Dan Motreanu, vicepreședintele Comisiei pentru Mediu a PE: ”Susțin consolidarea educației de mediu în programele școlare”
Angelica Lefter -Consolidarea educației de mediu în programa școlară! Este ideea pe care o susține eurodeputatul român, Dan Motreanu, din poziția de vicepreședinte al Comisiei pentru Mediu a Parlamentului European.
Oficialul a postat pe pagina sa de Facebook un mesaj prin care anunță faptul că CE a publicat o propunere de recomandare a Consiliului privind educația pentru durabilitatea mediului cu scopul de a sprijini învățământul și toți furnizorii de educație din statele membre pentru a oferi cursanților informațiile necesare pentru o lume mai verde.
”Ca vicepreședinte al Comisiei pentru Mediu a Parlamentului European, am susținut și susțin consolidarea educației de mediu în programele școlare. Generațiile următoare sunt pe bună dreptate preocupate de starea mediului care le este transmis. În grupul PPE credem că şcolile ar trebui să-i familiarizeze pe elevi cu modul de viață durabil și să le ofere posibilități de a se se implica în inițiative ecologice. Astăzi, (n.r 17 ianuarie) Comisia Europeană a publicat o propunere de recomandare a Consiliului privind educația pentru durabilitatea mediului. Scopul propunerii este de a sprijini statele membre, școlile, instituțiile de învățământ superior, organizațiile neguvernamentale și toți furnizorii de educație să ofere cursanților cunoștințe și competențe privind durabilitatea, schimbările climatice și mediul”, a menționat eurodeputatul.
Dan Motreanu a specificat și că la data de 17 ianuarie 2022 a fost publicat și noul Cadru european de competențe privind durabilitatea.
”Conform noului Cadru european de competențe privind durabilitatea, publicat tot astăzi de Centrul Comun de Cercetare al Comisiei, printre competențele necesare pentru tranziția verde se numără:
- gândirea critică
- luarea de inițiative
- respectarea naturii
- înțelegerea impactului pe care acțiunile și deciziile de zi cu zi îl au asupra mediului”, a specificat oficialul român.
Prin propunerea Comisiei, statele membre sunt invitate să respecte câteva cerințe necesare pentru a oferi beneficiarilor accesul la informare.
”Astfel, propunerea Comisiei invită statele membre:
- să ofere cursanților de toate vârstele acces la formare privind schimbările climatice, biodiversitatea și durabilitatea;
- să prioritizeze învățarea pentru durabilitatea mediului în politicile și programele de educație și formare, pentru a sprijini sectorul și a-i permite să contribuie la tranziția verde;
- să susțină școlile care integrează durabilitatea în activitățile lor, în gestiunea clădirilor, resurselor și care încurajează implicarea activă a elevilor și a personalului;
- să mobilizeze fondurile naționale și ale UE pentru investiții în infrastructuri durabile și verzi, precum și formare pentru tranziția verde.”, notează eurodeputatul român, Dan Motreanu.