• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • agrointel.ro
  • Ştiri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Agribusiness
  • Anunțuri
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Magazinele ALDI din Ungaria vor comercializa numai lapte, carne și ouă din fermele maghiare!

    Mircea Olteanu -

    ALDI Ungaria își extinde în continuare gama de produse de proveniență maghiară: lanțul de magazine achiziționează produse lactate de la furnizorii maghiari, care prelucrează exclusiv lapte maghiar pentru clienții ALDI. De la începutul anului viitor, toate ouăle disponibile în magazinele sale vor proveni doar din ferme maghiare. De asemenea, de anul viitor, lanțul de magazine va lansa o platformă internațională pentru companiile maghiare, relatează portalul de știri din domeniul agricol agrarszektor.hu.

    Conform sursei citate, este extrem de important pentru ALDI Ungaria să ofere clienților săi produse de înaltă calitate, de preferat din surse maghiare și materii prime autohtone, la cele mai bune prețuri posibile. Grupul a implementat constant această strategie în ultimii 13 ani, datorită căreia aproximativ 80% din oferta de fructe și legume, pentru 120 de produse în sezonul de vară, provine de la producători și furnizori maghiari. Rezultatul acestei strategii este că, din octombrie 2021, produsele proaspete, neprelucrate din carne de pasăre, porc și vită, vor proveni doar de la furnizori maghiari, a transmis grupul.

    ALDI trece acum la surse maghiare pentru noi categorii de produse: din decembrie 2021, produsele lactate de bază pe rafturile celor 151 de magazine maghiare ale companiei vor proveni exclusiv de la furnizori maghiari.

    Din 2008, de când compania a intrat pe piață, 29 de produse lactate erau de proveniență maghiară, iar acest număr se va dubla până la sfârșitul anului 2021. Datorită extinderii gamei de produse, cele 65 de produse lactate ale magazinului sunt făcute din lapte provenit de la procesatori autohtoni. Singurele excepții sunt acele produse, precum laptele organic și iaurtul bio, care nu sunt disponibile în Ungaria în cantitățile suficiente. Începând de anul viitor, toate tipurile de ouă vor fi de proveniență maghiară.

    Toate ouăle din ALDI provin din ferme maghiare

    Ádám Pusztai, director regional de vânzări al ALDI Magyarország Élelmiszer Bt., a declarat că firma își va extinde în continuare oferta de produse procesate în Ungaria din materii prime maghiare. Potrivit acestuia, de la începutul anului viitor, toate ouăle vândute de ALDI, chiar și ouăle bio, vor fi de origine maghiară.

    Pe lângă carnea proaspătă, provenită în totalitate de la furnizori maghiari, compania vinde și peste 40 de milioane de litri de lapte pe an, aproape 1.000 de tone de brânză de vaci, 2.800 de tone de brânză Trappist, aproximativ 10 milioane de produse din smântână, aproape 7 milioane de sticle de chefir, circa 3,5 milioane de iaurturi naturale și aproape 90 de milioane de ouă, toate originare furnizate de fermieri maghiari.

    ”Datorită lanțului de aprovizionare mai scurt, de exemplu, laptele ajunge pe rafturile magazinelor noastre în 18-24 de ore de la muls, iar în cazul produselor cu lapte acru, timpul de execuție este de doar 4-6 zile, astfel încât consumatorii sunt siguri că aleg produse lactate maghiare proaspete”, a explicat Ádám Pusztai.

    Grupul ALDI dorește să extindă și oportunitățile de export ale agriculturii maghiare și ale procesatorilor de alimente din Ungaria. Astfel, în Slovenia și Polonia, câteva produse lactate maghiare au fost deja lansate cu succes în magazinele ALDI din cele două țări. Iar acesta este doar începutul. Pe viitor, lanțul vrea să ajute cât mai multe companii maghiare să ajung pe piața internațională, prin intermediul celor 8.500 de magazine europene ale grupului de companii ALDI Nord și ALDI Sud. În acest scop, ALDI Ungaria va organiza, în 2022 o prezentare, a furnizorilor maghiari pe o platformă internațională de achiziții. Companiile participante la program vor avea posibilitatea de a-și prezenta produsele cumpărătorilor europeni.

