• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • agrointel.ro
  • Ştiri agricole
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Agribusiness
  • Anunțuri
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Aventura de succes a familiei Achim în lumea ceaiurilor bio

    agrointeligenta.ro agrointeligenta.ro -

    După ce a devenit o prezenţă obişnuită pe piaţa europeană, un producător de ceaiuri din Pietroasele vrea să cucerească acum America. Nu cu vinuri, ci cu ceaiuri bio.

    Ultimul târg la care Mihaela şi Eugen Achim (foto) au participat a fost BioFach 2013 (Germania), de unde cei doi nu au venit cu mâna goală. Deşi au intrat de curând pe piaţa bio – lansarea a avut loc în urmă cu circa un an-, iar BioFach a fost primul târg bio la care patronii Kalpo au fost prezenţi, aceştia se arată mulţumiţi de rezultate. ”Am primit semnale foarte bune din Canada, Brazilia şi Germania, ţări care au cerut ”mostre” de produse” (ceaiuri de muşeţel, mentă sau fructe de pădure)”, povesteşte Mihaela Achim, care se ocupă de administrarea societăţii, în timp ce soţul, Eugen este export manager.

    Pe piaţa externă, Kalpo livrează şi produse convenţionale pe pieţele din Ungaria, Olanda, Spania sau Italia. Clienţii i-a câştigat în urma participării la târguri internaţionale, unde au fost prezenţi prin intermediul misiunilor economice organizate de Ministerul Afacerilor Externe. Pe cont propriu, nu ne-am fi permis, recunoaşte Mihaela Achim.

    Produsele Kalpo sunt vândute sub trei mărci: BioSensation (produse bio), Evolet (produse premium) şi Vedda (segmentul medium). Sunt produse pentru toate categoriile de consumatori, începând de la cei cu venituri modeste, spune Achim. De altfel, produsele vrac se vând şi foarte bine, pentru că omul vrea să vadă foarte bine ce cumpără, povesteşte Achim.

    Materia primă provine din România de unde Kalpo se aprovizionează cu mentă, muşeţel, urzici, măceşe sau fructe de pădure. Din afară, se aduce doar ceai verde şi ceai negru.

    Unitatea de producţie se află la Puchenii Mari, în judeţul Prahova, inaugurată în urmă cu circa doi ani. Firma şi-a început activitatea în 2000, la Pietroasele, judeţul Buzău (unde se află sediul social şi acum), cu o producţie de circa 100 de cutii de ceai pe zi, iar acum a ajuns să producă 50 de plicuri pe minut, spune administratorul Kalpo.

    Începuturile se leagă, însă, de comerţul cu vinuri, mai ales că Pietroasele este o importantă regiune viticolă a ţării. Pentru că afacerea cu vinuri nu mai mergea, cei doi s-au gândit să schimbe domeniul. Au ajuns la ceaiuri, pentru că nu era un sector aglomerat, spune Achim, care recunoaşte că ”nici acum nu este o concurenţă foarte mare, fiecare producător are locul lui”.

    Produsele Kalpo se găsesc în prezent în principalele reţele internaţionale de magazine, în unele dintre acestea fiind vândute sub marcă proprie.

    După BioFach, cei doi antreprenori se pregătesc acum pentru IFE (Londra). Speră să vină cu veşti bune şi de aici, mai ales că de vreo ”doi ani România este văzută mai bine la târguri”.

    Pe Instagram-ul Agrointeligența găsiți imaginile momentului din agricultură!

    CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Agrointeligența pentru Android sau iPhone!

    Abonare gratuită la știri

    Te-ar mai putea interesa

    Agricultura de odinioară așa cum și-o amintește fermierul Grigore Lacea Porumbul de Aur 2019 (APPR): Fermierul Biţă Racman a câştigat la categoria NEIRIGAT cu o producţie de 17.460 kg/ha! Fermierul ACAȚIU MORA produce HAMEI PENTRU TOATĂ ROMÂNIA!

    Ultimele știri

    Corteva: Cele mai eficiente soluții de combatere a dăunătorilor din cultura de rapiță Apelul ing. Ionică Nechifor către toți fermierii din România! Cornel Stroescu vrea să-și extindă ferma de găini: ”Am fost la bănci să iau credit pentru investiții”

    Căutare în articole