Ştiri agricoleTractoare și combine

Lege nouă pentru conducerea tractoarelor pe drumuri publice

Tractor pe drumuri publice

Reguli noi care vizează inclusiv conducerea tractoarelor pe drumurile publice. Președintele României Klaus Iohannis a promulgat, ieri, joi – 27 decembrie, legea de modificare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, care prevede reglementări clare referitoare la examinarea medicală a conducătorilor de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie.

Potrivit prevederilor, examinarea medicală a solicitanţilor pentru permisul de conducere, precum şi a conducătorilor de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie se realizează în unităţi de asistenţă medicală autorizate, existente la nivelul fiecărui judeţ, care au obligaţia luării în evidenţă a acestora.

Lista unităţilor de asistenţă medicală autorizate se stabileşte şi se actualizează prin ordin al ministrului Sănătăţii.

Orice medic, atunci când constată că un conducător de autovehicul, de tractor agricol sau forestier ori tramvai, aflat în evidenţa sau îngrijirea sa, prezintă afecţiuni medicale prevăzute în ordinul ministrului Sănătăţii este obligat să emită bilet de trimitere către o unitate de asistenţă medicală autorizată, cu diagnosticele constatate şi cu datele de contact ale unităţii medicale în care medicul trimiţător îşi desfăşoară activitatea şi să consemneze acest lucru în fişa medicală a conducătorului. Biletul de trimitere va fi comunicat conducătorului, de îndată, prin orice mijloc de comunicare prevăzut de Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă. În baza biletului de trimitere, în termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea acestuia, persoana care posedă permis de conducere este obligată să se prezinte la unitatea de asistenţă medicală autorizată pentru a efectua examinarea medicală de specialitate.

În cazul în care unitatea de asistenţă medicală autorizată, în urma realizării examenului de specialitate necesar, stabileşte că persoana care posedă permis de conducere este inaptă medical pentru a conduce un autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai, aceasta este obligată în termen de o zi de la data constatării să comunice rezultatul examinării către poliţia rutieră în a cărei rază teritorială unitatea îşi desfăşoară activitatea, către medicul trimiţător, precum şi persoanei declarate inaptă din punct de vedere medical pentru a conduce un autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai. În cazul în care persoana care posedă permis de conducere este declarată aptă medical, unitatea de asistenţă medicală autorizată comunică, în termen de 15 zile de la constatare, rezultatul examinării către medicul trimiţător.

În cazul în care, în termen de 30 zile de la data comunicării biletului de trimitere, medicul trimiţător nu este înştiinţat de unitatea de asistenţă medicală autorizată asupra rezultatului examinării, acesta este obligat să comunice poliţiei rutiere pe a cărei rază teritorială acesta îşi desfăşoară activitatea numele, prenumele şi codul numeric personal al persoanei aflate în evidenţa sau îngrijirea sa, precum şi informaţia că aceasta a fost trimisă să se prezinte pentru o examinare medicală.

La data primirii comunicării, poliţia rutieră retrage permisul de conducere al persoanei respective, făcând menţiune despre aceasta în evidenţa permiselor de conducere reţinute şi a sancţiunilor aplicate conducătorilor de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie. Măsura dispusă i se comunică, de îndată, conducătorului. În termen de maximum 3 zile lucrătoare de la această dată, conducătorul este obligat să se prezinte la sediul poliţiei rutiere pentru a preda permisul de conducere, în vederea retragerii acestuia, până la încetarea cauzelor pentru care s-a luat această măsură, prevede textul legii promulgate.


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!


10 comentarii

  1. Ei na o dau acum cu prefectii . Politicienii sunt niste marionete spagare puse in slujba patronilor . Patronii dupa bunul lor plac stabilesc ce si cum vor pe piata muncii. La fel si cu salariul minim tot ei il stabilesc si il mentin mult sub nivelul UE ca ei sa se imbogateasca. Noroc ca unii au avut curaj si s au carat din tara nu au stat slugi la patronii astia. De aia patronii vor sa fie populatia inapoiata fara scoli . RUSINE !!!!!!!!!

