• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • România va crea un sistem de ancoraj pentru încărcarea cerealelor din Ucraina direct în larg

    Oana Timar -

    La o întâlnire cu Comisia Europeană, ministrul Transporturilor din România a confirmat construirea unui ancoraj în portul Constanța pentru transbordarea cerealelor, în special ucrainene, a anunțat președintele Asociației Ucrainene pentru Cereale (UZA) Mykola Gorbaciov.

    Liderul organizației din Ucraina a declarat într-un interviu acordat Glavkom că ancorajul construit de România va gestiona cinci nave, trei Handysize – cu capacitate de 25-27 mii tone și două clasa Panamax – cu capacitate de până la 70 mii tone.

    Ca o soluție pentru exportul de produse agricole ucrainene, se discută acum extinderea capacității porturilor dunărene prin organizarea unui ancoraj pentru nave de mare tonaj în apele teritoriale ale României. Presa din Ucraina susține că România a prezentat deja măsurile preconizate pe termen scurt și mediu pentru susținerea capacității de tranzit a produselor agricole din Ucraina.

    ”Astăzi, livrăm aproximativ 2 milioane de tone de cereale și semințe oleaginoase pe lună prin Dunăre. Recordul a fost în mai – 2,2 milioane de tone. Planul nostru este să creștem transbordarea la 3 milioane de tone pe lună. (…) Misiunea noastră este să creștem și mai mult debitul, așa că negociem cu privire la ancoraje în care am dori să încărcăm nave. Sunt foarte îngrijorat că portul Constanta nu va putea prelua o cantitate atât de mare de cereale din Ucraina. Capacitatea sa maximă de proiectare este de 30 de milioane de tone pe an, dar aceasta este calculată cu o activitate de 365 de zile pe an, fără întreruperi din cauza vremii. Recordul, stabilit anul trecut, a fost de 25 de milioane de tone de cereale și semințe oleaginoase. Este puțin probabil că vor putea adăuga semnificativ mai mult – plus sau minus un milion, dar acest lucru este deja nesemnificativ pentru Ucraina, care va exporta aproximativ 40-50 de milioane de tone de cereale și semințe oleaginoase”, a declarat liderul UZA.

    Mykola Gorbaciov (foto: glavcom.ua)

    Ancorajul va permite încărcarea cerealelor fără acostarea navei la debarcader

    Referitor la noul sistem de ancoraj, Mykola Gorbaciov a menționat că acesta reprezintă o soluție viabilă.

    „Undeva de la jumătatea lunii august, acest sistem ar trebui să fie operațional, iar din acel moment vom putea crește cifra de afaceri a terminalelor noastre fluviale și a șlepurilor de pe Dunăre. Pentru că astăzi, când vin barjele la Constanța, așteaptă ca vasul să fie acostat la debarcader. În acest fel, nu va fi nevoie de dană, nava nu va deranja pe nimeni, iar procesul de încărcare va avea loc pur și simplu la ancoră. Acest lucru ar trebui să crească capacitatea de transfer a Constanței în sine ca port și să ofere oportunități suplimentare de încărcare pentru Ucraina. Drept urmare, am putea să transbordăm aproximativ 3,5-4 milioane de tone pe lună prin porturile dunărene”, a explicat Mykola Gorbaciov.

    Gorbaciov a mai precizat că Comisia Europeană, care comunică direct cu România și Ucraina pentru coordonarea acțiunilor de creștere a exporturilor agricole, a alocat bani pentru echipamente de navigație care vor îmbunătăți și accelera navigația de-a lungul Sulinei.

    „De asemenea, în plus, am cerut părții române să aloce mai mulți piloți: îi antrenează, iar din august încă 30 de piloți vor începe lucrul. Odată ce o fac, canalul va fi deschis 24 de ore pe zi. Cred că se va putea ajunge la cifra de 3 milioane de tone deja în august, poate în septembrie”, crede Gorbaciov.

    În plus, potrivit acestuia, planurile includ ancoraje în apele teritoriale ale României la ieșirea din Sulina. Potrivit expertului, amenajarea acestor acostare va dura maxim trei luni, deoarece organizarea unei astfel de parcări este de fapt gratuită, nu necesită nicio investiție, trebuie doar să prezentați documente de autorizație.

    Citiți și: Silozurile din apropierea portului Constanța, deja suprasaturate. Fermierii anticipează un blocaj al accesului la transport și depozitare


    Te-ar mai putea interesa

    O familie de legumicultori și-a găsit solarii tăiate și toți ardeii furați Tomata care nu se descompune: ”Este cumpărată de o lună, nu știu ce bagă în ele” Fungicidul Cuproxat Flowable învinge mana din culturile roșii, castraveți, ardei și vinete

    Ultimele știri

    Timac Agro – campanie în forță! Vaporul cu 18.000 de tone de Eurocereal 34 a ajuns în portul Constanța! Prețul grâului s-a prăbușit după noul raport USDA. Cât costă acum tona în portul Constanța Fermierii au depus proiecte de peste 550 de milioane de euro pentru investiții în irigații