• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • ORDIN INTERNE: Înregistrarea tractoarelor la Primărie nu se mai face fără atestat de la RAR!

    Roxana Dobre -

    Înregistrarea tractoarelor la primărie se mai poate face numai dacă mașinile agricole sunt omologate și au atestat tehnic emis de RAR – Registrul Auto Român! Un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) a fost publicat în Monitorul Oficial cu o serie de modificări privind modul în care se poate face înregistrarea mașinilor agricole autopropulsate, dar și a remorcilor tractate de acestea.

    Un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) aduce numeroase modificări la procedura înmatriculării, înregistrării, radierii şi eliberarea autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor a fost oficializat marți după ce a fost publicat în Monitorul Oficial. Ordinul aduce clarificări și pentru înregistrarea tractoarelor la Primării.

    ”Se înregistrează la nivelul primarilor comunelor, ai orașelor, ai municipiilor și ai sectoarelor municipiului București numai tractoarele agricole sau forestiere, remorcile destinate a fi tractate de către acestea, troleibuzele, mopedele și cvadriciclurile ușoare așa cum sunt prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013 privind omologarea și supravegherea pieței pentru vehiculele cu două sau trei roți și pentru cvadricicluri, omologate potrivit legii, pentru care Regia Autonomă «Registrul Auto Român» a emis cartea de identitate a vehiculului, mașinile autopropulsate pentru care Regia Autonomă «Registrul Auto Român» a emis atestatul tehnic, precum și tramvaiele și vehiculele cu tracțiune animală”, prevede actul normativ. Practic, noile referiri (cele subliniate) sunt conforme cu reglementările europene”, arată sursa citată.

    Înregistrarea vehiculelor în condițiile prevăzute mai sus se realizează de către compartimentele de specialitate de la nivelul primarilor comunelor, ai orașelor, ai municipiilor și ai sectoarelor municipiului București, pe a căror rază teritorială își au domiciliul, reședința ori sediul proprietarii vehiculelor respective.

    ”Autovehiculele, remorcile și tractoarele agricole sau forestiere din dotarea Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Afacerilor Interne, precum și a Serviciului Român de Informații se înregistrează la aceste instituții numai dacă au fost omologate potrivit legii și dețin carte de identitate a vehiculului emisă de Regia Autonomă «Registrul Auto Român», iar mașinile autopropulsate numai dacă dețin atestat tehnic emis de Regia Autonomă «Registrul Auto Român». Autovehiculele și remorcile cu excepția remorcilor destinate a fi tractate de către tractoarele agricole sau forestiere pot, după caz, să fie înmatriculate, în condițiile legii”, se mai arată în textul citat.

    Radierea se efectuează de către autoritatea care a efectuat înmatricularea pe baza depunerii certificatului de înmatriculare sau de înregistrare și a plăcuțelor cu număr de înmatriculare ori de înregistrare, după caz, a cărții de identitate a vehiculului (doar pentru vehiculele înmatriculate după 1 iulie 1993), a certificatului de atestare fiscală.

    Citiți și: Ministerul de Interne: Tractoarele nu se mai pot înregistra la Primărie fără factură, carte RAR și ITP!

    În procedură apare reglementată situația în care solicitantul operațiunii de înmatriculare a păstrat anterior o combinație a numărului de înmatriculare. Acesta va aduce plăcuțele la înmatriculare, alături de documentele necesare, dar acestea vor putea să îi fie reținute dacă nu îndeplinesc cerințele impuse de lege sau dacă combinația numărului de înmatriculare nu a fost restricționată conform legii, între timp.

    Și, dacă tot suntem la plăcuțe, ordinul prevede că titularul certificatului de înmatriculare sau înregistrare este obligat să solicite eliberarea unei/unor plăcuţe cu număr de înmatriculare sau înregistrare în locul celor furate, pierdute sau deteriorate, în termen de cel mult 30 de zile de la data la care a intervenit una dintre aceste situaţii.

    Apoi, la eliberarea unui duplicat al certificatului de înmatriculare apar următoarele modificări:

    La autorizația de circulație provizorie se depun și documentele de înmatriculare eliberate de autoritățile străine, atunci când vehicolul a mai fost înmatriculat în alt stat (în original și în copie). De asemenea, trebuie adus și originalul documentului care atestă dreptul de proprietate al solicitantului, nu doar copia. Și aici lucrurile se pot rezolva prin mandatar cu procură specială autentică.

    Dacă nu pot fi aduse documentele de înmatriculare din statul străin, se va autoriza provizoriu circulația pentru cel mult cinci zile, fără a se depăși însă data la care expiră asigurarea obligatorie auto.

    De asemenea, Ordinul MAI 120/2020 are reguli noi și pentru cei care vor să păstreze combinația numărului de înmatriculare: trebuie cerută autorității care a făcut înmatricularea, până la momentul radierii vehiculului, al expirării solicitării anterioare de păstrare sau al transmiterii dreptului de proprietate pe numele dobânditorului, după caz, cu plata tarifului aferent. Solicitarea înscrierii acesteia în evidențele autorității se face în baza depunerii următoarelor documente:

    Combinația numărului de înmatriculare poate fi păstrată un an de când s-a făcut solicitarea, dar se pot cere prelungiri până la cel mult trei ani. Cei care au cerut păstrarea numerelor până ca acest ordin despre care vorbim acum să ajungă la Monitorul Oficial, adică până marți, trebuie să știe că sunt vizați și ei de aceste reguli, iar termenele se calculează începând cu data intrării ordinului în vigoare (11 august 2020).

    „Responsabilitatea asigurării continuității păstrării combinației numărului de înmatriculare revine solicitantului operațiunii respective”, prevede ordinul.

    DOCUMENTUL INTEGRAL: Ordinul nr. 120/2020 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului administrației și internelor nr. 1.501/2006 privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii și eliberarea autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor


    Te-ar mai putea interesa

    Rabla pentru tractoare – ghid final. Condiții, acte necesare, procedură de înscriere Tractoarele New Holland pe care fermierii le pot cumpăra prin Programul Rabla pentru Tractoare Primul îngheț la culturile din câmp. Alexander Degianski, fermier: O iarnă blândă, coșmarul unui agronom

    Ultimele știri

    Avans APIA 2024 – ultima oră! Prag depășit pentru plățile către fermieri! ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Pintea, MADR: Autoritatea și-a câștigat încrederea nu doar pe plan național, ci și pe scena europeană Auchan și Cora – amenzi uriașe de la Consiliul Concurenței! Judecătorii le-au respins contestațiile!