• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Mierea Drag de România și Apa Dorna au primit la Paris Premiile Internaționale pentru Tranziție Alimentară. Grupul Carrefour își propune să atragă 300 de parteneri în Pactul Tranziției Alimentare

    Roxana Dobre -

    Atât la nivel internațional, cât și național, Carrefour urmărește să convingă tot mai mulți parteneri să adopte filosofia tranziției alimentare, cu scopul de a forma o rețea puternică de jucători din industrie dedicată unui scop comun: „tranziția alimentară pentru toți”. În această vară, Carrefour a lansat un apel de proiecte în rândul furnizorilor săi parteneri, pentru a înscrie în cursa pentru Premiile Internaționale ale Tranziției Alimentare (IFTA) o serie de produse, în baza angajamentului lor față de cele cinci provocări principale ale tranziției alimentare: sănătate și nutriție, ambalare, agricultură sustenabilă și ecologică, comunicare responsabilă și transparență.

    În perioada 24 octombrie – 6 noiembrie, clienții Carrefour au fost invitați să voteze, prin intermediul unei platforme dedicate, produsele pe care le consideră cele mai emblematice pentru Tranziția Alimentară Pentru Toți. La competiție au participat 240 de parteneri Carrefour din cele șase țări europene în care Grupul Carrefour este prezent: Franța, Belgia, Spania, Italia, Polonia și România, dar și din Brazilia, Argentina și Taiwan. Un juriu internațional a acordat premii pentru nouă categorii de produse înscrise în competiție, iar ceremonia de decernare a Premiilor Internaționale pentru Tranziție Alimentară a avut loc pe 8 decembrie, la Paris.

    În urma voturilor clienților români, brandurile din România premiate în cadrul Galei au fost: Apa Dorna, premiată pentru activitatea sa în materie de ambalaje, fiind primul brand care a trecut la 100% ambalaje rPET, și mierea „Drag de România”, marca proprie Carrefour, pentru producția locală și ingredientele sale naturale.

    Tranziția alimentară înseamnă o schimbare a modului în care ne relaționăm în general cu alimentele: pentru consumatori, alegeri mai informate și mai responsabile, care duc la o alimentație mai sănătoasă, la o dietă mai echilibrată și educare la sustenabilitate. Pentru producători, asumarea tranziției alimentare înseamnă mai multă grijă pentru mediu, prin reducerea cantității de ambalaje sau folosirea ambalajelor reciclate, protejarea biodiversității, un proces de producție transparent și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

    În acest sens, Carrefour a creat pentru furnizorii săi un instrument prin care să stimuleze tranziția către o abordare sustenabilă a proceselor specifice industriei: Pactul Tranziției Alimentare.

    Pactul Tranziției Alimentare concretizează angajamentul furnizorilor de a adera la aceste principii importante, ce se concretizează, pentru consumatorul final, în ingrediente ecologice, rețete îmbunătățite, ambalaje reciclate, mai bune pentru mediu. Partenerii sunt invitați să semneze Pactul în funcție de obiectivele și rezultatele lor în cinci arii: producție responsabilă, transparență, ambalaje, climă și biodiversitate. Ca urmare a semnării Pactului Tranziției Alimentare, furnizorii au acces la diverse proiecte in-store și online legate de tranziția alimentară și pot experimenta, alături de Carrefour, idei concrete pentru promovarea sustenabilității.

    Obiectivul strategic Carrefour, la nivel global, este de a atrage 300 de parteneri care să semneze Pactul Tranziției Alimentare până în anul 2025, pentru a produce, prin puterea exemplului, schimbări la nivel de industrie. Până în prezent, zece companii din România au semnat Pactul Tranziției Alimentare: Fuchs Condimente, Albalact, Five Continents Trading Company, Delaco, Dry Fruits Transilvania, Smithfield România, Strauss Coffee, FrieslandCampina România, Artesana și Nutrivita.

    La nivel internațional, 50 de companii au aderat deja la Pactul Tranziției Alimentare, pentru a genera o diferență semnificativă în procesele lanțului de producție și în experiența finală a clientului.

    Creșterea vânzărilor de produse proaspete, utilizarea lanțurilor locale de aprovizionare, dezvoltarea produselor ecologice, oferirea celei mai bune calități prin intermediul produselor Carrefour, formarea treptată a angajaților în aceste domenii, protejarea biodiversității prin încurajarea practicilor responsabile sunt principalele angajamente pe care Carrefour și le asumă și în 2023 prin strategia globală Act for Food.


    Te-ar mai putea interesa

    Când se plantează roșiile în grădină – calendar Andrei și Oana Nicola s-au întors din Anglia pentru a-și face fermă de Angus la Porumbacu de Jos Furtuna Renata ajunge în România – sunt așteptate ploi, vijelii și temperaturi scăzute

    Ultimele știri

    Raport EFSA: Carnea de pasăre și ouăle produse în România sunt sigure pentru consum! John Enoiu, Naturevo – La ce să fie atenți fermierii după valul de ploi și temperaturi scăzute Adrian Pintea, MADR, anunț despre plata subvențiilor APIA