Strategii de afaceri

Unde au ratat otomanii cu iataganul reuşesc turcii cu satârul: Europa, Asia şi Africa de Nord asaltate de pui ieftini

Turcia continuă să acorde sectorului de producţie a ouălor şi carnii de pasăre tot mai multă atenţie în încercarea de a deveni cel mai important furnizor din regiune.

Ca strategie turcii mizează pe volume cât mai mare şi preţuri cât mai scăzute pentru a se adapta la pieţe cât mai extinse şi cu putere de cumpărare variabilă.

Antreprenorii turci pariază pe producţia de ouă şi carne de pasăre exploatând atât tabuurile culinare ale lumii islamice cât şi noile preferinţe de consum ale ţărilor europene. Aceasta le deschide o rază foarte largă de export în jurul ţării – începând cu Asia Centrală Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, ţări majoritar musulmane, unde consumul de carne de pasăre şi ouă este susţinut de preceptele religioase şi sfârşind cu regiunea Mării Negre (unde se regăsesc marile pieţe ale Ucrainei şi mai ales a Rusiei, dar şi ţările mărginaşe ale Uniunii Europene, precum România şi Bulgaria) şi a Europei de Sud (unde prin acces la Mediterana, turcii au asigurată o rută de transport rapid şi mai ales ieftin,de export spre Italia, Franţa şi Spania).

Vizând un spaţiu atât de divers din punct de vedere cultural dar mai ales socio-economic, antreprenorii turci caută să asigure preţuri cât mai mici pentru a fi competitivi atât pe pieţele din Orientul Mijlociu, Asia Centrală şi Africa de Nord, principalele vizate – unde cumpărătorul mediu are o putere redusă de cumpărare – cât şi pe cele din Rusia, Ucraina, Bulgaria şi România – unde cumpărătorul mediu are o putere ceva mai mare de cumpărare – sau cele din zona euro – unde cumpărătorul mediu are o putere ridicată de cumpărare.

Potrivit ultimelor date ale institutului turc de statisică producţia de ouă atinsese în iulie nivelul de 1,2 miliarde de unităţi, cu 1,9% mai mult ca în luna anterioară şi cu 17% mai mult ca în perioada similară a anului precedent.

Numărul păsărilor sacrificate atinsese 101 milioane de capete, cu 8% mai mul ca în luna precedentă şi cu 12% faţă de perioada similară a anului precedent.


Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru telefoane Android și iPhone!


Abonați-vă GRATUIT la Agrointeligența - www.agrointel.ro!