• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • ANAF: SCHIMBARE importantă pentru DEDUCEREA TVA-ului!

    Gabriela Gimbășanu -

    Schimbare importantă anunțată de ANAF cu privire la deducerea TVA-ului în 2017! Formularul 300, respectiv decontul de taxă pe valoarea adăugată (TVA), va fi actualizat, în conformitate cu ultimele modificări aduse Codului fiscal, dar şi ca urmare a introducerii, de la 1 ianuarie 2017, a unei noi cote standard de TVA, de 19%. În aceste condiţii, Fiscul a publicat un proiect de act normativ prin care propune un nou model al declaraţiei și care se află în dezbatere publică, pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).

    Aprobarea unui nou model de decont de TVA vine în contextul în care, din 2017, a fost introdus un regim special de TVA pentru agricultori, care permite acestora să beneficieze de o compensație în cotă forfetară pentru taxa aferentă achizițiilor, iar persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA care efectuează achiziții de la agricultori să deducă această compensație.

    Mai mult decât atât, actualizarea documentului folosit de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA la declararea tuturor operațiunilor din sfera TVA-ului este necesară ca urmare a reducerii, de la 20% la 19%, a cotei standard de TVA, cea care se aplică asupra bazei de impozitare pentru operațiunile impozabile care nu sunt scutite de taxă sau care nu sunt supuse cotelor reduse (de 5% sau 9%).

    Termene de depunere ale Formularului 300

    Potrivit proiectului de act normativ, noua variantă a decontului de TVA va fi folosită începând cu declararea obligațiilor fiscale aferente primei perioade fiscale din anul 2017. În continuare, formularul 300 se va depune la organul fiscal competent, la următoarele termene:
    – lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscală este luna calendaristică;
    – trimestrial, până la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul următor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscală este trimestrul calendaristic;
    – semestrial, până la data de 25 inclusiv a primei luni din semestrul următor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioadă fiscală semestrul calendaristic;
    – anual, până la data de 25 ianuarie inclusiv a anului următor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile prevăzute la pct. 103 alin. (6) din Normele metodologice şi de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioadă fiscală anul calendaristic;
    – până la data de 25 a celei de-a treia luni a trimestrului calendaristic, pentru primele două luni ale aceluiaşi trimestru calendaristic, de persoanele impozabile care utilizează trimestrul ca perioadă fiscală şi care efectuează o achiziţie intracomunitară de bunuri taxabilă în România, dacă exigibilitatea taxei aferente achiziţiei intracomunitare intervine în a doua lună a respectivului trimestru. Decontul se va depune pentru luna a doua a trimestrului, dar va cuprinde şi operaţiunile realizate în prima lună a acestuia.

    În cazul în care termenul de declarare se împlineşte la data de 25 decembrie, formularul va fi depus până la 21 decembrie, cu condiţia ca aceasta să nu fie zi nelucrătoare.

    Potrivit instrucţiunilor de completare şi depunere a declaraţiei, aceasta se depune în format PDF, cu fişier xml ataşat, la organul fiscal competent, pe suport CD, însoţit de formatul hârtie. Totodată, formularul poate fi transmis şi prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, cu ajutorul programelor de asistență existente pe site-ul Fiscului.

    Ce informații nu se trec în decontul de TVA?

    Proiectul de act normativ enumeră şi informaţiile ce nu se vor trece în decontul de TVA. Concret, la fel ca până acum, este vorba despre:
    • TVA din facturile de executare silită, de către persoanele abilitate prin lege să efectueze vânzarea bunurilor supuse executării silite;
    • taxa cumulată de plată pentru care a fost aprobată o înlesnire la plată;
    • taxa cumulată de plată cu care organul fiscal s-a înscris la masa credală;
    • soldul sumei negative de taxă, înscris în decontul aferent periaodei fiscale anterioare datei deschiderii procedurii insolvenței.

    Sursă selectivă: avocatnet.ro


    Te-ar mai putea interesa

    Fraudă în apicultura românească, anchetată de Parchetul European. S-au făcut primele percheziții Zeci de fermieri români au fost înșelați cu tractoare aduse din afară Rabla pentru Tractoare 2024. Data la care începe înscrierea fermierilor în aplicația AFM

    Ultimele știri

    Fermierii care nu respectă programul angajaților își vor pierde subvențiile APIA Fermierii cer să poată folosi pășunile pentru instalarea panourilor fotovoltaice Krone lansează pe piață o serie de remorci agricole pentru camioane