• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Toader Neață, AGCTR: Prețul laptelui din poarta fermei ar trebui să fie de 5 lei/litru

    Angelica Lefter -

    Crescătorii de vaci de lapte traversează un an greu. Furajele sunt din ce în ce mai scumpe, iar costurile cu producția sunt cu mult mai mari față de prețurile laptelui din poarta fermei. Acesta este un motiv de îngrijorare, dar și de reevaluare a obiectivelor fermierilor pe anul agricol în curs.

    Toader Neață-Împăratu, președintelele Asociației Generale a Crescătorilor de Taurine din România (AGCTR), invitat în ediția de joi, 26 septembrie, a emisiunii Agrostrategia de pe TVR 1, o coproducție Agrointeligența – AGROINTEL.RO și TVR, a menționat că laptele ar trebui să fie cu mult mai scump de la producător, astfel încât să poată acoperi costurile de producție.

    Citiți și: Îngrijorări pe piața laptelui. Prețurile pe tonă sunt în scădere

    Prețul laptelui la poarta fermei nu acoperă costurile de producție

    Majorarea costurilor de producție, în general ale hranei pentru animale, ar însemna, în mod normal și o creștere a prețului la litrul de lapte. Dacă acum variază între 1,7 lei și 2,3 lei/litru, Toader Neață-Împăratu spune că ideal ar fi să crească la 5 lei/litru.

    ”La prețul care este acum la fân, siloz nu știu dacă găsești, e greu de găsit, dar cel puțin fânul și boabele și concentratele care sunt pe piață, noi trebuie să vindem laptele, cel puțin de la poarta fermei, trebuie să plece de la cel puțin 5 lei/litru. Deci de aici trebuie să plece laptele, și ca să fim cât de cât pe zero cumva. Vorbim de mai mult decât dublarea costului furajelor. Așa s-a ajuns. Și la carne, aceeași chestie, trebuie să fie, mai mult de dublu trebuie să fie, dar vedeți, că pe piață vin lapte și carne din afară și atunci ne dă în cap. În realitate, prețul laptelui este acum 1,7 lei – 1,8 lei/litru, 2, 2 – 2,3 lei/litru, depinde de calitate, depinde de cantitate, dar aici joacă, între 1,6 – 1,7 lei și se duce undeva între 2,3 – 2,4 lei/litru”, a menționat Toader Neață-Împăratu, președintelele Asociației Generale a Crescătorilor de Taurine din România (AGCTR), la Agrostrategia.

    Citiți și: Importurile de lapte – în creștere, mai puțin lapte produs în fermele românești

    Toader Neață-Împăratu, AGCTR: ”Laptele ar trebui subvenționat”

    Crescătorii de vaci de lapte își vând marfa în pierdere, situație care nu poate continua așa la nesfârșit. De aceea, în opinia președintelui Asociației Generale a Crescătorilor de Taurine din România (AGCTR) statul ar trebui să intervină.

    ”Producătorii merg pe pierdere, sigur că da, la ora actuală se merge pe pierdere. Ar trebui ca undeva, cel puțin anul acesta, să se subvenționeze undeva laptele. Dacă fermierii vând cu atât laptele, diferența unde se duce? Păi se duce în buzunarul afaceriștilor, ce să mai spunem? Acolo se duce. Prețul îl mănâncă raftul. Poziționarea la raft este mai importantă decât vaca ce dă lapte. Este o situație foarte anormală. Dacă legislația permite, nimeni nu are ce face, ar trebui cumva ca legislația să găsească niște pârghii, să analizeze situația, să fie bine pentru toată lumea”, a mai adăugat Toader Neață-Împăratu, președintelele Asociației Generale a Crescătorilor de Taurine din România (AGCTR), în cadrul emisiunii Agrostrategia, ce poate fi urmărită în fiecare zi, de luni până joi, de la ora 10:00, pe TVR1.


    Te-ar mai putea interesa

    S-a aprobat! Fermierii care încasează în acest an despăgubiri de 3.000 euro/hectar! Grant de 30.000 euro/proiect pentru tinerii care pornesc o afacere nouă. Cererile, din 15 septembrie Programul Rabla Tractoare – deblocat cu fonduri europene! Anunțul făcut azi de ministrul Florin Barbu

    Ultimele știri

    Fermieri atacați cu rachete în câmp, în timp ce recoltau: 12 răniți și 30 de utilaje avariate Prețuri fluctuante la floarea-soarelui din cauza randamentului mai mic al culturii din Ucraina ProCredit Bank a lansat campania „Parteneri de Bancă – pentru că lucrurile bune se împart cu prietenii!”