• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Fermierii bulgari se plâng că nu mai au acces cu cerealele în portul Constanța

    Oana Timar -

    Aglomerația din portul Constanța îi nemulțumește nu doar pe fermierii români, ci, culmea, și pe cei din Bulgaria. În anii anteriori, până la izbucnirea războiului din Ucraina, fermierii de la sudul țării noastre se bazau pe exporturile din Constanța.

    Portul Constanța este închis pentru producția noastră, spune fermierul bulgar Ivan Balabanov. Acesta e explicat pentru publicația Agri.bg ce nemulțumiri are legate de traficul maritim la Marea Neagră, prin portul Constanța.

    ”Din cauza războiului, portul Constanța este practic închis culturilor de cereale bulgare. Acest port este complet blocat de cereale ucrainene. Chiar și fermierii români sunt nemulțumiți pentru că aproape toată capacitatea portului este ocupată de șlepuri și camioane ucrainene”, a spus fermierul Ivan Balabanov.

    Restricțiile de trafic îngreunează exportul

    Agricultorul a semnalt că există și alte dificultăți pentru transportul mărfurilor bulgare de cereale în direcția României, întrucât în ​​apropierea satului Kardam din partea bulgară sunt cozi uriașe și oamenii sunt nemulțumiți de aglomerația cauzată de camioanele ce staționează. ”Acesta este rezultatul interzicerii, de către autorităților române, a traficului greu de vineri până duminică și de sărbătorile naționale din țara vecină”, se mai arată în presa bulgară.

    Coridorul cerealelor e închis, dar un transport de 45.000 de tone a ajuns din Ucraina în Constanța

    Deși Rusia a anunțat că se retrage din acordul privind așa-numitul coridoare de cereale, cu toate acestea, ieri, marți – 18 iulie, cel mai mare transport de cereale ucrainene – peste 45.000 de tone – a fost trimis la Constanța, conform unei informări emise de Compania Ucraineană de Navigație a Dunării. Compania precizează că și în condițiile apelor tradiționale de mică adâncime ale Dunării în acest sezon, care pot complica manipularea vaselor maritime, barje fluviale vor continua să circule spre Constanța.

    Jurnaliștii bulgari semnalează și că de luna trecută, a devenit clar că autoritățile române au în vedere măsuri care să acorde fermierilor locali acces prioritar în portul Constanța în timpul sezonului de recoltare, ceea ce ar putea limita aprovizionarea cu cereale din Ucraina.

    Transbordarea în portul românesc Constanța este una dintre rutele importante pentru exportul de cereale ucrainene, dar în acest an capacitatea sa poate fi prea mică pentru fluxul de cereale din Ucraina.


    Te-ar mai putea interesa

    Un fermier este acuzat că s-a „jucat cu genetica” și a creat oi uriașe pentru vânătoare Plugul cu vibrații – inovația românească pentru o arătură mai eficientă și cu consum redus de motorină Cel mai puternic utilaj agricol din lume – la semănat în ferma Terracult din județul Arad

    Ultimele știri

    Depozitarea în silobag – prețul calculat per tona de cereale Nina Horvath, fermieră: Prima decizie pentru un crescător de Angus – fac producție sau reproducție? Nou val de ploi torențiale și grindină. Județele sub alertă de inundații