi sau amplasamente mutate în același BF sau în alt BF, se va proceda astfel:
    -fermierul îşi reamplasează parcela pe harta martor;
    -funcţionarul APIA atribuie număr curent al parcelei în cadrul aceluiași BF sau număr nou n+1 consecutiv parcelei în cadul altui BF, pe harta martor şi în tabelul index pe care îl completează (Anexa 9);
    -fermierul semnează pe tabelul index aferent hărţii martor şi pe tabelul primit de la prestator atașat hărţii ce conţine limitele parcelelor rezultate la control.

    Semnăturile fermierului constituie confirmarea că a acceptat rezultatul grafic al controlului sau că a modificat amplasamentul iniţial. Noile amplasamente realizate de fermieri se vor realiza în IPA online (fermieri selectați la CwRS, dar și cei care au parcele în BF controlate) fie că sunt în același BF, fie că sunt în BF diferite. Pentru fermierii neselectați la control, dar cu parcele în BF controlate se va realiza noul amplasament al parcelei prin digitizare în IPA, iar în aplicația IACS folosind formularele specifice (S1).

    Pentru fermierii selectați la control prin teledetecție se va face digitizarea în IPA online pe imaginile satelitare 2019. La reamplasarea parcelei în același BF aceasta nu se va renumerota (când amplasamentul iese din poligonul de cultivare comună) iar la mutarea parcelei într-un alt BF se va acorda număr nou consecutiv la parcela nou identificată. Introducerea clarificărilor aduse de fermieri în aplicația IACS, are ca scop operarea în baza de date IACS şi IPA online a tuturor informațiilor din etapa follow-up materializate prin formulare de tip S1 corectare așa cum este prevăzut de procedura operațională privind administrarea cererilor unice de plată 2019.

    Noile identificări realizate de fermierii la acţiunile follow-up se vor realiza sub îndrumarea membrilor echipei follow-up așa încât să se poată evita apariția parcelelor suprapuse, cu respectarea normelor din procedura operațională privind administrarea cererilor unice de plată pentru anul 2019.

    Perioada de derulare a etapei de follow-up trebuie să se încadreze într-un termen de aproximativ două săptămâni de la efectuarea importului inițial și primirea documentelor necesare desfășurării acțiunii.


    Te-ar mai putea interesa

    ANM a emis o alertă meteo de vijelii și averse torențiale în 18 județe până joi dimineață Un tânăr întors din Olanda și-a făcut plantație de lalele. Grădina poate fi vizitată gratuit Mușcate: plantare, îngrijire, înmulțire

    Ultimele știri

    Comerțul agroalimentar al UE – creștere pozitivă. Excedent comercial de 5 miliarde de euro Polițiștii au prins trei hoți de vaci. Animalele furate au fost returnate fermierului Subvenții APIA 2024. Terenurile care primesc bani la hectar și cele care sunt scoase de la plată