• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Lidea, noul brand de semințe de pe piața din România, și-a prezentat obiectivele și strategia!

    Angelica Lefter -

    Lidea, un nou brand născut ca urmare a fuziunii între Euralis Semences și Caussade Semences Group, și-a prezentat noua strategie și obiectivele de viitor. Cu un portofoliu de hibrizi complet și complex, compania se află în top 6 companii producătoare din Europa, potrivit reprezentanților săi.

    Noul brand Lidea a fost conceput cu un spirit constructiv, pozitiv și motivat, într-un moment în care agricultura suferă schimbări majore. Menirea unei companii producătoare de semințe capătă, în acest context, o nouă dimensiune, iar creativitatea și capacitatea de a inova trebuie să ia în considerare un număr mai mare de așteptări decât în trecut.

    Prezentarea companiei a fost făcută în cadrul unei conferințe de presă, la care au participat și jurnaliștii Agrointeligența – AGROINTEL.RO,  astăzi, joi – 10 iunie.

    Reprezentanții Lidea, prezenți la eveniment, care au detaliat activitatea companiei și au dat informații despre produse au fost:  Natalia Albu – Operation Leader, Magdalena Darac – Business Country Manager, Diana Tănase – Marketing Manager și Gilles Tambourre – South Est Europe Business Unit Leader.

    Diana Tănase – Marketing&Crop Manager Lidea România

    Numele Lidea a fost ales pe considerentele unui brand modern, diferit, internațional, care exprimă noutatea, păstrându-și rădăcinile. Despre numele noului brand a vorbit Diana Tănase, Marketing Manager Lidea, în deschiderea conferinței.

    ”Lidea moștenește de la cele 2 branduri anterioare, rădăcini geografice în Sud-Vestul Franței , cu dezvoltare în întreaga Europă, un portofoliu complet de produse multispecie, având la bază multiple complementarități și o expertiză bogată pentru cele mai importante culturi, precum și un lanț valoric complet, plecând de la ameliorarea hibrizilor, producerea de sămânță în câmp și comercializarea produselor finite. Cunoaștem cu toții conceptul ”from farm to fork”, suntem bucuroși ca Lidea, producător de semințe, să fie parte din acest lanț valoric. Misiunea Lidea este de a crea și de a oferi semințe multispecie pentru întreg ecosistemul de agribusiness și soluții personalizate și durabile oferind valoare adăugată fermierilor pe întreg parcursul anului. Valorile Lidea sunt construite ca și proximitate, colaborare, creativitate și excelență operațională”, a menționat Diana Tănase.

    De la dreapta la stânga: Magdalena Darac – Business Country Manager, Gilles Tambourre – South Est Europe Business Unit Leader și Natalia Albu – Operation Leader

    Lidea – o companie cu 2.000 de angajați, 45.000 de hectare producție în 5 țări și  350 de milioane de euro cifră de afaceri

    Serviciile și produsele de înaltă calitate pot fi livrate către fermierii din țară cu rapiditate și precizie a mai explicat Marketing Managerul Lidea. În cifre, Lidea are peste 2.000 de angajați cu 350 de milioane de euro cifră de afaceri, a spus Diana Tănase.

    ”Lidea în cifre înseamnă peste 2.000 de angajați cu 350 de milioane de euro cifră de afaceri, 8 unități de producție în: Franța, România, Ucraina, Rusia și Spania, 17 stații de cercetare în Europa. 34 de milioane de euro sunt investiți anual în cercetare-dezvoltare și facilități industriale. 47.000 de hectare este suprafața pe care noi producem semințe în 8 țări și comercializăm produsele noastre în 48 de țări din întreaga lume. Printre principalele piețe pe care activează Lidea este și România, care se află pe locul 5, cu o pondere de 6% din totalul business-ului Lidea, iar în ceea ce privește ponderea culturilor Lidea, aceasta este reprezentată de 45% de către cultura de porumb, 24% de către cultura de floarea-soarelui, 8% de cereale păioase, 5% rapiță, 4% furaje și 3% cultura de soia și de sorg”, a adăugat Diana Tănase.

