• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Ce se întâmplă cu evenimentele agricole de toamnă și iarnă? Decizia CNSU pentru desfășurarea manifestărilor!

    Angelica Lefter -

    Evenimentele agricole de toamnă și de iarnă vor fi supuse unor reguli noi de organizare în contextul pandemiei. Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a emis o decizie prin care se instituie obligativitatea Certificatului digital Covid-19 pentru participarea la manifestări organizate în localitățile unde incidența bolii depășește pragul de 3 la 1.000 de locuitori.

    Dacă rata de îmbolnăvire va crește la nivelul Capitalei, aceste schimbări ar putea afecta și cel mai mare târg agricol din  România – Indagra, care este planificat în 2021 de organizatori, respectiv Camera de Comerț și Industrie a României, să se desfășoare în perioada 27-31 octombrie, în cadrul Centrului Expozițional Romexpo din București.

    Mai exact, în localitățile în care rata de infectare va depăși 3 la 1.000 de locuitori, participanții la evenimente au obligația de a deține Certificatul digital Covid-19. Decizia a fost luată de Comitetul Național pentru Situații de Urgență prin Hotărârea numărul 70 prin care se propune stabilirea unor măsuri necesar a fi aplicate în contextul pandemiei de COVID-19.

    Principalele modificări propuse vizează:

    a)Permiterea desfășurării unor activități din anumite domenii economice, dacă incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 6/1.000 de locuitori, doar pentru persoanele vaccinate, testate sau trecute prin boală, astfel:

    b)Permiterea desfășurării unor activități din anumite domenii economice, dacă incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 6/1.000 de locuitori, doar pentru persoanele vaccinate, astfel:

    Hotărârea CNSU urmează să fie adoptată în următoarea săptămână, 20 – 26 septembrie, și de Guvern.

    Ce este Certificatul digital Covid-19 și când se eliberează?

    Certificatul digital Covid-19 este în vigoare din data de 1 iulie 2021 și facilitează libera circulație pe durata pandemiei. Acesta poate fi eliberat persoanelor care au fost vaccinate, care au un test PCR cu rezultat negativ sau care s-au vindecat de Covid-19 în ultimele 6 luni.

    Certificatele digitale se eliberează de către Ministerul Sănătății, prin Sistemul informatic integrat de emitere și verificare a certificatelor digitale ale UE privind COVID-19 (SII-CDC), și pot fi obținute de pe portalul https://certificat-covid.gov.ro, unic punct de eliberare al acestora.

    Detalii despre Certificatul digital Covid-19 puteți afla accesând site-ul http://www.ms.ro/certificat-digital-covid-19/.


    Te-ar mai putea interesa

    Cu ce stropim trandafirii contra afidelor, păduchii verzi ai rozelor! Sfatul unui antreprenor român: ”Aveți grijă de banii pe care îi aveți în cont, investiți prudent” Ghid ANAF pentru fermierii care au teren în arendă. Termene, declarații obligatorii

    Ultimele știri

    Parlamentarii vor să elimine pragul de 50 de hectare pentru proiectele de energie Agrii Practic Gottlob le-a arătat fermierilor o cultură frumoasă de rapiță Ziua Mondială a Siguranței Alimentului. Siguranța și calitatea cărnii de pui: sfaturi practice de la TRANSAVIA, dincolo de „check-listuri” și mituri