Ştiri agricoleSubvenţii APIA 2019

CONCURS CÂȘTIGAT! ADRIAN PINTEA își continuă MANDATUL LA CONDUCEREA APIA!

Adrian Pintea Director General APIA

Concurs la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA)! Instituția care se ocupă cu plata subvențiilor către fermieri are de astăzi – joi 10 ianuarie la conducere un director general care este titular pe postul pe care îl ocupă din anul 2016. Adrian Pintea a susținut și a câștigat concursul pentru postul vacant de conducere!

Anunțul pentru scoaterea la concurs a postului de director general al Agenției de Plăți a fost postat de Ministerul Agriculturii pe site-ul propriu la începutul lunii decembrie. La concurs s-au înscris doi candidați care au îndeplinit condițiile de participare la examen între care și actualul director, Adrian Pintea. După un examen scris și examenul oral din ianuarie, rezultale finale l-au confirmat pe șeful APIA în fruntea instituției cu un punctaj de 184,6 de puncte.

Adrian Pintea are o experiență impresionantă în ceea ce privește activitatea în cadrul agenției de plăți fiind în instituție chiar de la înființarea acesteia. Pintea a venit în fruntea APIA Central într-un moment extrem de sensibil pentru agricultură când în numai o jumătate de an, Agenţia a trecut prin plecările intempestive ale altor directori precum Ioan Merca, Florin Faur şi Nicolae Horumbă. La acel moment, situația plăților era una problematică, cu numeroase incidente precum blocaje de zile întregi în sistem și un soft informatic care se actualiza pe măsură ce se efectuau și plățile. Adrian Pintea a realizat o reorganizare în cadrul APIA, reușind să pună în aplicare ordinul ministrului Petre Daea cu privire la un calendar strict de termene pentru plata subvențiilor. Astfel, în toamna anului 2017, în premieră, ministrul Daea a fost alături de echipa APIA la demararea plății avansului pe 16 octombrie, performanță continuată și în toamna anului trecut.

Iată experiența acutualului director, conform CV-ului postat pe site-ul APIA:

Experienţă profesională:

22.09.2016 – prezent: Director General, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură;

15.07.2016 – 21.09.2016: Director General Adjunct, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură;

01.07.2012 – 14.07.2016: Coordonator Regiunea Sud-Vest Oltenia, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură;

27.07.2010 – 14.07.2016: Director Executiv, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, Centrul Judeţean Vâlcea;

22.05.2009 – 26.07.2010: Şef Birou Inspecţii, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, Centrul Judeţean Vâlcea;

16.06.2008 – 22.05.2009: Director Executiv, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, Centrul Judeţean Vâlcea;

02.05.2006 – 16.06.2008: Consilier superior, Serviciul Examinări Cereri Ajutor Măsuri de Piaţă, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, Centrul Judeţean Vâlcea;

01.05.2005 – 01.05.2006: Director, SC Carvil SA, Bujoreni, Vâlcea;

01.12.2002 – 30.04.2005: Inginer, SC Carvil SA, Bujoreni, Vâlcea;

01.09.2002 – 01.12.2002: Inginer, SC Diana SRL, Râmnicu Vâlcea;

15.09.2001 – 01.09.2002: Profesor suplinitor, Şcoala cu clasele I-VIII Cheia Băile Olăneşti, Şcoala cu clasele I-VIII Milcoiu și Păușești Măglași;

15.02.2000 – 11.07.2001: Inginer, Şef fermă zootehnică, SC Agrocomsuin SA Bonţida, Cluj.

Educaţie şi formare:

2007 – 2013 – Studii doctorale, Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca;

1999 – 2000 – Studii aprofundate, Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca;

1994 – 1999 – Studii universitare, Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca, Facultatea de Zootehnie;

1988 – 1992 – Studii liceale, Grup Şcolar Agroindustrial Ciumbrud Aiud.

Limbi străine (scris, vorbit, citit):

Engleză (bine, bine, bine)

Informaţii suplimentare:

– în anul 1995 specializare în Germania pe o perioadă de 4 luni în sectorul zootehnic;

– în anul 2004 perfecţionare în parteneriat cu ANC Bucureşti în Belgia;

– elaborarea unor lucrări în cadrul sesiunilor de comunicări ştiinţifice la USAMV Cluj;

– parteneriat în cadrul programului INFOEUROPA 2007 cu Camera de Comerţ Vâlcea;

– proiectul „RO4 RURALBIZ – Iniţiative pentru dezvoltare rurală durabilă” – regiunea Sud – Vest Oltenia – aprilie 2013;

– proiectul „PRO-RURAL- Sistemul integrat de dezvoltare a resurselor umane pentru sustenabilitatea mediului rural” – regiunea Sud – Vest Oltenia – mai 2013;

– participare la seminar pe probleme de agromediu – Bruxelles , 2009;

– aplicarea viitoarei Politici Agricole Comune 2015-2020, Prevenirea actelor de coruptie in vederea protejarii intereselor financiare ale Uniunii Europene – 2014, Brasov;

– certificat de absolvire – Manager proiect – mai 2015.


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!


1 comentariu

  1. cum de sa prezentat la canditatura , de director general , decât 2 persoane ? sunt f. mulți specialiști dar în genere trebuie să fi un bun organizator și coordonator. când ți se trimit petii ptr. rezolvare trebuie și verificate nu să-i trimiți fermierului

    de ce 2 candidați ? întreb, dacă are atâtea lucruri de făcut , oare cum se descurcă și cu petițiile trimise de fermieri ? sigur că nu le citește dânsul și alții care-ți răspund la telefon în zeflemea și te amenință că îți închid telefonul . oare dânsul știa sau nu ? îl rog să se ocupe și de aceste amănunte . ei trebuie să vorbească cu fiecare fermier până când înțelege și acel fermier . nu suntem toți la fel . îi doresc , succes !

Scrie un comentariu