  2. Felicitari Dle Tudorache Nicolae.
    Aveti perfecta dreptate dvs in tot ceea ce spuneti. Nu inteleg de ce nu se vrea ca sa ajunga mai multi soferi de tractoare , masini mici tiruri sau tot felul de agregate . Se intarzie cu buna stiinta ca multi sa nu ia permisul de conducere . Dai sala prin ianuarie iar traseul prin toamna , nu este corect si sa nu mai zic de soferii profesionisti de categoriile B,C,E,D, care dupa ce iau mai trebuie sa dea atestatele care tot asa de greu se programeaza la sala si traseu. Sunt de acord cu nu oricine trebuie lasat in trafic la volan dar in urma unor examinari riguroase sa i spui omului daca este bun de sofer sau nu in timp mai scurt. Nici nu stiti cat pierde tara noastra prin intarzierea acestor examene auto. Sunt foarte multi tineri dar si mai in varsta care dupa ce ar lua aceste examene ar pleca peste hotare si vor trimide in tara miliarde de euro iar economia noastra ar avea numai de castigat. Numai la firma asta unde sunt eu in Germania au nevoie urgenta de minim 40 de soferi profesionisti unde salariul variaza de la 2000 de euro pna la 4500 de euro in functie de mai multi factori. Economia romaneasca este sustinuta de noi capsunarii , stranierii veneticii asa cum ne mai zic unii . In concluzie da ti drumul dlor la oameni sa se recalifice la tineri sa se dezvolte ca este nevoie de soferi tractoristi mecanizatori macaragii motostivuitoristi soferi de autocare sau de utlilaje grele unde romanul este priceput sau ma intreb retoric tara ne vrea prosti , analfabeti , fara lipsa de informare ca masa manipulanta de votare ? Oare asa o fi .

  3. De acum legea s-a dat.Nu ne ramine decit sa o respectam.Cea mai grava problema a Romaniei socialiste si postsocialiste o reprezinta infrastructura rutiera.Toate guvernele din 90 si pina acum nu au reusit sa faca drumuri si parcari suficiente.Degeaba spuneti dumneavoastra ca trebuie permise B,C,E, fiindca guvernul prin prefecturile sale nu este dispus sa dea permise tuturor absolventilor de cursuri rutiere.Doritorii fac scoala auto,se prezinta cu incredere si speranta la examene insa examinatorii, care sunt in mod indirect oamenii guvernului,fac tot ce este posibil si imposibil ca sa-i trinteasca.Scoala auto este exonerata de orice raspundere iar candidatul picat ramine cu banii pierduti si fara permis.DRPCIV-urile sunt in subordinea directa a prefecturilor.Prefecturile raspund de dezvoltarea oraselor iar consiliile judetene de dezvoltarea satelor.Prin urmare prefectul este direct interesat sa nu sufoce orasele cu masini.De aceea prefecturile stabilesc un numar limitat de permise pe an pentru fiecare judet.Cei de la DRPCIV-urile judetene sau de sectoare impart aceste permise pe luni,pe trasee de examen auto,pe sesiuni de examen auto.Si veti constata ca la fiecare sesiune de examen examinatorii se prezinta la un numar de 10-15-20 de candidati cu numai 5-6,poate 9-10 permise.Ceilalti trebuie sa pice.Si nu din vina examinatorilor,instructorilor sau sefilor de scoli.Din vina reprezentantilor directi ai guvernului in teritoriu care sunt prefectii.Practic rezultatele nenorocite de la examenele auto cu foarte multi picati se datoreaza politicilor guvernamentale falimentare la capitolul infrastructura rutiera.Acum, in Bucuresti si alte orase, pe deasupra strazilor foarte aglomerate cu autovehicule ar fi trebuit sa avem cite o strada suspendata care sa preia o parte din auto si candidatii la permis sa nu mai fie trintiti la examenul auto cu orice pret.Dar acestea sunt doar vise iar fermierii vor sta mult si bine cu tractoarele in ferma fiindca mecanicii angajati degeaba fac scoala auto caci in Romania subdezvoltata rutier foarte greu se obtine un permis auto.Imi era frica de aceasta lege.Mai degraba le sugerez fermierilor sa gaseasca pentru mecanicii lor o activitate de 185 de zile(6 luni) in tari dezvoltate din UE (Franta,Germania,Spania,s.a.) care au o infrastructura rutiera indestulatoare si guvernele repective nu iau in mod tacit masuri de restrictionare a obtinerii permiselor auto.Aceasta este singura masura in plus fata de Romania pentru intocmirea dosarului pentru o scoala auto si obtinerea unui permis auto.In rest toate actele sunt aceleasi ca si aici.Singura diferenta este ca in mod sigur iei permisul.De aceea la examenele auto din Romania toti examinatorii vin cu niste figuri ca de ciocli,ca de gropari fiindca ei stiu ca din ordinele prefectilor trebuie sa taie elanul,sperantele,dorintele candidatilor in obtinerea permisului.Ce sa ne facem! Au si ei(examinatorii) o misiune ingrata.

