Există business după incendiu?
agrointeligenta.ro -O piesă avariată. Plastic. Lubrifianți. Un strop de ghinion. Noapte și o scânteie. A fost de ajuns ca o hală de producție în care s-au investit ani de muncă și mulți bani să dispară în câteva ore. Și asta, în ciuda eforturilor pompierilor și angajatilor chemați de urgență să își salveze locul de munca. Și totuși, evenimente nefericite se pot întâmpla. Azi. Mâine. Oricând.
Cum puteți schimba șirul faptelor? Cu înțelepciune și un transfer al riscului. Dacă sunteți afectat de un incendiu, cum ieșiți la liman? Care sunt pașii pe care trebuie să îi luați în calcul?
Pașii inițiali după pierdere
În primul rând, luați legătura cu echipa. Informați-i despre starea de fapt și să-i asigurați că pot conta pe sprijinul companiei. Luați legătura cu brokerul de asigurări. Acesta va începe operațiunea de gestionare proactivă a daunelor care va include și raportarea cererii către asigurător.
Este extrem de important să acordați atenție descrierii detaliate a pagubelor inclusiv pentru instalații și locații adiacente ce pot fi afectate. De ce? Un consultant de risc în asigurări poate raporta, ca măsură de precauție, o cerere către asigurătorul de răspundere pentru compania vecină.
Gestionarea reclamațiilor
Odată cu inițierea primelor măsuri ale planului de urgență, urmați DE CE-urile. Veți afla dacă sumele asigurate sunt suficiente sau dacă au fost corect raportate. Tot așa, veți ști dacă perioada de răspundere aleasă este suficientă.
Alte subiecte importante de luat în calcul: Satisfacerea obligațiilor de livrare și păstrarea relațiilor cu clienții. Fiți deschiși! Comunicați cu ei. Răspundeți-le la întrebări înainte să afle detalii suplimentare din presă.
Dacă sunteți proprietarul unei fabrici care în urma incendiului a suferit pagube în zona de aprovizionare, aveți nevoie de rapiditate, de alternative și de soluții.
Este important să vă puneți la punct o listă de documente pe care e nevoie să le verificați înainte. Planul de urgență are la bază: datele de contact ale angajaților cheie, dar și numerele de telefon ale autorităților, ale furnizorilor principali și, desigur, ale clienților de bază. Totodată, e obligatoriu să aveți aproape informații despre broker și asigurator, precum și să stabiliți în avans cine va manageria relația cu presa, respectiv ce informații veți livra.
Este util să aveți la dispoziție planuri de urgență și documentație tehnică esențială. Explicația e simplă! Aceste documente sunt inaccesibile sau indisponibile uneori în momentul pierderii sau chiar la scurt timp după producerea pagubei (de exemplu datorită blocării clădirii din cauza unui pericol de prăbușire).
Cum facem noi, la GrECo România după producerea daunei?
Prin natura activității noastre de broker de asigurare, gestionăm activități în astfel de cazuri care se raportează la: notificarea corectă și rapidă a asigurătorului, documentarea dosarului, propunerea/coordonarea cu asigurătorul cu privire la numirea un expert neutru, moderarea discuțiilor cu expertul/asigurătorul, monitorizarea obligațiilor asigurătorului, inițierea cererii de daune și a plăților în cont și evaluarea ofertelor de decontare.
Prin implicare directă, asistăm în mod activ la gestionarea reclamațiilor, economisind timpul clientului și posibilele probleme legate de daună.
CONTACT: GrECo Romania GmbH Viena – Sucursala Bucuresti, Bulevardul Corneliu Coposu nr. 6-8, et.11, cladirea Unirii View, Sect. 3, Bucuresti, Romania
Telefon: +40-21-302.24.09 | Mobil: +40 753.124.348, E-mail: a.cavescu@ro.greco.eu