Timac Agro – strategie nouă și divizii specializate: ”Am avut cea mai mare campanie de toamnă din istoria Timac”
Diana Vasilescu -România trece astăzi printr-o perioadă de mare volatilitate, au tras un semnal de alarmă oficialii Timac Agro România. Parteneri ai fermierilor români de aproape 20 de ani, reprezentanții companiei care furnizează soluții inteligente de nutriție vegetală au subliniat nevoia ca fermierii români să investească în produse cu tehnologie nouă, care să le asigure profitabilitatea culturilor.
În cadrul unei conferințe de presă susținută astăzi, marți – 26 noiembrie, la București, în noul sediu al companiei, reprezentanții Timac Agro au făcut bilanțul celei mai mari campanii de toamnă pe care au desfășurat-o în cei aproape 20 de ani de prezență pe piața autohtonă. Parte a grupului francez Roullier, Timac a reușit să revoluționeze în ultimii ani de mai multe ori agricultura românească, introducând în premieră fertilizanții cu sulf, apoi biostimulatorii, apoi o nouă tehnologie pentru fosfor, iar în 2022, deschizând porțile singurei uzine de îngrășăminte construită de la zero în ultimii 30 de ani în România.
„De fiecare dată când a fost o perioadă dificilă în agricultură, Timac Agro a avut un răspuns. Noi avem reputația că soluțiile noastre sunt la un anumit nivel de preț, dar în 2020 și în general în perioade de criză, cum a fost chiar anul acesta, noi am venit cu prețuri uimitor de bune, aproape cât commodity, pentru că, vedeți, Grupul Roullier este un grup de familie (…) Înțelegem că viitorul unui grup familial depinde dacă fermierii continuă să producă. Și atunci a fost o reacție din partea noastră masivă, spun eu, pentru că deși părea la un moment dat că 2024 este un an în care este foarte greu să vinzi ceva, noi am făcut cea mai mare campanie de toamnă din istoria Timac„, a declarat Adrian Drăgan, CEO Timac Agro pentru Regiunea Nordul Mării Negre (România, Ucraina și Moldova).
Adrian Drăgan, Timac Agro: ”Fermierii s-au dezvoltat foarte mult pe culturile de toamnă”
Adrian Drăgan a salutat deschiderea fermierilor români care au înțeles mesajul și oportunitatea pe care o comunică Timac Agro. ”Au acționat rapid și și-au procurat îngrășăminte mai ales pentru campania de toamnă”, a spus CEO Timac Agro România.
Adrian Drăgan a arătat că venirea iernii îi găsește pe fermierii români cu culturi de toamnă care arată bine, dar care, o parte, suferă din cauza lipsei fertilizării.
”Fermierii s-au dezvoltat foarte mult pe culturile de toamnă și au lăsat suprafețe tot mai mici pentru culturile de primăvară, ceea ce înseamnă, în condițiile pe care le avem astăzi, cu fertilizanții Timac folosiți la timpul potrivit și dacă lucrurile continuă din punct de vedere meteorologic ca acum, că este o șansă mare ca toată țara să facă rapiță și grâu la un nivel record. (…) Dacă vrem să fim competitivi, trebuie să producem enorm de mult la hectar”, a arătat oficialul companiei Timac Agro.
Timac Agro – două unități de business și divizii specializate
La fel ca agricultura românească, și Timac Agro trece prin transformări, punând accentul pe apropierea de fermieri. Astfel, compania și-a păstrat numărul de angajați, 180, dar aceștia au fost împărțiți cu activitatea pe două zone importante de acțiune: nord și sud.
”Un business unit Nord și un business unit Sud. De ce am făcut acest lucru? Pentru că este nevoie de mai multă proximitate față de fermieri, este nevoie de mai multă reactivitate. În sud sunt perioade cu secetă, în nord mai sunt și ploi, avem și zona montană, așa că am decis să facem acest lucru pentru a reacționa mult mai rapid la schimbările climatice, la tipurile de culturi care se regăsesc astăzi în nord și în sud. Suntem o țară în care avem cutume și obișnuințe de fertilizare diferite, iar astăzi putem lua decizii mai rapide, mai inteligente, putem aproviziona atât pe mare, cât și pe Dunăre, cât și rutier, de la fabricile noastre localizate în proximitatea țării”, a anunțat Valerian Țăran, Director General Adjunct, Timac Agro România Nord.
Alte schimbări importante în cadrul companiei Timac Agro au venit prin crearea unei divizii specializate pentru zona de horticultură, dar și prin acordarea unei atenții deosebite gamei noi de fertilizanți lichizi, gama SynerTech. ”O altă divizie ce prinde contur este cea a gamei SynerTech care se adresează produselor realizate la uzina noastră de la Brăila pe care am inaugurat-o acum trei ani. Este prima uzină construită de la zero în ultimii 30 de ani și asta vine ca un resort de siguranță pentru tot ce înseamnă piața de fertilizanți lichizi astăzi în România”, a arătat Dan Grindean, Director Comercial, Divizia Synertech, Timac Agro România.
”Modelul nostru de business privind proximitatea în ferme a rămas constant, chiar dacă anul acesta este unul dificil pentru toată lumea. Am decis să ne ni se alăture oameni din piață în zonele unde nu aveam acoperire și, chiar dacă o parte dintre fermieri au decis anul acesta să nu fertilizeze, noi tot am vrut să fim alături de ei pentru că oamenii noștri nu sunt simpli vânzători, sunt și consultanți în fermă. Nevoia (de consultanță – n.r.) am vrut să o acoperim indiferent dacă acești fermieri au decis să achiziționeze sau nu de la noi. (…) Pe zona de produse, 2024 ne-a arătat că dacă până acum 18 ani noi aduceam top tehnologie în fermele din România, acum am decis să aducem și din produsele noastre care sunt cumva de 20-30 de ani în Grup și am structurat gama de produse în produse super-specifice – ultima tehnologie, produse specifice – de ani mulți ani în Grupul nostru, și clasicele. 2024 ne-a învățat că trebuie să avem o gamă diversificată de produse, în funcție de toate nevoile pe care le întâmpinăm în teren”, a spus Nicoleta Cerșanu, Director General Adjunct, Timac Agro România Sud.