• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Ştiri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Încă un pas înspre achiziția Syngenta. Mihaela Vasile, Monsanto România: ”S-a făcut o a doua ofertă”

    agrointeligenta.ro -

    Producătorul de semințe Monsanto pare decis să ajungă la o înțelegere financiară pentru a achiziționa compania elvețiană Syngenta, unul dintre cele mai puternice branduri specializate în protecția plantelor. Săptămâna trecută, americanii au pus pe masă o ofertă greu de refuzat, a doua după primul plic trimis în luna aprilie.

    De data aceasta, Monsanto a oferit o sumă totală de circa 47 de miliarde de dolari, adică 470 de franci elvețieni pentru fiecare acțiune, în creștere față de oferta făcută în aprilie și care se cifra la 449 de franci elvețieni pentru fiecare acțiune Syngenta.

    Și de data aceasta, compania elvețiană a respins propunerea Monsanto, demers ce a făcut ca acțiunile Syngenta să crească cu 7,5 puncte, ajungând marțea trecută la o valoare nominală de 384,4 franci elvețieni. În total, Bloomberg.com scrie că valoarea Syngenta se ridică, în acțiuni, la 38 de miliarde de dolari, însă conducerea companiei o evaluează la 62 de miliarde de dolari.

    În România, reprezentanții Monsanto sunt ținuți la curent cu tot ce se întâmplă ”la centru”. Așa că era normal ca echipa de la noi din țară să primească informări directe despre noua ofertă făcută pentru achiziția Syngenta. ”S-a făcut o a doua ofertă. Ceea ce vedeți în presă, suntem și noi permanent informați, inclusiv despre ofertele ce se fac”, explică Mihaela Vasile, Corporate Engagement & Government Relations Manager România.

    Reprezentanta Monsanto precizează că Monsanto nu își dorește să achiziționeze divizia de semințe a Syngenta, ci este interesată de grupul pentru protecția plantelor.

    ”Monsanto nu mai vinde doar produse, ci merge pe soluții integrate”, explică Mihaela Vasile, care spune că acest pachet complet include tehnologii pentru semănatul de precizie, o divizie pentru studierea climatului, partea de culturi/semințe și, într-un final, soluții complete pentru protecția plantelor. În prezent, acest ultimul punct este singurul neacoperit complet de Monsanto care are în portofoliu un singur ierbicid – Round-up, așa că o viitoare integrare a portofoliului Syngenta ar conduce la finalizarea unui pachet complet pentru fermierii parteneri.



     


    Te-ar mai putea interesa

    Familia de fermieri care a transformat gunoiul din fermă într-o sursă de venit TRANSAVIA – partener principal al emisiunii Agrostrategia de pe TVR 1 Ultima strigare pentru sămânța de mazăre. Prețurile pe tonă au crescut la nivel mondial Un fermier a investit într-un automat de cartofi prin care își vinde singur producția Aon România – partenerul fermierilor pentru soluții ale riscului climatic

    Ultimele știri

    Prezentatorul TV Dan Negru, intrigat de prețul urzicilor românești. Val de comentarii pro și contra Fermieri obligați de APIA să dea subvențiile înapoi, altfel vor fi executați silit Prețul rapiței a scăzut cu 30 euro/tonă de la începutul anului. Recolta 2024 – un preț mult mai bun Franța interzice importul de legume și fructe tratate cu substanțe interzise în UE Franța și Polonia au cerut UE monitorizarea mai atentă a producției de cereale din Ucraina