• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Mariana Cotoi, Casa Unirea: ”Colaborăm cu oricine poate veni în sprijinul producătorului român, cu oricine lucrează corect, transparent”

    Violina Gorcinschi -

    Casa Română de Comerț Alimentar ”Unirea” se află în continuă dezvoltare, cu planuri de extindere în ceea ce privește parteneriatele și alte nișe ale sectorului agroalimentar, în favoarea producătorului român de rând. Chiar recent, la începutul acestei luni, ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Florin Barbu, a anunțat că, până în luna august 2024, Casa Unirea va avea șase centre de colectare legume-fructe din cele 15 în total planificate. În plus, se va crea o rețea de magazine românești la nivel național.

    Mariana Cotoi, directorul general al Casei de Comerț Unirea, invitată la AgroStrategia miercuri, 13 septembrie, o coproducție Agrointeligența – AGROINTEL.RO și TVR, a vorbit despre situația actuală a instituției în ceea ce privește parteneriatele, dar și despre planurile de dezvoltare în direcția introducerii de noi produse pe piață și a etichetării acestora cu sigla „Casa Unirea”.

    „Noi lucrăm, în acest moment, în relația cu producătorii, la anumite produse agroalimentare pe care dorim să le introducem în piață, produse noi cu sigla Casa Unirea, dar și cu producătorul pentru că mie mi se pare corect ca, pe orice etichetă, să apară și producătorul pentru că este munca lui, conceptul lui și mândria lui, până la urmă. Avem colaborări pe lactate, pe carne, pe mezeluri, cu abatoare – pentru că noi intervenim în sprijinul producătorului, spre exemplu, luându-i materia ce rezultă din activitate. Lucrăm și cu abatoarele, de unde luăm materia primă și o dăm către procesatori. De la procesatori luăm produsul finit și îl dăm la distribuitori. De asemenea, avem distribuitori foarte puternici care fac exporturi foarte mari în afară. Am interacționat cu ei, au fost de acord și, pe lângă produsele pe care ei le exportă, pentru care aveau deja contracte ferme, tot timpul le recomandăm să încerce, pentru export, și alte produse și este un succes. Toate informațiile financiare sunt publice, se regăsesc pe site-ul societății”, a declarat, în cadrul emisiunii, Mariana Cotoi.

    Mariana Cotoi: „Lucrăm la crearea unei rețele de magazine românești”

    România se numără printre puținele state care nu dispun de o rețea proprie de magazine cu produse agroalimentare. În acest sens, Mariana Cotoi a explicat că se lucrează la crearea unui lanț național de magazine românești, compania de stat fiind deschisă la parteneriate și cu unități comerciale deja existente.

    „La retaileri nu putem introduce toate produsele românești, din păcate, pe care le avem pe piață. Avem cu ei o relație bună, dar se mai poate îmbunătăți. Pentru că mie nu îmi place să mă duc într-o singură direcție și nici să stau la uși cu nemiluita ca să se eschidă și să ți se ofere cu picătura, lucrăm la a crea o rețea de magazine românești. Cred că suntem printre puținele țări care nu au o rețea de magazine la nivel național. Sunt magazine românești pe zone, dar nu avem rețea națională. Chiar lucrăm la această idee pentru că dacă nu îți creezi acel lanț scurt, nu ai cum să supraviețuiești și să îl ajuți pe producător. E vorba de magazine de toate felurile – acum suntem deschiși la parteneriate cu magazine deja existente care să lucreze. Noi am creat deja un concept – așa cum avem conceptul pentru depozite, avem și un concept de magazin Casa Unirea. Pot intra în colaborare cu noi inclusiv în zona de vânzare și distribuție angro. Și nu numai, vedeți că acum la mare modă este comerțul online, lucrăm și la acest capitol. Avem planuri mari pe termen mediu și lung”, a declarat directorul general al Societății Naționale Casa de Comerț Unirea.

    Mariana Cotoi, despre cum vede Casa Unirea în viitor: „Se pot face multe”

    Mariana Cotoi vede un mare potențial de dezvoltare pentru Casa de Comerț Unirea, atât pe plan național, cât și în relațiile externe după ce s-a constatat un interes sporit al străinilor pentru produsele agroalimentare românești.

    „În doi-trei ani de zile văd Casa de Comerț Unirea ca principalul vector care poate decide tot ce se întâmplă în sectorul agroalimentar în sensul de nevoie, și aici putem stabili o predictibilitate pe consumul intern, pe ceea ce putem da la export, pe ce putem importa, pe o structură corectă a culturilor, un asolament corespunzător. Casa Unirea poate fi principalul vector în partea de comerț exterior, în ceea ce înseamnă produse agroalimentare între statul român și terțele state interesate. De când am venit eu, de anul trecut, din august, au fost destul de multe vizite oficiale la Ministerul Agriculturii, manifestându-se un interes deosebit pentru produsele alimentare pe care noi le avem și o deschidere și o încredere în Casa Unirea pentru că ea reprezintă o instituție a statului. Automat, când vine cineva din afară, preferă să discute cu o entitate a statului, în primul rând. Din 2025,  se va face export de ovine pe carcasă. Avem foarte multe abatoare la nivel național cu care putem stabili parteneriate, mulți procesatori cu care vom stabili parteneriate. Se poate face mult”, a explicat Mariana Cotoi.

    Există multe direcții în care această instituție poate crește prin parteneriate noi cu producătorii, procesatorii, distribuitorii.

    „Colaborăm cu oricine poate veni în sprijinul producătorului român, cu oricine lucrează corect, transparent, care plătește un impozit pe profitul pe care îl face și contribuim cu toții, în același timp la creșterea PIB-ului și mâncăm alimente sănătoase”, a conchis directorul general al Casei Unirea.

    În cadrul interviului acordat emisiunii AgroStrategia de pe TVR 1, Mariana Cotoi a menționat că a reușit să salveze Casa de Comerț Unirea de la desființare. Acest lucru a fost posibil prin realizarea unui profit minim care trebuie să existe, altfel entitatea statului ar fi trebuit să fie dizolvată.

    Agrostrategia – TVR 1. Invitat: Mariana Cotoi, Casa de Comerț Unirea (13.09.2023)


    Te-ar mai putea interesa

    Primul îngheț la culturile din câmp. Alexander Degianski, fermier: O iarnă blândă, coșmarul unui agronom Tractoarele Zetor pe care fermierii le pot cumpăra prin programul Rabla pentru Tractoare Tractoarele New Holland pe care fermierii le pot cumpăra prin Programul Rabla pentru Tractoare

    Ultimele știri

    Avans APIA 2024 – ultima oră! Prag depășit pentru plățile către fermieri! ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Pintea, MADR: Autoritatea și-a câștigat încrederea nu doar pe plan național, ci și pe scena europeană Auchan și Cora – amenzi uriașe de la Consiliul Concurenței! Judecătorii le-au respins contestațiile!