• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Fermier despre relația cu supermarketurile: ”La ei e nevoie de cadouri, de atenții, iar la raft se vând tot importurile”

    Roxana Dobre -

    Producătorii agricoli aduc acuzații grave și demască o veritabilă caracatiță în jurul fructelor și legumelor românești. Fermierii spun că pentru a le accepta produsele, reprezentanții de la achiziții le-ar pretinde cadouri și atenții, ca, în final, ”grosul” vânzărilor să fie făcute tot legume și fructe aduse din import.

    Singura speranță a fermierilor vine de la intermediari, în timp ce magazinele îi tratează cu dispreț.

    „Eu nu am bani să stau de vorbă cu cei de la achiziții. Acolo e nevoie de cadouri, de atenții. Supermarketul își face reclamă că ia marfă de la producătorii locali, dar, în realitate, vinde importuri până nu mai poate. Ne lăudăm, dăm din gură, Ministerul știe și nu prea și eu arunc tone de fructe și legume. Ca să cumpere ei de afară și, culmea, nu neapărat la preț mai bun”, a declarat fermierul Dinu Raicu pentru fanatik.ro.

    „Supermarketurile sunt niște gunoaie, pentru a nu respecta contractele caută tot felul de motive de a scoate vinovat tot producătorul. Ba, mai mult, au pus și taxa la raft de 23%. Nu avem legislație, nu suntem protejați de lege. Să vă spun alt aspect. Un lanț de magazine oferă 2 lei pe conopidă. O vinde cu 3 lei. Din Olanda cumpără cu 0,5 euro, plus transport, logistică, sare de 3 lei. Dar o vinde tot cu 3 lei. Dumping. Am descoperit acest caz și am făcut sesizare la Parlament. Din păcate o singură persoană susține sesizarea”, a spus și Viorel Mihai Tolea.

    O adevărată caracatiță în jurul fructelor și legumelor românești

    Fermierii spun că marile magazine au dezvoltat o adevărată caracatiță în jurul fructelor și legumelor românești. Astfel, pe lângă adaosul comercial, jucătorii importanți de pe piață adaugă și o mulțime de alte taxe și se agață chiar de dorința aceasta ca oamenii să cumpere alimente locale sănătoase. Inițial au fost servicii de reclamă care se plăteau separat, apoi au apărut cele de logistică, listare articol, discounturi on și invoice, taxa de deschidere de magazin sau bonusurile pentru cantități mari.

    Producătorii spun că ar putea fi redusă semnificativ cantitatea adusă din străinătate dacă ar exista înțelegere și ajutor între ei și minister. Un numitor comun s-ar putea observa chiar și în buzunarele românilor. Producătorii locali acuză că legumele lor s-au stricat nu o dată, în timp ce marile magazine nici măcar nu i-au băgat în seamă.

    „Știți ce îmi spune hipermarketul? Să îi aduc zilnic 50 de kile de mere desenate. Să nu fie un măr strâmb sau pătat. Ei le vor pe toate la dungă. Le-aș duce la dungă, dar am un pom care face pe-al naiba. Să scrieți așa! Am un pom care face pe-al naiba și aruncă rigla prin livadă când mă vede cu ea. Așa că hipermarketul se întoarce cu spatele, ia mai ieftin pentru că ia la grămadă de prin alte țări și românii mănâncă mere la dungă. Pline de nenorociri, dar la dungă, domnul meu. Eu? Mai arunc, mai vând la poartă și de restul mă cert cu muierea că fac prea multă țuică”, a spus Bocotan George, producător din zona Argeșului pentru FANATIK.


    Te-ar mai putea interesa

    Satul cu cea mai gustoasă brânză. Oile pasc iarbă pe soluri sărăturate și bogate în minerale Preț carne 2024. Cât costă un kilogram de carne de porc cumpărată de la un mic fermier Cum sunt păcăliți românii care cumpără brânză din piețe și magazine

    Ultimele știri

    România ar putea avea un laborator care să efectueze analizele pentru mierea din afara UE UCPR: Produsele avicole obținut în fermele din România sunt sigure din punct de vedere al sănătăţii Situație fără precedent în SUA: Gripă aviară depistată la vaci de lapte