• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • agrointel.ro
  • Ştiri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Agribusiness
  • Anunțuri
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • 25 de ani de Chemark Rom, sărbătoriți la a șasea Conferință Națională a Fitofarmaciștilor

    Adrian Radu -

    Chemark Rom a sărbătorit 25 de ani de activitate în cadrul unui eveniment impresionant, desfășurat la Brașov, și anume Conferința Națională a Fitofarmaciștilor din România. Au fost prezenți specialiștii companiei, parteneri și peste 600 de fitofarmaciști din toată țara. Aceștia din urmă au putut vedea noutățile din portofoliile jucătorilor importanți din agribusiness.

    Ediția cu numărul 6 a Conferinței Naționale a Fitofarmaciștilor din România, eveniment organizat de Chemark Rom, s-a desfășurat pe parcursul a două zile în Brașov. Compania cu acționariat 100% românesc a avut alături cei mai importanți parteneri din piața de agribusiness, și anume Bayer, Corteva, BASF, FMC, Summit Agro, Ascenza și AIPROM.

    Fitofarmaciștii prezenți la Conferință au avut parte de o avalanșă de informații legate de produsele și tehnologiile care au intrat recent sau vor intra în următoarea perioadă în portofoliile companiilor cu care colaborează.

    Dan Farcaș, Directorul de dezvoltare al Chemark Rom, a oferit o prezentare legată de momentele-cheie în care culturile horticule au nevoi nutriționale speciale. Pentru fiecare astfel de perioadă, Chemark Rom are și soluții pentru fermieri. “La momentul de după transplantare, venim cu biostimulatorul Kinactiv Root, recomandat imediat după transplantare și la 2 săptămâni. Pachetul pentru perioada de creștere vegetativă este Start A-Z, Delfan împreună cu Tradecorp AZ, cocktailul de microelemente; pachetul de dinaintea înfloririi este Bio-Activate împreună cu Synergizer, pachetul SynBio Activ. Pentru momentul de formare și creștere a fructelor avem pachetul Algactiv Ca – Phylgreen, produsul pe bază de extract de alge, și Ino-Maxical. Și pentru momentul final, de coacere, maturare a fructelor, Phylgreen din nou împreună cu Red K, produsul cu conținut ridicat de potasiu, sub formă de formiat de potasiu. Cele 4 pachete sunt noutățile sezonului 2023 din partea companiei Chemark Rom”, a evidențiat Dan Farcaș.

    La rândul său, Imre Balazs, Manager Tehnic Chemark Rom, le-a oferit fitofarmaciștilor toate detaliile despre produsele biologice din portofoliul companiei. Gama Blexia conține 4 produse care combat mana, făinarea, putregaiul cenușiu, afidele și acarienii. Este vorba de Equiset, Carpet, Prevatect și Valesco.

    Corteva Agriscience este unul dintre partenerii importanți ai celor de la Chemark Rom. Lider în România în formă consolidată de semințe plus produse de protecția plantelor, Corteva a anunțat produse noi pentru fermierii români, care pot fi cumpărate din fitofarmaciile de pe întreg teritoriul țării. “Lansăm Viballa, e vorba de un erbicid pentru combaterea buruienilor problemă la floarea-soarelui, ambrozia și cânepa sălbatică. Vom lansa un nou erbicid pentru porumb, Principal Forte, Lumisena este tratamentul seminței de floarea-soarelui, care o va proteja împotriva manei. Vom lansa Utrisha, o soluție inovatoare, care ajută planta de cultură să fixeze azotul din atmosferă, și Kinsidro Nutri, care este un fertilizant. Vom lansa la semințe 6 hibrizi noi de porumb, 3 de floarea-soarelui și 2 hibrizi de rapiță”, a declarant Maria Cârjă, Marketing Manager Corteva Agriscience.

    Ascenza este un alt partener al Chemark Rom prezent la Conferința Națională a Fitofarmaciștilor. Antonio Sousa, reprezentantul companiei, le-a oferit celor prezenți toate informațiile despre firma care are aproape 100 de ani de experiență în agribusiness și care a ajuns la o cifră de afaceri de 200 de milioane de euro, având fabrici de producție în Portugalia.

    Cam de o vârstă cu Chemark Rom este Summit Agro România, iar parteneriatul durează de peste două decenii. “De-a lungul timpului, compania Summit Agro și partenerii de la Chemark, prin comercializarea Yagos, încercăm să vă oferim dumneavoastră și clienților dumneavoastră acea parte sau mică parte de liniște, care să vă dea posiblitatea să vă bucurați și să reușiți să vă atingeți potențialul maxim atunci când depuneți efort, când dezvoltați afacerea dumneavoastră și a partenerilor dumneavoastră”, a declarat Bogdan Radu, Business Development Manager la Summit Agro România.