  4. Vad ca sunteti cu totul pe langa subiect.
    Alcolistul sigur nu are idee despre agricultura, ca altfel nu ar sari ca ars. Trebuie sa circulam cu tractoarele doar in conditii legale, cu permis, cu categorii adecvate utilajului, dar…. exista o lege care obliga autoritatile locale sa construiasca drumuri pe care sa circule utilajele agricole. Aceasta lege ar trebui cunoscuta si aplicata si abia apoi sa acuzati ca circulam pe unde nu avem voie. iohanis nu are putere decat sa promulge legea votata de Parlament. De acolo vine legea.

    Noroc

  5. Trebuie să fie foarte clar au dreptul să conducă autovehicule doar cei ce dețin permise de conducere, și așa nu avem șosele și sunt foarte aglomerate dacă mai circulă și tractoare pe ele fac ca traficul să devină un calvar. Sunt foarte multe accidente în care au fost implicate tractoare rezultate cu decese sau cu vătămări din cele mai grave. E imperativ necesar reglementarea circulației acestor tractoare precum și a conducătorilor acestora. Am văzut cu toții în trafic cât de mult ne încurcă aceste tractoare toamna când ies pe șosele lasă urme de noroi în care poți derapa.

  6. Da f bine faceti domnule Iohannis pentru cei care nu au permis, cei care se urca beti la volan ,cei care nu respecta regulile de circulatie , la orice autovehicul,trebuie sa luati urgent masuri si pt acestia,ca prea multi oameni nevinovati mor din aceste cauze.

  7. Alcolistu tu cred ca esti batut in cap de mic copil si nai inteles nimic de la viata dupa ce le-au dat in cap la agricoltori statul mai vii si tu cu ideile tale de cacat tu cred ca nai nici ce a mai mica ideie cum se face agricultura sau nici macar nai inteles pana acum cine iti da de mancare si de unde cumperi mancarea 😂😂😂 noi navem nici o strada buna in RO si tu vorbesti ca murdarec strazile tractoristi sti ca in Europa ori ce tip de tractor se conduce cu categoria B

    1. @NElu nu vb de cum e in Europa ca vb din auzite eu am fost acolo si iti pot spune cum este. Nu ai sa vezi tu pe autostrazi tractoare iar daca ai sa vezi doar pe platforme . Fermele afara sunt la marginea localitatilor unde iesi din ferma direct pe ogor .Acolo nu lucrezi o zi pe camp daca nu ai forme legale . Sa nu mai vb de plata celor ce lucreaza afara este departe de ce i in RO. Sa iti dau un exemplu am pe cineva care merge in Franta lucreaza pe o masina de recoltat la vie si ia 4000€ pe luna. Acum sa vb de fermierii romani ca se bat cu pumnul in piept ca hranesc populatia : bai nene ce produc ai nostri merge la export iar noi importam hrana de proasta calitate la preturi mult mai mari ca afara. La ce se acorda subventii daca producem materie prima si merge la export? Nu suntem in stare sa procesam materia prima . Sa se acorde subventii doar acelor ce produc stocheaza proceseaza si valorifica produsele in tara.

  8. Legea trebuie sa fie mai clara referitor la conducerea utilajelor agricole pe drumurile publice. Pe ogor pe drumuri intre tarlale pot sa conduca cine vrea cu/fara asigurare medicala cu/fara permis cu capul plin de bautura etc nu ma intereseaza dar cand circula pe drumuri publice sa fie conform legii. Autovehicolul sa aiba nr de inmatriculare RCA ITP rovigneta iar conducatorul sa detina permis valabil din categoria din care face agregatul . Cat B ptr agregate pana 3500kg iar C+E ptr cele peste 3500 kg cu tot cu remorca. Sa nu aiba ce cauta pe drumurile publice daca nu sunt indeplinite aceste conditii. Sa nu mai vb ca ies pe drumuri de pe camp pline de noroi murdaresc carosabilul circula fara sisteme de iluminat sau bauti la volan punand in pericol ceilalti participanti la trafic. Fermele sa fie in afara localitatilor sa poata iesi si circula numai pe drumuri dintre tarlale.

  9. !!! Examinarea medicală a conducătorilor de autovehicule? !!!
    !!! Permiselor de conducere reţinute? !!!
    Domnul Ihoannis uită-te la realitatea care te înconjoară, optzeci și cinci la sută din tractorist in Romania nu are permis de conducere nici posibilitatea de a fi obținut, aceasta este o problemă serioasă, căutați o soluție pentru aceasta, de exemplu, luați cursuri pentru a obține permisul de conducere TR și apoi facem examinarea medicală.

Scrie un comentariu