• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Aventura de succes a familiei Achim în lumea ceaiurilor bio

    agrointeligenta.ro -

    După ce a devenit o prezenţă obişnuită pe piaţa europeană, un producător de ceaiuri din Pietroasele vrea să cucerească acum America. Nu cu vinuri, ci cu ceaiuri bio.

    Ultimul târg la care Mihaela şi Eugen Achim (foto) au participat a fost BioFach 2013 (Germania), de unde cei doi nu au venit cu mâna goală. Deşi au intrat de curând pe piaţa bio – lansarea a avut loc în urmă cu circa un an-, iar BioFach a fost primul târg bio la care patronii Kalpo au fost prezenţi, aceştia se arată mulţumiţi de rezultate. ”Am primit semnale foarte bune din Canada, Brazilia şi Germania, ţări care au cerut ”mostre” de produse” (ceaiuri de muşeţel, mentă sau fructe de pădure)”, povesteşte Mihaela Achim, care se ocupă de administrarea societăţii, în timp ce soţul, Eugen este export manager.

    Pe piaţa externă, Kalpo livrează şi produse convenţionale pe pieţele din Ungaria, Olanda, Spania sau Italia. Clienţii i-a câştigat în urma participării la târguri internaţionale, unde au fost prezenţi prin intermediul misiunilor economice organizate de Ministerul Afacerilor Externe. Pe cont propriu, nu ne-am fi permis, recunoaşte Mihaela Achim.

    Produsele Kalpo sunt vândute sub trei mărci: BioSensation (produse bio), Evolet (produse premium) şi Vedda (segmentul medium). Sunt produse pentru toate categoriile de consumatori, începând de la cei cu venituri modeste, spune Achim. De altfel, produsele vrac se vând şi foarte bine, pentru că omul vrea să vadă foarte bine ce cumpără, povesteşte Achim.

    Materia primă provine din România de unde Kalpo se aprovizionează cu mentă, muşeţel, urzici, măceşe sau fructe de pădure. Din afară, se aduce doar ceai verde şi ceai negru.

    Unitatea de producţie se află la Puchenii Mari, în judeţul Prahova, inaugurată în urmă cu circa doi ani. Firma şi-a început activitatea în 2000, la Pietroasele, judeţul Buzău (unde se află sediul social şi acum), cu o producţie de circa 100 de cutii de ceai pe zi, iar acum a ajuns să producă 50 de plicuri pe minut, spune administratorul Kalpo.

    Începuturile se leagă, însă, de comerţul cu vinuri, mai ales că Pietroasele este o importantă regiune viticolă a ţării. Pentru că afacerea cu vinuri nu mai mergea, cei doi s-au gândit să schimbe domeniul. Au ajuns la ceaiuri, pentru că nu era un sector aglomerat, spune Achim, care recunoaşte că ”nici acum nu este o concurenţă foarte mare, fiecare producător are locul lui”.

    Produsele Kalpo se găsesc în prezent în principalele reţele internaţionale de magazine, în unele dintre acestea fiind vândute sub marcă proprie.

    După BioFach, cei doi antreprenori se pregătesc acum pentru IFE (Londra). Speră să vină cu veşti bune şi de aici, mai ales că de vreo ”doi ani România este văzută mai bine la târguri”.


    Te-ar mai putea interesa

    MADR – anunț oficial despre majorarea subvențiilor APIA și hectarele care intră la plată Turbulențe pe piața UE a îngrășămintelor. Costurile de producție cresc, iar fermierii nu cumpără Adrian Pintea – anunț de ultimă oră despre plata tranșei a doua din subvenția APIA

    Ultimele știri

    Patria Credit IFN – program de credite de până la 240.000 de lei pentru micii fermieri La ITC Seeds chiar găsiți hibridul sau soiul de care aveți nevoie Tăierea porcului fără asomare – pedepsită prin lege. Amenzile sunt uriașe!