Ştiri agricole

Lansarea brandului ”Vin Moldova”, speranţa moldovenilor ”să rupă” la export

Implementarea programului „Wine of Moldova”, lansat miercuri la Chişinău, ar putea contribui ca până în anul 2020 exporturile de vin să crească până la 200 de milioane de litri, creșterea exportului de vin îmbuteliat cu 50 mln de litri, să crească prețul mediu la export cu 15%, dar și să fie dublat consumul de vin îmbuteliat pe piața internă, a declarat directorul executiv al Oficiului Național al Viei și Vinului, Dumitru Munteanu.

Ministrul agriculturii de la Chişinău Vasile Bumacov a precizat că, fără o promovare bună pe plan extern, producătorii moldoveni nu se pot aștepta la exporturi mari.

Lansarea internațională a brandului „Wine of Moldova” va avea loc în cadrul la expoziția internaționale ProWein 2014, care se va desfășura la Dusseldorf, Germania. O companie națională de promovare este planificată pentru primul trimestru al anului viitor.

Republica Moldova a exportat în primele 11 luni ale acestui an 120 de milioane de litri de vin, în valoare de 190 de milioane de dolari. Exportul a crescut cu 23%, iar principala destinație sunt câteva state din CSI. Este vorba în primul rând de Rusia, dar și de Ucraina, Belarus și Kazahstan. Cel mai mare consumator de vinuri moldovenești din UE este Polonia, urmată de Cehia și România.

La lansarea brandului au participat și ministrul român al agriculturii și dezvoltării rurale, Daniel Constantin, Ambasadorul SUA în Republica Moldova, Wiliam H.Moser, liderul PLDM, Vlad Filat și proprietarii ți directorii companiilor și asociațiilor vitivinicole.

Programul Brandul naţional al vinurilor moldoveneşti „Wine of Moldova” a fost lansat cu susţinerea proiectului USAID CEED II.

photo-5 photo-41 IMG_8757 unnamed-1 photo-2 photo-51 photo-4 photo-52

 Sursa: diez.md


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!


Scrie un comentariu