• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Proiect de lege: 51% din carnea, legumele şi fructele comercializate în supermarketuri să fie din producţie românească

    agrointeligenta.ro -

    Senatorul PSD de Suceava Ovidiu Donțu a depus o propunere legislativă prin care să se instituie obligaţia ca 51 la sută din carnea, legumele şi fructele comercializate în supermarketuri să fie din producţie românească. Magazinele care nu vor respecta această nouă lege – după ce ea va fi adoptată, vor fi amendate cu 25.000-50.000 de lei.

    ”Comercianții – persoane juridice autorizate să desfășoare activități de comercializare cu ridicata/en gros, de tip cash and carry, supermagazin sau hipermagazin pentru produse alimentare au obligația ca pentru categoriile carne, legume și fructe să achiziționeze aceste produse, în proporție de 51% corespunzător fiecărei categorii, din producția românească”, este articolul pe care senatorul Ovidiu Donțu vrea să îl introducă în Legea 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare.

    Excepție de la regula celor 51% vor face lunile de iarnă – decembrie-februarie, când legumele şi fructele din import vor putea reprezenta 70 la sută din ofertă.

    Propunerea legislativă stabileşte că nerespectarea acestor dispoziţii se sancţionează cu amendă cuprinsă între 25.000 de lei şi 50.000 de lei, iar obligaţia ar intra în vigoare la şase luni de la publicarea legii adoptate.

    Ovidiu DontuÎn expunerea de motive, senatorul Ovidiu Donţu arată că, prin instituirea acestor obligaţii, se asigură premisele pentru accesul facil pe piaţa de desfacere al producătorilor naţionali, al celor zonali sau locali care pot furniza astfel de produse.

    El precizează că a văzut în unele astfel de magazine standuri speciale cu produse româneşti, semnalizate corespunzător, în general fiind produse de mărci satelitare lanţului respectiv de magazine, iar preţurile erau mai mici decât cele ale produselor unor mărci mai cunoscute.

    „Consider că un produs românesc din categoriile menţionate, certificat sanitar, conferă un plus de garanţie pentru clientul care caută un produs proaspăt, cât mai natural, şi pentru care faptul că provine din ţara sa constituie un criteriu în plus în alegerile făcute. Astfel, se va stimula producţia, se vor putea crea locuri de muncă, vor creşte încasările la buget şi cetăţeanul va şti că va găsi tot timpul în hipermarket, de exemplu, un măr românesc şi nu doar unele aduse din import”, menţionează senatorul PSD Ovidiu Donţu.

    El arată că în acest caz a propus cota de 51 la sută pentru a nu se putea considera demersul său o imixtiune în iniţiativa privată, în dreptul întreprinzătorilor particulari de a dispune de propria politică de marketing şi de aprovizionare a magazinelor.

    Foto: newsbucovina.ro,



     


    Te-ar mai putea interesa

    ANM a emis o alertă meteo de vijelii și averse torențiale în 18 județe până joi dimineață A apărut în supermarketuri carnea de miel adusă din Australia Andrei și Oana Nicola s-au întors din Anglia pentru a-și face fermă de Angus la Porumbacu de Jos

    Ultimele știri

    Raport EFSA: Carnea de pasăre și ouăle produse în România sunt sigure pentru consum! John Enoiu, Naturevo – La ce să fie atenți fermierii după valul de ploi și temperaturi scăzute Adrian Pintea, MADR, anunț despre plata subvențiilor APIA