Tarfin oferă finanțare de 10 milioane de euro pentru fermieri în această toamnă
Violina Gorcinschi -Tarfin, agri-fintech-ul regional ce se ocupă de furnizarea de soluții avansate pentru sectorul agricol prin intermediul platformei sale digitale, a anunțat consolidarea poziției pe piața locală, oferind finanțare de 10 milioane de euro pentru agribusiness-uri în această toamnă. De asemenea, Tarfin și-a propus introducerea unui nou tip de finanțare a combustibilului necesar pentru desfășurarea activităților agricole.
Prin crearea de parteneriate strategice cu distribuitorii regionali de inputuri agricole și implementarea tacticii avansate de gestionare a riscului, Tarfin oferă fermierilor o modalitate prin care pot obține resursele necesare desfășurării activității. Printre partenerii Tarfin se numără atât fitofarmacii, cât și unii dintre cei mai mari distribuitori naționali, din diferite zone ale țării, cum ar fi Combinatul de Îngrășăminte Chimice Năvodari (CICH), ROCA Agri RDF (Dachim, respectiv Adidana), Romchim Protect, Azochim Mureș, cât și Glonos Multicom.
Tarfin-Finanțare de 10 milioane de euro pentru agricultori în această toamnă
Cei de la Tarfin au constatat nevoia acută a fermierilor pentru resurse financiare alternative și și-au propus, în colaborare cu mai mulți parteneri, să contribuie la dezvoltarea sectorului agricol din România.
„Pe fondul unei piețe agricole în schimbare, unde costurile inputurilor cresc constant, se conturează o nevoie esențială de finanțare atât pentru fermieri, cât și pentru distribuitori. În această privință, Tarfin depune eforturi pentru a susține cerințele financiare ale jucătorilor din sectorul agri-business, întrucât am observat o creștere a cererii pentru surse de finanțare alternative spre deosebire de cele tradiționale. Odată cu majorarea prețurilor la inputuri, atât fermierii, cât și distribuitorii s-au confruntat cu provocări financiare semnificative, care au influențat dinamica afacerilor locale. Printr-o colaborare activă și adaptabilitate, ne propunem să contribuim la accelerarea activității agricole atât în România, cât și în celelalte țări est-europene în care activăm, asigurându-ne că resursele financiare necesare sunt accesibile tuturor celor implicați în ecosistem, așa cum am reușit să facem pentru peste 50.000 de fermieri până în acest moment”, a declarat Adina China Birta, directorul general al Tarfin România.
Extinzându-se la nivel național, obiectivul Tarfin este să aducă schimbări pozitive în sectorul agricol. Grație implicării investitorilor strategici ai companiei, compania Tarfin este capabilă sprijine fermierii în sezonul vânzărilor de toamnă, oferind 10 milioane de euro prin investiții făcute atât de către băncile locale, cât și de către parteneri precum Elevator Ventures, Syngenta Group Ventures, Yara, Quona Capital, BIC Angels, Collective Spark și Wamda Capital. Potrivit reprezentanților Tarfin, compania își propune să diversifice sursele de finanțare pentru a stimula dezvoltarea afacerilor.
Agricultura a influențat negativ PIB-ul României
Potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS), România s-a bucurat, anul trecut, de o creștere economică de 4,8%, comparativ cu anul precedent.
Totuși, sectorul agricol a contribuit negativ la evoluția PIB-ului (Produs Intern Brut), suferind o scădere de 0,5%. Acest rezultat a fost cauzat de diminuarea cu 11,6% a volumului de activitate a fermierilor. Chiar dacă ponderea agriculturii în PIB a rămas neschimbată, la 4,5%, în 2022, față de anul precedent, aceste cifre arată că fermierii au nevoie de sprijin financiar în fața obstacolelor din ultimul an.
Tarfin introduce un nou tip de finanțare pentru combustibilul necesar în agricultură
De asemenea, un alt obiectiv important în cadrul sezonului de vânzări de toamnă este și introducerea unui nou tip de finanțare pentru combustibilul necesar în desfășurarea activităților agricole. Această inițiativă are scopul de a sprijini fermierii să își continue activitatea, în contextul instabilității economice și prețurilor la combustibil, și, totodată, de a promova anumite practici responsabile față de mediul înconjurător.
„Pe lângă susținerea directă a agricultorilor, compania Tarfin depune eforturi și în dezvoltarea soluțiilor de finanțare care să îndeplinească nevoile pieței din ce în ce mai digitale, punând accentul și pe aplicarea unor soluții financiare specifice pentru magazinele online. În contextul în care comerțul electronic câștigă popularitate pe piață, reprezentând în 2023, 22% din totalul vânzărilor globale cu amănuntul, această inițiativă vine în ajutorul celor care își desfășoară activitatea în mediul virtual, oferindu-le resursele financiare necesare pentru a-și dezvolta afacerile, a-și diversifica gama de produse sau a investi în promovarea și dezvoltarea tehnologică. Printre partenerii relevanți, se numără magazine online precum seminteplante.ro, agronor.ro, sterado.ro, ruralplant.ro, agroinnovation.ro”, au declarat reprezentanții Tarfin într-un comunicat.