Forța FermierilorŞtiri agricole

Scuzele lui Daea, demontate. Producțiile la porumb raportate de USDA și INS în 2015 și 2016 coincid. Atunci nu era autoconsum?

Singura replică pe care ministrul Agriculturii a putut să o dea în scandalul raportărilor false la producția de porumb din 2017 și 2018 a fost că diferența între estimările statisticii guvernamentale și cele americane provine din faptul că INS a luat în calcul autoconsumul și USDA nu. Ieri, marți – 13 august, lui Petre Daea i s-a luat un interviu. Scopul: Să o convingă pe Viorica Dăncilă că nu merită să fie remaniat. Un fel de ceai de tei pe care să îl servească premierului în speranța unei liniștiri. Curajos, cum îl știm, Petre Daea nici măcar nu atacat problema măsluirii datelor, pentru care Comisia Europeană îi cere acum lămuriri. În schimb, imediat după interviu, a aranjat apariția unui textuleț în care a găsit explicația pentru minciună: autoconsumul. Că noi l-am raportat și americanii, nu. Ministrul Agriculturii are impresia că stă de vorbă numai cu proști sau cu ticăloși.

Păi haideți să vedem cum stă treaba cu autoconsumul, ca să nu trăiască Petre Daea cu impresia că ne-a aburit pe toți. În anii 2015 și 2016, INS a raportat o producție de porumb, la nivel național, de 9 milioane de tone, respectiv 10 milioane de tone.

Documentul INS, aici: http://www.insse.ro/old/sites/default/files/com_presa/com_pdf/prod_veg_r16_0.pdf

Cât a raportat Departamentul pentru Agricultură a Statelor Unite? Surpriză, aceleași rezultate: 10 milioane de tone în 2016, în creștere cu un milion de tone față de 2015.

Statistica oficială USDA, aici: https://gain.fas.usda.gov/Recent%20GAIN%20Publications/Grains%20and%20Feeds%20Update%20-%20Romania’s%20Bumper%20Crop_Bucharest_Romania_12-5-2017.pdf

Să recapituăm: în perioada mandatului lui Petre Daea, diferența între raportarea românească și cea americană ajunge la 25% (4 milioane de tone) iar în anii dinainte nu există nicio discrepanță, 0% eroare. Să înțeleg că actualul ministru îi acuză pe foștii miniștri ai agriculturii Daniel Constantin și Achim Irimescu că nu au inclus autoconsumul în raportările oficiale?

Situația a ajuns penibilă, penibilă de tot. Iar situația în care a ajuns România, din cauza acestui scandal internațional, are un singur vinovat: Petre Daea. Patriotism nu înseamnă să minți în statistici pentru a-ți ajuta președintele de partid, protectorul personal. Pentru că ministrul agriculturii a avut un asemenea protector: fostul șef al PSD, Liviu Dragnea. Lui îi raporta, pentru el a mers ca un cățeluș la emisiunile acelea penibile la Viața Satului, pentru el a umflat PIB-ul României prin raportări ca pe vremea comunismului.

Singura formă de responsabilitate pe care o văd în acest moment, pentru noi de la Agrointeligența, este să mergem până la capăt, în ciuda amenințărilor, în dezvălui totul despre acest caz grav, care are efecte directe asupra fermierilor români. Iar prin ceea ce face, Daea tocmai de aceștia își bate joc!

Citiți și:

UE îl suspecteză pe Daea că a umflat producțiile agricole în ultimii doi ani. Dăncilă știe? 

Nucleară pentru Daea: Documentul care demonstrează că Guvernul României a umflat cu 4 milione de tone producția de porumb din 2018! 

Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru telefoane Android și iPhone!


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!