CFR Marfă – pregătită să transporte cantități mari de cereale din Ucraina
Roxana Dobre -O parte importantă din cerealele recoltate în Ucraina ar putea fi exportate pe cale ferată, compania românească CFR Marfă fiind pregătită în acest sens. Un anunț oficial a fost făcut pe acest subiect chiar de către șeful CFR Marfă, Daniel Apostolache.
Compania CFR Marfă este pregătită pentru transportul unor cantități mari de cereale din Ucraina, a anunțat directorul general, Daniel Apostolache. Acesta consideră chiar că va obţine un profit serios din această activitate.
Apostolache a anunțat că încă din luna mai se observă o creştere a transportului de cereale la un nivel care nu a mai fost atins în ultimii 5 ani. El dă asigurări că CFR Marfă nu este în pericol de faliment şi chiar a înregistrat în primele şase luni ale anului un profit operaţional de 77 de milioane lei, potrivit DCBusiness.
Daniel Apostolache, CFR Marfă: Am sesizat o creștere a transportului de cereale
Daniel Apostolache a mai explicat că societatea poate să se autofinanțeze și să plătească toate taxele și contribuțiile la zi. ”Încă din luna mai am sesizat și în cifra de afaceri o creștere a transportului de cereale din ultimii 5 ani. Am analizat, sunt cele mai mari volume, în mai-iunie, transportate de cereale. CFR Marfă a arătat că era singura companie care deținea boghiuri de cale normală care puteau fi folosite pentru materialul rulant din Ucraina și din Republica Moldova”, a mai spus reprezentantul CFR Marfă.
Citiți și: Creșterile de preț la cereale trebuie să se regăsească și în prețul oferit fermierilor
CFR Marfă și-a crescut cifra de afaceri
Conform datelor societăţii, transmise într-un comunicat de presă, în primul semestru al anului 2023, CFR Marfă a raportat rezultate pozitive în continuarea celor din 2022, respectiv 356 milioane lei, cifră de afaceri, o creştere cu 36% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, precum şi un profit operaţional de aproximativ 77 milioane de lei.
Pe de altă parte, valoarea totală a ajutorului de stat pe care CFR Marfă îl datorează statului român este de circa 2,6 miliarde de lei, fiind compusă dintr-un miliard de lei datorie către ANAF, respectiv 1,6 miliarde de lei către Compania Naţională CFR SA – gestionarul de infrastructură.
CFR Marfă a iniţiat un proces de privatizare în anul 2013 care nu a fost finalizat şi a presupus, la momentul respectiv, majorarea capitalului social prin conversia în acţiuni a obligaţiilor fiscale ale companiei administrate de către ANAF, precum şi preluarea obligaţiilor fiscale ale CFR SA către ANAF în contul datoriilor CFR Marfă către administratorul de infrastructură.
Aceste sume au fost considerate de Comisia Europeană drept ajutor de stat ilegal şi trebuie rambursate. În martie 2022, odată cu aprobarea actului adiţional la Concordatul preventiv, valoarea totală a ajutorului de stat a ajuns la 3,8 miliarde de lei, ca urmare a acumulării de dobânzi penalităţi şi a întârzierii deciziei de stabilire a modalităţilor de recuperare a ajutorului de stat.
În prezent, ajutorul de stat ce trebuie rambursat este de 3,63 miliarde de lei.