    ”Suntem recunoscători companiei pentru că susține, din nou, produsele maghiare. În octombrie, am anunțat împreună că produsele lor din carne proaspătă, care sunt disponibile în mod regulat, conțin acum carne făcută în întregime din ingrediente maghiare. Astăzi, putem anunța un nou punct de referință, deoarece ALDI achiziționează acum produse lactate de bază și ouă exclusiv de la producătorii maghiari. În cadrul Ministerului Agriculturii, ne străduim să încurajăm consumatorii să cumpere alimente făcute din ingrediente proaspete, autohtone”, a declarat dr. István Nagy, ministrul maghiar al Agriculturii.

    Colaborare cu producătorii pentru un preț corect

    Potrivit lui Eszter Benedek, director general al Magyar Tuoton Nonprofit Kft., ALDI cooperează cu compania sa încă din 2013, astfel că 272 de produse, inclusiv ouă și produse lactate, au mărci care certifică autenticitatea, originea autohtonă și fiabilitatea mărfurilor.

    ”Ouăle sunt un aliment excelent hrănitor și plăcut. Consumul său este în creștere, în medie cu 2-3% pe an, fiind unul dintre cele mai populare alimente. Asociația Maghiară a Producătorilor de Ouă apreciază decizia ALDI și, având în vedere situația extrem de dificilă a crescătorilor de animale, sperăm ca pe viitor prețurile oferite în Ungaria să acopere costurile și să ofere măcar un profit modest producătorilor”, a declarat Imre Szép, președintele Asociației Producătorilor de Ouă din Ungaria.

    Balázs Győrffy, președintele Camerei Naționale de Agricultură (NAK) din Ungaria, a salutat angajamentul ALDI față de producătorii și procesatorii autohtoni. Potrivit lui Balázs Győrffy, acest lucru este deosebit de important în zilele noastre, când crescătorii de animale și firmele alimentare din Ungaria se află într-o situație dificilă din cauza creșterii drastice a prețurilor la furaje și la energie.

    Președintele Camerei Naționale de Agricultură (NAK) a adăugat că decizia lanțului de magazine, pe lângă faptul că ajută fermierii și companiile locale din industria alimentară, contribuie și la păstrarea locurilor de muncă în Ungaria și – datorită distanțelor mai scurte de transport – protejează și mediul.

    La rândul său, Zoltán Harcz, președintele Consiliului pentru Produse Lactate, a salutat decizia grupului ALDI. El a explicat că, în aprilie 2016, grupul ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. a devenit membru al Organizației Interprofesionale și al Consiliului pentru Produse Lactate și a amintit că în acel moment au fost formulate o serie de obiective și subiecte comune.

    Unul dintre aceste obiective a fost ca producătorii și procesatorii de lactate maghiari să poată aproviziona lanțurile de retail maghiare, inclusiv ALDI, cu lapte și produse lactate autohtone, dar și ca sigla Milk Heart să fie adăugată la tot mai multe produse lactate, indicând astfel calitatea ridicată și fiabilitatea produselor, a precizat Zoltán Harcz.


    Te-ar mai putea interesa

    Ministrul Adrian Chesnoiu despre Legea porcului: ”Nu se va aproba! Nu o susțin!” Florin Barbu, președintele Comisiei de Agricultură din Camera Deputaților – mesaj de 1 Decembrie! Germania va avea un ministru al Agriculturii din partea Verzilor!

    Ultimele știri

    În Germania, FrieslandCampina a crescut prețul laptelui până la nivelul de 43,72 eurocenți/litru Lizină în hrănirea porcilor. Probleme cu stocurile, crescătorii caută înlocuitori Producătorul de îngrăşăminte Yara redeschide fabrici și avertizează asupra unui război al prețurilor