    Reprezentanții BASF au fost prezenți în fața fitofarmaciștilor din România, la invitația partenerilor de la Chemark Rom. Unul din subiectele abordate de Robert Băicoianu, Manager Culturi horticole, a fost conceptul Smart Technology, o trecere de la o ofertă comercială la o serie de avantaje pe care BASF le oferă clienților fitofarmaciilor. În plus, compania a prezentat noile fungicide din portofoliu, un produs care va combate rozătoare precum șobolanii și șoarecele de casă, dar și foliile de mulcire biodegradabile Ecovio.

    Un alt parteneriat solid al celor de la Chemark Rom este cu Bayer. Produsele Bayer care ajung în fitofarmacii prin intermediul Chemark Rom sunt foarte apreciate de horticultori. “Noi oferim tratamente pentru plante și trebuie să o facem cât mai informat. Bayer are un portofoliu vast și complex și eficient pentru insectele care înțeapă și sug sucul celular și aici mă refer la afide, tripși, acarieni. Este un segment dificil și am văzut ce se întâmplă când seceta este foarte agresivă. Aceste insecte devin foarte agresive cu plantele”, a explicat Sorin Laurențiu Petrache, Product Manager horticultură Bayer Crop Science România.

    La fel de căutate în fitofarmacii sunt și produsele FMC, o companie cu 140 de ani de activitate și care este numărul 5 la nivel mondial în piața de agribusiness. În România, conform datelor Alimede, FMC are o cotă de piață de 18% pe segmentul de insecticide (conform datelor Alimede pentru anul 2021), ocupând locul 2 în top. În fiecare an, FMC investește peste 7% din cifra de afaceri în cele 23 de centre de cercetare. Insecticidele reprezintă preocuparea principală a companiei. “În fiecare an am avut noutăți la insecticide, în 2019 am lansat Benevia, Verimark în 2020, Exirel în 2021. În plus, am dezvoltat sisteme de monitorizare a dăunătorilor, precum Evalio AgroSystems și ARC Farm Intelligence”, a declarat Cătălin Viziru, Marketing Manager FMC România și Republica Moldova.

    Interesele Chemark Rom și ale celorlalti jucători din piață sunt reprezentate la nivel național și internațional și de Asociația Industriei de Protecția Plantelor din România (AIPROM). Vasile Iosif, președintele asociației, a fost prezent la Brașov. “Când văd distribuitori români care au pasiunea de a merge mai departe, și Chemark este unul dintre puținii jucători pur-sânge din România, mă bucur că putem să celebrăm împreună 25 de ani de Chemark. Misiunea noastră cea mai importantă este utilizarea responsabilă a produselor de protecția plantelor, protejând sănătatea umană, protejând mediul și asigurând hrană mai multă și de mai bună calitate pentru o populație în creștere”, a declarat Vasile Iosif, președintele AIPROM.

    Soluțiile de creditare au un rol important pentru fermieri, astfel că First Bank le-a prezentat fitofarmaciștilor avantajele unui împrumut, în special pentru tehnologii de producere de energie verde. “Suntem mai deschiși pe nevoile clienților, pe tipicul clienților și începem să renunțăm la șabloane. Ce avem în plus față de un credit standard este că avem o reducere a costurilor în primele 3 luni de la acordarea creditelor. În plus, avem o abordare mai relaxata în ceea ce privește garanțiile”, a explicat Florin Ungureanu, Director regional First Bank.

    La finalul celor două zile de Conferință, echipa Chemark Rom a prezentat toate bornele importante din cei 25 de ani de viață ai companiei. Mircea Pop, Tudorel Pilaf și Răzvan Taraș, cei 3 oameni care au construit această afacere, au rememorat momentele esențiale care au definit succesul Chemark Rom. “Suntem o echipă împreună cu fitofarmaciștii, avem obiective comune. Sloganul nostru, care e marcă înregistrată la OSIM, este „Împreună creștem România”. Ne face plăcere să întoarcem din binele pe care putem să-l creăm și către comunitatea locală. Ne-am născut în România, am ales să rămânem aici, vrem să avem o viață mai bună aici și asta o putem face cu o mai bună cooperare”, a concluzionat Alin Miheșan, Director Comercial Chemark Rom.


    Te-ar mai putea interesa

    FMC Agro Operațional România angajează Senior Marketing Specialist Cosmin Popescu, Business Development Manager Central & Eastern Europe Alta Seeds: 10 răspunsuri despre brandul premium de semințe pentru culturi de înaltă calitate Terracalco își merită titlul de ”Produsul anului în agricultură”. Se aplică la toate culturile cu beneficii garantate

    Ultimele știri

    Ciuperci pe pomi. Cauze, tratamente Subvenții APIA – luna decembrie 2022. Calendar de plăți și termene pentru fermieri Mesajul ministrului Petre Daea pentru fermieri de Ziua Națională a României