    Compania Lidea produce sămânță în România

    Potrivit lui Gilles Tambourre, South Est Europe BU Leader, se are în vedere dezvoltarea unor noi piețe de desfacere.

    ”Planul de dezvoltare al Lidea presupune noi piețe precum Rusia sau Ucraina, acolo există un plan foarte mare de dezvoltare. Planul este să creștem cifra de afaceri în toate țările, în țările din Europa de Sud-Est precum Rusia, Ucraina, dar bineînțeles și România și țările vestice. Ceea ce doresc să menționez este faptul că România este o țară strategică atât pentru producerea de sămânță, fiind un centru de deservire al tuturor țărilor din Europa de Sud-Est”, a arătat Gilles Tambourre.

    Lidea – în top 6 companii producătoare de semințe din Europa și în top 10 în întreaga lume

    ”Lidea este în top 6 companii producătoare de semințe din Europa și în top 10 companii producătoare de semințe din lume. Avem o nouă identitate de brand, în momentul în care agricultura suferă schimbări fundamentale, menirea unei companii producătoare de semințe capătă o nouă dimensiune”, a mai spus responsabilul pe marketing al companiei Lidea.

    Lidea deține un portofoliu semnificativ de culturi

    ”Avem un portofoliu vast de culturi. Lidea, la nivel global are în portofoliu 9 culturi. Vorbim despre cultura de porumb, de floarea-soarelui, de sorg, soia, rapiță, cereale păioase, furaje, covoare vegetale și leguminoase.

    Cultura de porumb – avem o gamă completă de hibrizi performance care oferă răspunsul la nevoile fermierilor și răspunde la provocările climatice cu care ne confruntăm în fiecare zi. Avem una dintre cele mai complete game de hibrizi de porumb, acoperind toate segmentele de porumb, siloz și biogaz. Suntem lideri pe piața de porumb pentru agricultura ecologică în Europa, unul din 5 hectare de porumb sunt cultivate cu hibrizi ecologici marca Lidea.

    Cultura de floarea-soarelui – oferă clienților noștri o genetică performantă, care acoperă toate segmentele. (…)

    Lidea este parte a unui program de cercetare, unul dintre cele mai mari programe de cercetare din lume, suntem pe locul 3 în lume la cultura de floarea-soarelui. Peste 3 milioane de hectare sunt cultivate anual cu hibrizi de floarea-soarelui Lidea, peste 14 mii de hectare sunt folosite pentru a multiplica semințele de floarea-soarelui în Europa, iar ca și axe de ameliorare pentru această cultură, avem productivitate, rezistența la boli și conținutul de ulei și proteine”, a mai explicat Diana Tănase.

    Și pentru cerealele păioase Lidea deține o gamă variată de soiuri și de varietăți care pot integrate în rotația culturilor.

    ”Semințele asigură o trasabilitate completă și garantează calitate atât fermierilor cât și industriei de morărit. În gama de cereale păioase, la nivel european, Lidea are 8 specii: grâu, grâu dur, triticale, orz, secară, ovăz, orz de primăvară și secară de primăvară. Suntem parte a unui program de cercetare dedicat culturii de grâu și avem peste 30.000 de parcele în Europa. 6000 de hectare sunt folosite pentru a multiplica cerealele păioase în Europa.”, a mai spus reprezentantul pe marketing al Lidea, Diana Tănase.

    Aceasta a mai spus că Lidea este producătorul numărul unu pentru soia nemodificată genetic din Europa, soiul ES Mentor, care este și cel mai bine vândut din Europa și ES Pallador fiind la rândul său soiul cel mai productiv din Europa.

    Sorgul – cultura de suflet pentru reprezentanții Lidea

    Lidea are și cel mai complet portofoliu de hibrizi de sorg din Europa, pentru nutriția animală, hrana umană și biogaz, de la hibrizi foarte timpurii până la hibrizi tardivi.

