Inspecția Muncii: Evidența în registrul electronic de evidență a zilierilor a devenit obligatorie!
agrointeligenta.ro -Evidența în registrul electronic de evidență a zilierilor a devenit obligatorie începând cu 20 decembrie 2019! Inspecția Muncii obligă firmele care angajează zilieri să se înscrie într-un registru electronic, care va ține evidența tuturor activităților cu caracter ocazional desfășurate de societăți. Pentru a complete datele în registrul electronic, firmele își vor instala aplicația mobilă denumită „Inspectia Muncii”, al cărei manual de utilizare se găsește pe pagina instituției.
Până la data de 20 decembrie 2019, datele înregistrate pentru zilieri se făceau pe hârtie, iar de la această data, aplicația va fi singura modalitate legală de înregistrare a activităților prestate de zilieri, “fiind atât în avantajul angajatorului, cât și al lucrătorului, ambii beneficiind, astfel, de protecția legii”, se arată în comunicatul Inspecției Muncii.
Obligațiile firmelor sunt:
– să înființeze, să completeze și să transmită Registrul electronic de evidență a zilierilor conform metodologiei și modelului ce urmează a fi stabilite în termenul legal prevăzut de 60 de zile, prin ordinul ministrului muncii și protecției sociale;
– să înregistreze în Registrul electronic de evidență a zilierilor toți zilierii cu care exercită activități cu caracter ocazional;
– să transmită registrul electronic, zilnic, înainte de începerea activității de către fiecare persoană care urmează să se afle într-un raport de muncă cu beneficiarul. Transmiterea să face către inspectoratului teritorial de muncă;
– să prezinte Registrul electronic de evidență a zilierilor organelor de control abilitate;
– să asigure informarea zilierului cu privire la activitatea pe care urmează să o presteze, precum și cu privire la drepturile și obligațiile sale;
– să plătească zilierului remunerația cuvenită, prin orice mijloc de plată admis de lege, la sfârșitul fiecărei zile; plata remunerației se poate realiza cel mai târziu la sfârșitul săptămânii sau al perioadei de desfășurare a activității, respectiv lunar, în situația în care perioada de desfășurare a activității depășește 30 de zile, numai cu acordul exprimat în scris de către zilier și beneficiar; modalitatea de plată electronică și aspectele care privesc plata remunerației se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
De asemenea, angajatorul va avea are obligația să înregistreze, în Registrul electronic de evidență, în ordine cronologică, toți zilierii cu care exercită activități cu caracter ocazional.