• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Până la Green Deal, fermele românești se îngroapă în cauciucuri uzate. Ioc preluare anvelope vechi!

    Angelica Lefter -

    Vorbim despre Green Deal, despre agricultură prietenoasă cu mediul, însă până la teorii și povești frumoase, fermierii români se confruntă cu o realitate cruntă: nimeni nu mai vrea să preia anvelopele uzate, iar pentru repararea unei anvelope de tractor se așteaptă zile bune. Asta dacă ai noroc să găseșt o firmă care mai preia astfel de cazuri.

    Fermierii români nu mai au unde să-și repare anvelopele uzate și nici cum să scape de cele care nu le mai sunt folositoare deoarece greu mai găsesc firme specializate în astfel de probleme.

    Agricultorii spun că rămân cu pneurile uzate în ferme, unde strâng munți de astfel de anvelope, pentru că nu mai există fabrici de reciclare a cauciucurilor provenite de la utilajele agricole.

    Pe de altă parte, în centrele de reparații lipsește forța de muncă, astfel că patronii așteaptă angajați din străinătate pentru a-și desfășura activitatea.

    Service-urile specializate în reparațiile de anvelope agricole se confruntă cu lipsa forței de muncă

    Cu o situație similară s-a confruntat de curând fermierul ilfovean Daniel Radu, prim-vicepreședinte al Asociației Forța Fermierilor, care a trebuit să aștepte câteva zile bune până ce pneurile unui tractor au putut fi reparate.

    ”Cauciucurile pe față ale unui tractor s-au fisurat. Le-am dat la o societate cu care colaborez, care la rândul ei le-a dat către o altă firmă care face reparații de cauciucuri și a trebuit să așteptăm mai mult timp deoarece respectiva societate nu are muncitori. A trebuit să așteptăm să aducă lucrători asiatici. În final au reușit să-mi repare amândouă pneurile, au venit și le-au montat fără niciun fel de probleme, totul este acum foarte bine”, a mărturisit fermierul pentru Agrointeligența – AGROINTEL.RO.

    Situația nu ar fi atât de complicată dacă în România ar exista forță de muncă specializată sau cel puțin care să dorească să lucreze în domeniu. În lipsă, angajatorii aduc străini care să rezolve problemele fermierilor români.

    Fermierii rămân cu anvelopele uzate pentru că nu mai există fabrici care să le preia pentru reciclare

    Mai mult, agricultorii spun că rămân cu adevărate stocuri de cauciucuri uzate, neavând unde le da spre reciclare, după cum a declarat și fermierul Radu Daniel.

    ”Problema este alta, că nimeni nu mai recuperează cauciucurile agricole. Când cumpărăm pneuri agricole noi plătim o taxă pe eco-valoare, un procent din valoarea cauciucului. Atunci când cumpăram cauciucuri noi, societatea care ne vindea cauciucurile noi, le lua pe cele vechi și le dădea la o altă societate care le toca și am înțeles că erau folosite în amestec cu bitumul pentru asfaltări. În momentul de față cauciucurile agricole nu se mai recuperează și atunci fermierii rămân cu pneurile agricole pe stoc. Noi o să facem stive de pneuri agricole pentru că nu putem nici să le dăm foc, asta înseamnă să poluăm. Asta este problema pe care am întâmpinat-o, am întrebat ce facem cu cauciucurile uzate și mi-au explicat băieții că nu le mai pot ridica deoarece sunt prea mari și nu pot încăpea în mașinăria care le toacă, așa că acceptă doar cauciucurile de la autovehicule”, a menționat agricultorul ilfovean.

    Fenomenul nu este o noutate, recunosc și cei care activează în domeniul de reparații pentru anvelopele agricole, adică cele de mari dimensiuni.

    Vasile Petre este patronul unui astfel de service, iar când fermierii au câte o problemă apelează la serviciile firmei S.C. Primat Gold Impex S.R.L. care preia pentru reparații cauciucurile afectate.

    ”Din păcate nu vorbim doar pe zona agricolă, aceeași problemă o întâmpin și pe zona de camioane, dar cu atât mai mult pe zona de agro. Foarte puțini oameni mai sunt dispuși să muncească. Când vorbești de agro, vorbești de fermieri, vorbești de intervenții în câmp, în situații mai deosebite. Tinerii preferă să stea în fața calculatorului, de ce să mai muncească din greu?”, a spus patronul firmei Primat Gold.

    Acesta a menționat și despre situațiile în care anvelopele trebuie casate și a amintit de cazul fermierului ilfovean Daniel Radu.

    ”Fermierul Daniel Radu a avut ceva de reparat și există o fabrică de anvelope unde eu îmi fac reparațiile, adică noi intervenim, le preluăm, le ducem la fabrică și revenim cu ele reparate. Firma noastră nu se ocupă de casarea pneurilor, dar știu și eu că fermierii se confruntă cu această situație – firmele care se ocupă spun că nu pot prelua decât anvelope de maxim mărimea celor de camion. Nu mai acceptă anvelope agricole și industriale momentan, nu știm motivul real. În zona de agro și în zona industrială este același lucru, exista pe undeva cândva pe la Rădăuți o astfel de fabrică, dar ea nu mai funcționează, din câte am înțeles”, a spus patronul firmei de intervenții pentru Agrointeligența – AGROINTEL.RO.


    Te-ar mai putea interesa

    Avans APIA 2024 – premieră la plățile către fermieri în acest an! Blocaj pe piața îngrășămintelor. Fermierii nu cumpără, în ciuda ieftinirilor. Prețuri actuale Cel mai scump porumb din lume la acest moment. Prețuri pe tonă

    Ultimele știri

    ”Regele Uleiului” a cumpărat un terminal în Portul Constanța și îl va extinde cu bani de la Guvernul României Începe Programul Tomata – Ciclul II. Anunțul făcut de ministrul Barbu direct din solar! APIA: 12.380 de crescători de animale au avansul în conturi. Situația plăților la zi!