    ”Sorgul este recomandat în nutriția animală pentru bovine, porcine, păsări de curte, inclusiv animale de companie. Ca și hrană umană, sorgul este folosit pentru a se face făină, cereale integrale, paste, lapte, fulgi de cereale, bere și inclusiv băuturi spirtoase. Bineînțeles că sorgul mai are și alte întrebuințări ca biogazul și mai este folosit ca și colorant natural în alimentație. 20% din suprafața cultivată cu sorg în Europa este cu hibrizi Lidea. Suntem parte a primului program de cercetare în Europa Eurosorgho și suntem un membru activ în cadrul asociației europene Sorghum ID”, a completat Diana Tănase.

    Totodată, Lidea oferă o gamă de hibrizi de rapiță care poate satisface dorințele fermierilor în domeniu. ”Sunt semințe certificate, astfel încât să asigurăm o producție optimă. Hibrizii au o toleranță crescută la dăunători și boli și o rezistență crescută la scuturare și iernare”, a mai punctat specialistul în marketing din cadrul Lidea, Diana Tănase.

    La rândul său Natalia Albu, Operation Leader Lidea, a spus că suprafața totală cultivată cu hibrizi Lidea în România este destul de semnificativă. Sămânța care se produce în România ajunge inclusiv pe piața din Europa.

    ”Avem în planul de producție marea majoritate dintre speciile comercializate de către compania noastră. Sămânța se produce în România, o parte dintre sămânța produsă este comercializată de către filiala locală, iar o parte este comercializată către celelalte filiale din cadrul companiei, filiale din Europa, din țările UE sau țările non-UE. În România avem și o stație de cercetare, la Mircea Vodă”, a arătat Natalia Albu.

    Aceasta a explicat că, având în vedere extinderea, vor exista investiții și în procesare.

    ”Planul este să investim major în activitatea de condiționare, tratament și însăcuire semințe. Planul este la început, nu aș putea să vă împărtășesc cifre, dar noi avem deja o unitate de producție în România, unde transformăm semințele, unde facem un proces complet al semințelor pe care le producem și după cum v-am spus planul este de dezvoltare a acestei facilități industriale”, a menționat Natalia Albu, Operațion Leader Lidea.

    Produsele din portofoliul Lidea au fost selectate, în urma fuzionării, și au rămas cele mai competitive

    Referitor la portofoliul de produse, reprezentanții Lidea au menționat că s-a făcut o consolidare a portofoliului de produse, au fost alese cele mai performante produse din ambele companii.

    ”În acest moment avem 80 de produse pentru absolut toate culturile, dintre care în această toamnă avem 14 produse la cereale, inclusiv orz și triticale și 10 la rapiță. Am ales cele mai bune produse, cred că este inutil să avem o listă lungă de produse din care să vindem câte 10 saci, 20 de saci. Am oprit tot ce este mai bun pentru fermierul român” a concluzionat Natalia Albu.

    Gilles Tambourre, South Est Europe Business Unit Leader Lidea: ”Cifra de afaceri a Lidea în România este de 21 de milioane de euro în prezent, vrem să o dublăm pentru cultura de porumb!”

    La finalul evenimentului, Gilles Tambourre, South Est Europe BU Leader Lidea, a vorbit și despre targetul pe care compania îl are în plan pentru viitorul destul de apropiat.

    ”În momentul de față, cifra de afaceri în România este de 21 de milioane de euro, iar în 3-5 ani ambiția noastră este să dublăm cifra de afaceri pentru cultura de porumb. Pentru cultura de floarea-soarelui în acest moment avem o cotă de piață de 11%, iar targetul este să ajungem la o cotă de piață de 20%”, a menționat Gilles Tambourre.

    Informațiile au fost însoțite de ”Catalogul de Toamnă 2021”, unde pot fi găsite toate produsele din portofoliul Lidea pentru cultura de rapiță și cereale – grâu, orz și triticale.


    Te-ar mai putea interesa

    Macerat de coada calului – rețetă. Beneficii Micii fermieri – subvenție APIA de 98,80 euro/ha. Banii se virează acum în conturi Fermierii cu subvențiile în conturi înainte de Paște. Lista anunțată de APIA

    Ultimele știri

    Ioan Moraru, Mecanica Ceahlău: Utilajele produse la Piatra Neamț sunt cu 35% mai ieftine decât cele din import Flori care se plantează lângă bulbii de primăvară Hurlupi la prun: cauze ale bolii, combatere